FacebookTwitterLinkedIn

Sebastiaan Lemmens, General Manager OLX România, Bulgaria, Portugalia, Bosnia

Forbes: Va intra afacerea dvs. în vacanță în această perioadă? Sau nu mai este vremea de „vacanțe” după un an de pandemie?

Sebastiaan Lemmens: Vacanțele sunt importante, au fost și vor continua să fie esențiale, cu atât mai mult într-un context pandemic. Toate echipele noastre au lucrat intens, de acasă, în această perioadă, așadar le încurajăm să ia o pauză și să plece în concediu. Chiar dacă momentele de vacanță sunt flexibile, cei mai mulți dintre noi își vor lua această pauză în perioada verii.

Cu toții avem nevoie de un interval de timp pentru a ne încărca bateriile, a ne relaxa, a uita de job și pur și simplu a petrece mai mult timp cu familia și în compania prietenilor. Vacanțele îți pot aduce toate aceste lucruri, câteva pauze binemeritate.

Forbes: Unele dintre cele mai des întâlnite teme în discuțiile pe care redactorii Forbes România le-au avut de-a lungul ultimului an și jumătate au vizat absența certitudinilor și lipsa de predictibilitate. Au apărut certitudini în vara 2021 pentru afacerea pe care o conduceți? Au apărut elemente de predictibilitate?

Sebastiaan Lemmens: A fost întotdeauna dificil să ai certitudini cu privire la ceea ce viitorul poate aduce, însă acest lucru a devenit cu atât mai greu începând cu luna martie a anului trecut. OLX a învățat să se adapteze foarte repede la „noul normal”, având o recuperare puternică în urma primei perioade de carantină.

Cu siguranță avem mai puține certitudini, văzând datele referitoare la evoluția cazurilor de COVID-19, însă, chiar și în aceste condiții, OLX continuă să se dezvolte.

Principala noastră certitudine vizează creșterea constantă a sectorului de e-commerce și transformarea digitală a economiei. Din ce în ce mai mulți consumatori aleg mediul online pentru shopping, vânzări, diverse activități de comunicare și creștere a unui business. OLX oferă utilizatorilor o mare varietate de produse și servicii, în cadrul celor 12 categorii disponibile în platformă, precum și suport și soluții pentru clienții profesioniști. Pandemia a contribuit la accelerarea trendului privind comerțul online, suntem convinși ca acesta va continua să se amplifice în următorii ani.

Forbes: Ce anume vă îngrijorează în această vară, în domeniul/sectorul în care activați?

Sebastiaan Lemmens: Monitorizăm cu atenție ceea ce se întâmplă în alte țări și piețe din rețeaua noastră, astfel încât să ne putem adapta rapid, în funcție de un nou context și noi challenge-uri.

Ne îngrijorează faptul că această criză a avut un impact puternic asupra multora dintre noi și chiar dacă situația pare să se amelioreze, mai sunt mulți pași importanți de parcurs.

În această etapă de redresare, OLX își aduce o mică parte de contribuție, propunând soluții business-urilor care doresc să facă tranziția în online, oamenilor care sunt în căutarea unui nou job, ajutând consumatorii să facă alegerea potrivită, să cumpere și să vândă în siguranță. Toate eforturile noastre se îndreaptă spre menținerea acestui angajament.

Forbes: Cum arată planurile Dvs. de business pentru finalul acestui an? Dar pentru 2022?

Sebastiaan Lemmens: Transformarea digitală a avut un ritm accelerat pe parcusul ultimului an, din ce în ce mai mulți oameni vând și cumpără online, oferindu-și serviciile sau cautând un job. Vom continua să investim în dezvoltarea categoriei Locuri de muncă, astfel încât să conectăm candidații cu angajatorii potriviți.

În același timp, avem câteva planuri ambițioase pentru consumatorii și business-urile din România, pe care le vom dezvălui curând.

Forbes: O întrebare personală: plecați în vacanță în această vară? De ce? (dacă răspunsul este afirmativ: Unde veți pleca în vacanță: în țară sau în străinătate?)

Sebastiaan Lemmens: Plănuim sa mergem în Olanda, pentru a ne vizita familia, dacă situația o va permite. În afară de această călătorie, voi rămâne aproape de casă, pentru a mă bucura de natură, alături de soție și copii.

(19 iulie 2021)