Forbes CEE Forum 2022

Forbes CEE Forum este singurul eveniment anual regional organizat în România din 2014, care aduce laolaltă editori din rețeaua Forbes din CEE și EMEA, precum și lideri și personalități internaționale din lumea politică, financiară și de afaceri de pretutindeni.

România, Regiunea CEE, Europa în ansamblul ei și lumea întreagă au nevoie de lideri politici și de afaceri care să modeleze organizațiile și societățile de pretutindeni, astfel încât acestea să reușească să se adapteze la această eră postcriză, post-adevăr.

Lideri internaționali din domeniile politic, financiar și de afaceri vor participa la dezbaterile din cadrul evenimentului FORBES CEE FORUM 2022.

  

Speakeri Forbes Romania CEE Forum 2022

AGENDA

Registration & Networking

Official Opening

Cosmin-Ştefan Marinescu – Consilier Prezidențial – Departamentul Politici Economice și Sociale

Cosmin Marinescu (n. 1976) este absolvent al Facultății de Economie din Academia de Studii Economice din București. Este profesor universitar în cadrul Departamentului de Economie și Politici Economice, cadru didactic din 1998 și doctor în Economie (2003).

A înființat primul curs universitar românesc dedicat domeniului Institutional Economics, privind rolul instituțiilor în dezvoltarea economică. A obținut o bursă postdoctorală (2011-2012), în cadrul competiției derulate de Institutul Național de Cercetări Economice “Costin C. Kirițescu” al Academiei Române. A câștigat competiții științifice în calitate de director de proiect, pe teme privind instituțiile economiei de piață, libertatea economică, calitatea instituțională a mediului de afaceri.

A efectuat diverse stagii de documentare și cercetare științifică: Centre d’Economie de la Sorbonne (iunie 2012), ESCP Europe Business School (iunie 2010), Middlesex University și London School of Economics (aprilie 2008), Institut d’Administration des Entreprises, Lille (iunie 2002), Maison des Sciences Economiques (octombrie 2001). A pus bazele, în calitate de președinte fondator, ale Centrului pentru Economie și Libertate – ECOL, o inițiativă educațională și de cercetare care promovează cunoașterea principiilor pieței libere și ale societății democratice.

A publicat mai multe cărți, în calitate de coordonator, autor și coautor, dintre care: Educația: perspectivă economică (2001), Liberalizarea schimburilor economice externe (2003), Instituții și prosperitate. De la etică la eficiență (2004), Economia de piață (2007), Libertate economică și proprietate (2011), Costurile de tranzacție și performanța economică (2013), fiind premiat de Asociația Facultăților de Economie din România (2008). A coordonat volumul Capitalismul. Logica libertății (Humanitas, 2013), apreciat de prestigioși economiști din mediul academic internațional. A fost vicepreședinte al Comisiei de specialitate pentru Buget și Finanțe a Partidului Național Liberal (2013-2014) și a participat la fundamentarea de politici și programe de guvernare. A lucrat în Ministerul Economiei (2012) și Ministerul Finanțelor Publice (2013), în calitate de consilier al ministrului și viceprim-ministrului pe probleme de politici economice și fiscal-bugetare. În intervalul iunie – decembrie 2014, Cosmin Marinescu a fost consilierul economic al președintelui PNL, Klaus Iohannis.

Florin Marian Spătaru – Ministrul Economiei

Florin Marian Spătaru a depus jurământul ca ministru al Economiei în noiembrie 2021, după ce a ocupat funcția de președinte al ANCONAV, Asociația Română de Construcții Navale din 2013 și director de HR & Corporate Affairs la Șantierele Navale Damen, din 2018.

Pe parcursul carierei sale la ANCONAV, responsabilitățile sale au inclus reprezentarea Asociației Române de Construcții Navale în SEA Europe (The Shipyards’ & Maritime Equipment Association of Europe), Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, reprezentarea în alte asociații internaționale și naționale de constructori navali.

În 2009, a studiat la London Business School iar în perioada 1997-2002 a absolvit Universitatea „Dunărea de jos” din Galați.

