FacebookTwitterLinkedIn

Andrei Chirilă, Chief Marketing Officer la Fashion Days, consideră că inteligența artificială ajută oamenii de marketing să realizeze campanii mai eficiente și oferă mai multe opțiuni de a comunica cu publicul-țintă.

Forbes: Cât de important este marketingul digital în strategia generală de marketing a companiei dvs? Cum a evoluat ponderea marketingului digital, în ultimii 3 ani, comparativ cu investițiile în marketing outdoor,
radio și TV?

Andrei Chirilă: Strategia noastră de marketing are la bază mai multe obiective, unul dintre ele fiind de a ne poziționa cu proiectele de comunicare acolo unde este prezent publicul nostru țintă.

Noi nu ne-am făcut un scop din a crește investițiile în online, însă mediul digital a evoluat enorm în ultimii ani și continuă să se dezvolte într-un ritm accelerat. Avem studii care spun că majoritatea oamenilor (70%) preferă platformele de social media în timpul liber.

Mixul nostru de media a fost influențat de aceste trend-uri și dacă acum 3-4 ani, aveam un raport relativ egal între online și offline, astăzi alocăm în jur de 65% mediului digital. Un alt avantaj important în desfășurarea campaniilor din online este că dispunem de foarte multe date și putem înțelege mai ușor impactul investițiilor asupra vânzărilor.

Totuși, aș spune că offline-ul are și el în continuare multe beneficii și credem că cel mai sănătos este să existe un echilibru în mixul media.

Forbes: Care considerați că sunt cele mai mari provocări și oportunități ale integrării Inteligenței Artificiale în strategiile de marketing ale companiei dumneavoastră?

Andrei Chirilă: Într-adevăr, inteligența artificială devine un subiect tot mai important, nu doar în activitatea profesională, ci și în viața de zi cu zi.

Până acum, am observat mai multe beneficii în zona de performance marketing, unde majoritatea campaniilor au încorporate tehnologii bazate pe IA. Credem că IA-ul ne va ajuta să optimizăm activitățile care presupun mai puțină creativitate, cum ar fi programarea unor campanii, templatizarea unor materiale foto/video sau cosmetizarea unui brief și în acest fel, putem câștiga mai mult timp pentru proiectele cu o componentă mai mare de creativitate.

Forbes: Ați realizat până acum campanii de digital marketing în care Inteligența Artificială a fost tehnologia principală? Dacă da, ne puteți povesti despre ce-a fost vorba și ce rezultate a generat campania?

Andrei Chirilă: Am avut două acțiuni pentru social media – prima în perioada Crăciunului și a două de Valentine’s Day – în cadrul cărora materialele au fost produse cu ajutorul inteligenței articifiale.

Rezultatele de engagement (like-uri, comentarii în principal) au fost foarte bune, peste medie și cu siguranță vom explora mai mult această direcție.

Forbes: Cum mențineți echilibrul între utilizarea tehnologiilor avansate, cum ar fi IA, și păstrarea autenticității și umanității brandului companiei dvs?

Andrei Chirilă: Tehnologia face parte din AND-ul nostru de la bun început. Am început să vindem online în 2009, când acest canal de vânzare era abia la început în regiunea noastră, apoi am fost printre primele companii de retail care au lansat aplicații native și an de an, am continuat să integrăm tool-uri care să îmbunătățească experiență clienților noștri.

Am fost întotdeauna deschiși către inovație și credem că este important să fim la curent cu tot ce apare nou în domeniul tehnologiei. În același timp, oamenii sunt la baza activităților noastre și credem că acest lucru nu se va schimbă vreodată.

În plus, categoria în care activăm – cea de fashion – este bazată foarte mult pe emoție și inspirație în decizia de cumpărare, iar acest lucru ne obligă să fim foarte atenți la tot ceea ce ține de autenticitatea și umanitatea brandului nostru.

Forbes: În ce mod considerați că integrarea IA în strategiile de marketing afectează relația companiei cu consumatorii? Există riscul ca IA să creeze o distanțare între brand și consumatori?

Andrei Chirilă: În principiu, integrarea IA în strategiile de marketing ar trebui să genereze un impact pozitiv în relația cu consumatorii, altfel nu își are sensul.

Este greu de spus dacă IA-ul ar putea crea o distanțare între brand și consumator și probabil că răspunsul depinde de la caz la caz. Dacă tehnologia este suficient de avansată, astfel încât să nu se simtă „artificialul” din IA, atunci lucrurile ar trebui să funcționeze bine.

Forbes: Cum vedeți evoluția marketingului digital în următorii 5 ani, în special în contextul dezvoltării rapide a tehnologiilor de Inteligență Artificială?

Andrei Chirilă: Principiile de baza ale marketingului nu se vor schimbă fundamental. Este clar că IA-ul ne va ajuta să avem tool-uri mai bune, campanii mai eficiente și poate mai multe opțiuni de a comunica cu publicul-țintă.

Însă, din punctul nostru de vedere, provocarea principală se va rezuma în continuare la recognoscibilitatea și diferențierea brandului într-un univers al comunicării tot mai aglomerat.

(18 aprilie 2024)