FacebookTwitterLinkedIn

Victor Armășelu, Head of Consumer Electronics Samsung Electronics România și Bulgaria

Forbes: Va intra afacerea dvs. în vacanță în această perioadă? Sau nu mai este vremea de „vacanțe” după un an de pandemie?

Victor Armășelu: Dat fiind că Samsung acoperă o variatate largă de produse electro-IT (telefoane, tablete, televizoare, frigidere, mașini de spălat, plite, hote, cuptoare cu microunde, aparate de aer condiționat,  aspiratoare etc.), aș putea spune că noi nu intrăm niciodată în vacanță, în sensul de a lua o pauza de business, ci că noi ne însoțim consumatorii în toate ocaziile lor de consum, fie că este vorba de activități de acasă, la serviciu, la scoală, timp liber sau în vacanță. Deci ne-am pregătit deja pentru o vacanță activă.

Forbes: Unele dintre cele mai des întâlnite teme în discuțiile pe care redactorii Forbes România le-au avut de-a lungul ultimului an și jumătate au vizat absența certitudinilor și lipsa de predictibilitate. Au apărut certitudini în vara 2021 pentru afacerea pe care o conduceți? Au apărut elemente de predictibilitate?

Victor Armășelu: Una dintre cele mai des utilizate sintagme de business este „singura constantă este schimbarea”. Într-o industrie atât de dinamică precum cea electro-IT, modul nostru obișnuit de planificare al afacerilor este în permanență agil, ce permite adaptarea rapidă.

Am observat cu toții care dintre schimbările din comportamentele de consum apărute sau amplificate în lockdown au căpătat un caracter permanent – interesul crescut pentru utilizarea multifuncțională a locuinței (lucru / scoală de acasă, gaming, comunicare, fitness) – și am adresat deja aceste tendințe prin lansările de produse din acest an.

Forbes: Ce anume vă îngrijorează în această vară, în domeniul/sectorul în care activați?

Victor Armășelu: Într-o industie atât de globalizată cum este cea electro-IT, trendurile pieței locale sunt influențate puternic și de evenimente și factori externi. Mai mult, industria electro-IT are convergențe și furnizori comuni cu alte industrii (de exemplu industria auto), deci există și acest gen de interferențe globale.

Prin urmare, dacă apar întârzieri logistice sau de disponibilitate de materii prime și subansamble, sau creșteri accelerate de cerere mai mare decât oferta oriunde în lume, acestea pot avea efecte și în piață locală; ne străduim însă să le anticipăm și să le atenuăm efectele, în beneficiul utilizatorilor noștri.

Forbes: Cum arată planurile dvs. de business pentru finalul acestui an? Dar pentru 2022?

Victor Armășelu: Piață locală este în continuare în creștere, sigur diferit pentru fiecare categorie în parte, dar oricum în trend pozitiv. Mizăm pe o evoluție pozitivă în continuare, sigur luând în calcul și sezonalitatea specifică industriei și „competiția” pentru atenția consumatorilor romani, făcută de industria turismului (firească după atâtea luni de restricții).

Forbes: O întrebare personală: plecați în vacanță în această vară? De ce? (dacă răspunsul este afirmativ: Unde veți pleca în vacanță: în țară sau în străinătate?)

Victor Armășelu: Pe fondul rezultatelor campaniilor de vaccinare și, probabil specific sezonului, constatăm o reducere puternică a cazurilor asociate Covid19 atât în Romania, cât și în Europa și în multe țări din lume.

În cazul meu, răspunsul este „și, și”.

(2 iulie 2021)