Ramona Chiriac – Șefa Reprezentanței Comisiei Europene în România

Ramona Iulia Chiriac a fost numită în funcția de șef al Reprezentanței Comisiei Europene la București la 01 iulie 2021

Ramona Chiriac, cetățean român, este diplomat de carieră și este consul general al României în statul federal german Bavaria din 2016. Lucrează de aproape 20 de ani în domeniul afacerilor UE, inclusiv la nivel local în România. Având în vedere imersiunea ei în diplomație, are o experiență deosebită într-o serie de domenii care sunt esențiale pentru munca zilnică a unui șef de reprezentanță, cum ar fi îndeplinirea funcțiilor de management, îndeplinirea sarcinilor de reprezentare, comunicarea strategică și diplomația publică, precum și managementul resurselor financiare și umane.

Ramona Chiriac este în serviciul diplomatic român din 2008. Anterior, a lucrat în administrația publică centrală și locală a României, în special la pregătirea autorităților locale românești pentru aderarea țării la UE. În Ministerul Integrării Europene din România, ea a fost responsabilă în special de promovarea valorilor UE, oferind informații despre oportunitățile de finanțare, precum și diseminarea cunoștințelor despre UE prin organizarea de conferințe, seminarii, campanii și workshop-uri.

Ramona Chiriac a absolvit studii europene la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. Ea deține două diplome de master, una în Studii Europene și alta în Studii de gen.

Mind The Gap Pannel Discussion

Lara Tassan Zanin – Head of European Investment Bank Group Office

𝙻𝚊𝚛𝚊 𝚃𝚊𝚜𝚜𝚊𝚗 𝚉𝚊𝚗𝚒𝚗 fost numită șeful Reprezentanței Grupului BEI în România la 1 septembrie 2018. Ea supraveghează cel mai mare birou al Grupului BEI, cu aproximativ 40 de experți BEI care oferă asistență tehnică diferitelor autorități române.

În calitate de prim reprezentant rezident al BEI la Ankara, ea a deschis noul birou al Grupului BEI în martie 2014 și a urmat în primul rând împrumuturile BEI din sectorul public în Turcia. Între anii 2011-2014, Lara a fost la Londra, reprezentând BEI la Comitetul executiv al Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD). Ea s-a alăturat BEI în 2006 ca inginer de transport responsabil cu evaluarea proiectelor rutiere și feroviare în mai multe țări din întreaga lume.

Înainte de BEI, ea a câștigat experiență în Inițiativa Central Europeană (CEI), o organizație regională care sprijină țările candidate din Europa Centrală și de Est în drumul lor către aderarea la UE. În 2007 a primit Medalia Inițiativei Europei Centrale pentru rezultatele sale remarcabile. Medalia a fost acordată pentru prima dată unui membru al personalului.

Lara deține un doctorat în inginerie aplicată și MBA Executive la London Business School. În timpul liber, îi place să călătorească, să danseze și să studieze psihologia. Este pasionată de artă și muzică clasică.

Cristian Nacu – Senior Country Officer pentru România și Republica Moldova International Finance Corporation (IFC)

Cu o experiență de peste 25 de ani în private equity, investment banking și privatizare, 𝙲𝚛𝚒𝚜𝚝𝚒𝚊𝚗 𝙽𝚊𝚌𝚞 este unul dintre cei mai experimentați și respectați profesioniști în investiții din regiune.

A ocupat funcția de partner al fondului de private equity Enterprise Investors (2007-2015), unul dintre cele mai mari fonduri de investiții de pe piața locală. A activat în cadrul fondului (2007-2015), ocupând și poziția de consilier (Senior Advisor).

Profesionist de investiții bine recunoscut, a primit numeroase distincții și premii.

Cristian Nacu este licențiat la Universitatea Politehnică din București și a urmat multiple training-uri în domeniul finanțelor.

Letiția Pupăzeanu – Director Executiv AmCham România

Letiția Pupăzeanu este Director executiv al Camerei de Comerț Americane din România (AmCham România) de la 1 iulie 2021. Letiția este implicată de mai mult de 20 de ani în susținerea dezvoltării economice sustenabile a României, ca parte a echipei AmCham din 2007, anterior activând timp de 6 ani în cadrul Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID). A studiat relații economice internaționale și geopolitică.

Achilleas Kanaris – CEO Vodafone Romania

Achilleas Kanaris conduce operațiunile Vodafone România din poziția de Chief Executive Officer de la 1 iulie 2021, principalul obiectiv al mandatului său fiind transformarea Vodafone dintr-un furnizor de servicii de comunicații electronice, într-o companie de tehnologie. Achilleas Kanaris face parte din echipa Vodafone din 2009 și are o experiență de peste 20 de ani în industria de telecomunicații și consultanță în Grecia, Marea Britanie și Albania. A urmat un masterat în inginerie la Imperial College London și un MBA la Massachusetts Institute of Technology (MIT) – Sloan School of Management.

