FacebookTwitterLinkedIn

În următorii cinci ani, Inteligența Artificială va schimba complet marketingul digital – acest lucru este recunoscut de toți oamenii de marketing cu care „Forbes România” a stat de vorbă.

Cum va remodela Inteligența Artificială marketingul digital? Răspunsurile oamenilor de marketing au ocolit în mod firesc certitudinile și predicțiile ferme. Comunitatea de marketing abia învață să lucreze cu Inteligența Artificială. Este o unealtă care și-a ocupat locul în „cutia cu scule” a oricărui „meseriaș” care se ocupă de branduri. Asta este prima certitudine.

A doua: marketingul digital va căpăta putere în strategiile companiilor. Investițiile vor crește în detrimentul canalelor tradiționale (televiziune, radio, print). Cât de repede? Răspuns: ritmul va fi dictat de consumator. Pentru că, oricât de inteligentă va deveni… Inteligența Artificială și oricât de sofisticată va ajunge comunicarea în digital, consumatorul va rămâne piesa centrală, de neclintit în orice afacere. Fără consumator, nu există marketing.

Precizare: Topul celor mai puternici oameni de marketing a fost realizat pe baza consumului de publicitate în anul 2023, pe suporturile tradiționale (TV, online, radio, outdoor, print), folosind monitorizările Kantar Media și Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). La aceste punctaje s-au adăugat puncte pentru premiile obținute de brandurile companiilor la festivalul de publicitate Effie România 2023 și puncte care au luat în calcul notorietatea în social media.

Bogdan Bordeianu (Zdrovit): „Factorul uman împreună cu integrarea noilor tehnologii în procesele de marketing trebuie să funcționeze în echilibru”

Narcis Horhoianu (Carrefour): „Prioritatea noastră rămâne investiția în instrumente digitale care permit o cunoaștere în profunzime a clienților”

Alina Golopența (Kaufland): „Suntem receptivi la noile instrumente și funcții AI lansate și le testăm cu entuziasm, pentru a le putea adopta ulterior”

Antoine Drevon (Orange): „Avansul tehnologic este binevenit, dar  creativitatea umană și judecata rămân cruciale în definirea unei strategii de marketing”

Mircea Tomescu (eMAG): „IA va aduce beneficii foarte mari și nu avem motive să ne temem, ci dimpotrivă, să ne urcăm pe acest val al cunoașterii și al transformării”

Sorin Chirculescu (Catena): „Interacțiunea umană, cea dintre pacient și specialistul din farmacie, rămâne fundamentală”

Lucian Pavel (PENNY.): „Inteligența artificială trebuie să se integreze natural în activitatea colegilor noștri, să crească eficiența și să faciliteze interacțiunea cu clienții”

Claudia Firez (Terapia): „Integrarea IA în strategiile de marketing poate reprezenta o oportunitate de a îmbunătăți relația cu consumatorii, dacă este gestionată cu atenție și empatie”

Carmen Căpitănescu: „Nu-mi imaginez că în următorii ani AI să înlocuiască inteligența emoțională a omului care este esențiala pentru un specialist bun de marketing”

Monica Eftimie (Sphera Franchise Group): „Am folosit componente de IA în proiectele noastre de marketing pentru a facilita interacțiunea cu consumatorii”

Smaranda Teleabă (L’Oréal): „Ne regăsim în pragul unei noi intersecții digitale în care tehnologia, consumatorii și mărcile deschid o cale pentru un viitor nemaiîntâlnit”

Adrian Nicolaescu (Mega Image): „Integrarea Inteligenței Artificiale în strategiile de marketing poate fi extrem de benefică, dar necesită o abordare atentă pentru a gestiona atât provocările, cât și oportunitățile”

Iuliana Nedelcu (Coca-Cola): „Încercăm mereu să valorificăm cele mai noi idei și să inovăm campaniile de marketing, în pas cu evoluția tehnologiei și pasiunile consumatorilor noștri”

Valentin Cristescu (Profi Rom Food): „Integrarea IA în strategia de marketing ne permite să eficientizăm procese și să oferim soluții personalizate clienților noștri”

Teodora Doboș (Henkel): „Viitorul marketingului digital constă în îmbinarea tehnologiei cu implicarea umană și a inovației cu perspicacitatea”

Ioana Pană (Mondelez): „Dacă personalizarea poate fi intermediată de IA, autenticitatea și tonul mesajului pot fi desăvârșite prin intervenția umană”

Maria Dumitrescu (Unilever): „Suntem într-o călătorie constantă de învățare când vine vorba de integrarea instrumentelor IA în procesele noastre”

Iulia Andreșoiu (Ursus Breweries): „IA este încă într-o fază incipientă, de explorare și dezvoltare, iar în anumite situații se simte lipsa identificării insight-ului uman”

Cristian Ioniță (Digi România): „Intenția noastră este de a ne sprijini pe tehnologia AI la fel cum ne bazăm pe încrederea acordată de clienții noștri în ultimii 30 ani”

Cristina Radu (HEINEKEN): „Suntem deschiși să testăm și să învățăm, pentru ca mai departe să putem valorifica la maximum potențialul IA”

Mihaela Hristea (PepsiCo): „Folosim IA pentru a îmbunătăți experiența clienților și eficiența proceselor, fără a pierde conexiunea umană care definește brandul nostru”

Vlad Vlădescu (PepsiCo): „IA ar trebui folosită pentru a îmbunătăți relația și comunicarea cu consumatorii, nu pentru a le înlocui”

Lidia Chiracheș (Nespresso): „O comunicare deschisă și autentică este cheia în menținerea unei relații pozitive și durabile cu consumatorii în era IA”

Victor Teioșanu (Bergenbier): „Factorul uman în definirea unei campanii, în înțelegerea consumatorilor, este crucial”

Andrei Chirilă (Fashion Days): „Inteligența artificială ne va ajuta să avem campanii mai eficiente și mai multe opțiuni de a comunica cu publicul-țintă”