Alexandru Reff – 𝖢𝗈𝗎𝗇𝗍𝗋𝗒 𝖬𝖺𝗇𝖺𝗀𝗂𝗇𝗀 𝖯𝖺𝗋𝗍𝗇𝖾𝗋, 𝖣𝖾𝗅𝗈𝗂𝗍𝗍𝖾 𝖱𝗈𝗆𝖺̂𝗇𝗂𝖺 𝗌𝗂 𝖬𝗈𝗅𝖽𝗈𝗏𝖺

Alex și-a început cariera chiar în Deloitte, în 1997, și a deținut de-a lungul timpului mai multe poziții la nivel local și internațional în practica de servicii fiscale și juridice – a lucrat și ca avocat la Paris, a fost Partener Coordonator Servicii Fiscale și Juridice, iar din 2017 ocupă cea mai înaltă poziție în organizație, de Country Managing Partner Deloitte România și Moldova. 

Este un expert recunoscut în mai multe domenii, printre care fuziuni și achiziții, imobiliar, fiscalitate. A oferit asistență companiilor locale și multinaționale în proiecte de investiții, achiziții și exit-uri. El este fondator al Reff & Asociații, societatea de avocați care face parte din rețeaua globală Deloitte Legal și una dintre cele mai mari firme de avocatură din țară.

Alex este apreciat pentru stilul de leadership colaborativ și pentru parteneriatele pe termen lung cu clienții.

Henk Paardekooper -President of the Executive Committee, Member of the Board of Directors FIRST BANK S.A.

Henk Paardekooper are treizeci de ani de experiență bancară internațională dobândită în cadrul organizațiilor bancare globale, gestionând afaceri diviziale și naționale, precum active și portofolii în țări și piețe globale foarte diverse.

Henk a dobândit o experiență de succes în transformarea afacerilor și programe complexe de schimbare, inclusiv îmbunătățiri ale performanței comerciale, financiare și de afaceri ale organizațiilor.

El a trecut în revistă strategiile de dezvoltare și implementare concentrându-se pe fuziuni și achiziții, restructurare, dezinvestire, spin-off și lichidări. A funcționat productiv într-o gamă largă de medii corporative, culturale și geografice, a trăit și a lucrat în Țările de Jos, Regatul Unit, Rusia și CSI, România, Polonia, Republica Cehă, Turcia, Emiratele Arabe Unite și a câștigat experiență regională suplimentară în America Latină. Henk Paardekooper este un director internațional senior cu experiență, care se ocupă de spectrul complet de probleme de management într-o manieră asertivă. El este considerat un creativ care rezolvă probleme și un lider practic, care oferă viziunea, strategia și îndrumarea pentru a permite atât oamenilor, cât și organizațiilor să atingă cel mai înalt potențial. El a apreciat contribuțiile constructive la comunitățile în care a trăit obișnuit, îmbrățișând roluri active în cadrul culturilor și societăților lor, cum ar fi Membru al Comitetului de finanțe al Școlii Anglo American din Moscova, Membru al Consiliului consultativ al programului Asebuss Executive MBA. Henk este un cunoscător puternic al pieței bancare din România și destul de pasionat de România unde trăiește de peste șase ani.

The Growth Of Digital Economy Fueled By Digital Commerce

Ovidiu Tișler – Associate Partner McKinsey & Company România

Ovidiu Tișler este associate partner în cadrul McKinsey&Company România, acesta alăturându-se în 2017 biroului local al companiei de consultanță. Managerul are zece ani de experiență în domeniul consultanței de management. De asemenea, Ovidiu Tișler a studiat la școli de prestigiu din întreaga lume, obținându-și licența la Universitatea de Economie și Business din Viena (WU), urterior urmând cursuri de MBA la INSEAD (Franța). În cadrul McKinsey&Company România, Ovidiu Tișler deservește instituții financiare și din domeniul energiei pe teme despre transformare digitală și de business.

Elisabeta Moraru – Country Manager Google România

Elisabeta Moraru este Country Manager Google România din anul 2016, cu o experiență de peste 20 de ani în domeniile management, vânzări și marketing, dezvoltare de afaceri și training. Anterior rolului la Google a colaborat cu Microsoft și Xerox. Elisabeta deține un doctorat în Științe ale Comunicării cu o teză axată pe evoluția sferei publice împreună cu transformarea accesului la informație al cetățenilor. Motivată de oameni și de dorința de a aduce impact pozitiv în societate, inițiază și se implică activ în multiple programe dedicate școlilor și universităților pentru a susține digitalizarea în sistemul educațional și mass-media.

Coffee Break

Road To A Better Future: Growth, Sustainability & Inclusion Panel Discussion

Fred Monteiro – Directorul Ariei Europa Centrală și de Sud BAT

Director al Ariei Europa Centrală și de Sud, BAT

Fred a preluat rolul de Director al Ariei Europa Centrală și de Sud în cadrul BAT la 1 august 2021, relocându-se în România. În rolul său actual, Fred și echipa de management al Ariei coordonează din România activitățile BAT în 7 țări din regiune: Cehia, Slovacia, Ungaria, Bulgaria, Moldova, Ucraina și România.

Fred și-a început cariera la BAT în Brazilia, unde a deținut diverse roluri în departamentul de marketing. Ulterior, a preluat rolul de Director de Marketing al BAT Japonia, business pe care ulterior l-a coordonat din rolul de Director General. Ulterior, Fred a preluat rolul de Director de Produse și Inovație la nivel de Grup la sediul central al companiei din Londra, iar mai târziu a devenit Director de Marketing, coordonând dezvoltarea noilor categorii de produse cu risc redus* din portofoliul BAT.

În februarie 2019, Fred a preluat rolul de Director Regional de Marketing pentru Europa și a condus cu succes agenda de transformare a departamentului de marketing, contribuția sa fiind esențială în dezvoltarea diviziei de noi categorii de produse, la nivelul tuturor piețelor și categoriilor din regiune.

Peter Barta – CIO/COO enfineo

Antreprenor cu experiență, a dezvoltat mai multe afaceri în domenii diferite, de la tehnologie la agricultură, imobiliare sau producție. A fondat și a dezvoltat un business cu peste 140 de angajați ajungând lider de piață pe segmentul său în mai puțin de nouă luni de la lansare.

Fost manager de fond de investiții, printre primele fonduri de capital de risc de tip VC prezent pe piața din România, contribuind din plin la dezvoltarea sectorului antreprenorial din România. Expert în top management cu peste 20 ani de experiență, deține o licență în Economie și Relații Internaționale, cu specializări obținute la universități de top cum ar fi INSEAD, MIT Sloan School of Management și Harvard Business School.

A colaborat cu entități și instituții importante, cum sunt Google Inc., Frankfurt Business School, DAI Inc., fiind specializat în investiții și administrarea fondurilor. În prezent este co-fondator și COO/CIO al startup-ului Degethal, unul din cele mai inovative și ambițioase proiecte de fintech fondat pe piața locală, care își propune să simplifice modul în care ne administrăm viața financiară, prin servicii de banking tradițional și neobanking oferite printr-o singură platformă.

Beatrice Dumitrașcu – CEO Residential Division One United Properties

Beatrice Dumitrașcu este unul dintre profesioniștii cu cea mai vastă experiență de pe piața de real estate din România. Background-ul său include nume importante din domeniu, iar în prezent este asociat cu cel mai activ și puternic dezvoltator imobilar de proiecte sustenabile rezidențiale, mixte și de birouri, One United Properties. Cu o carieră de peste 20 de ani în vânzări și marketing, Beatrice și-a dedicat ultimii 18 ani industriei imobiliare, devenind un nume reper în rândul specialiștilor din domeniu.

În 2013 s-a alăturat companiei One United Properties, mai întâi ca manager de vânzări, iar în prezent este CEO Residential Division. Cu alte cuvinte, Beatrice Dumitrașcu este responsabilă pentru administrarea celui mai mare portofoliu rezidențial premium de vânzări al One United Properties, generând venituri importante pentru companie și menținând servicii de calitate superioară atât pentru clienți, cât și pentru parteneri de business. Mereu la curent cu tendințele industriei și ale pieței, Beatrice Dumitrașcu este implicată în cele mai importante strategii de comunicare și sales ale companiei. Abilitățile sale remarcabile și experiența vastă în domeniu, precum și o atitudine profesională etică și o preocupare permanentă pentru valorile companiei atât în interiorul acesteia, cât și în relațiile externe o fac un model în business-ul imobiliar.

Beatrice Dumitrașcu a absolvit Facultatea de Jurnalism, dar a simțit imediat că domeniul real estate este potrivit pentru ea. A lucrat pentru companii importante precum Forum Invest România, Anchor Grup, Eurisko Consulting, Țiriac Imobiliare, Coldwell Banker și și-a consolidat abilitățile profesionale de-a lungul anilor în proiecte care implică vânzări, marketing, comunicare, management de proiect, evenimente și vânzări imobiliare.

Mustafa Tiftikcioglu – CEO Garanti BBVA

Mustafa Tiftikcioğlu a preluat mandatul de CEO al Garanti BBVA România în 2021. Are o diplomă de licență în inginerie industrială de la Universitatea Bogazici, Facultatea de Inginerie, Turcia si deține un master în inginerie industrială, cu specializare în Analiza Deciziei Economice de la Georgia Institute of Technology, School of Industrial and System Engineering, SUA.  Mustafa Tiftikcioğlu o vastă experiență în Managementul Riscului de Credit Corporativ și Comercial, precum şi în Finanţări de Proiecte şi Achiziții, cȃt şi în Finanţări Structurate. S-a alăturat Garanti BBVA Turcia în urmă cu mai bine de 20 de ani și a ocupat mai multe funcții de conducere în cadrul organizației.

Anterior, a condus Divizia de Wholesale Risk în cadrul Garanti BBVA Turcia, fiind responsabil de managementul structurii de risc de credit, calitatea şi performanţa portofoliului corporate şi evaluarea strategiilor de risc.

Florin Furdui – Country Manager Portland Trust

𝙵𝚕𝚘𝚛𝚒𝚗 𝙵𝚞𝚛𝚍𝚞𝚒 este Country Manager Portland Trust – unul dintre cei mai experimentați dezvoltatori de pe piața locală de birouri și s-a alăturat companiei în 2008 cu misiunea de a crește portofoliul companiei și de a inova in sectorul de office din România. În rolul său, Florin Furdui a supervizat dezvoltarea unor proiecte importante de birouri ce au ridicat standardele industriei pe zona de sustenabilitate și sănătate și au schimbat fața orașului, printre care: Floreasca 169A, Floreasca Park, Oregon Park, Expo Business Park și J8 Office Park. Poziționată în zona de nord-vest a Bucureștiului, J8 Office Park este cel mai nou proiect Portland Trust în România și prima clădire de birouri care a înglobat cele mai noi tehnologii în materie de sănătate și reducerea emisiilor de carbon, fiind certificată BREEAM Outstanding și Well Health and Safety. Proiectul a atins un nou nivel de performanță în ceea ce privește normele ESG, cu o calitate excelentă a aerului și standarde de igienă aproape de exigențele standardelor medicale, oferind cele mai bune condiții în ceea ce privește mediul de lucru. 

Cu o experiență profesională și antreprenorială de peste 30 de ani în domenii de activitate diverse precum bănci, asigurari și telecomunicații, Florin Furdui este absolvent al Facultății de Automatizări și Calculatoare din cadrul Universității Politehnica din București, precum și al programului de Executive MBA al ASEBUSS, program dezvoltat de Academia de Studii Economice în colaborare cu Universitatea Washington din Seattle

Camelia Ene – Country Chairman & CEO MOL România

Este Chairman & CEO MOL România, subsidiară a grupului petrolier ungar MOL, din anul 2016. Absolventă a Universității Româno-Americană din București și a Thunderbird School of Global Management (Glendale, SUA), cariera profesională a Cameliei Ene a debutat în cadrul companiei pe care, în prezent, o conduce.  Ea s-a alăturat MOL România în anul 2007, în calitate de Shop Manager, iar începând cu anul 2010 a devenit coordonator al departamentului de marketing. În 2013, a fost promovată pe poziția de Head of Retail, fiind responsabilă de coordonarea activității benzinăriilor MOL România. 

Tatian Diaconu – CEO Nhood România

Tatian Diaconu se află la conducerea Nhood România, companie de servicii integrate de consultanță imobiliară, din 2012. Împreună cu echipa sa de peste 70 de colegi, lucrează la proiecte de transformare a orașelor și comunităților – un astfel de proiect emblematic fiind Cartier Coresi din Brașov. Tatian crede cu tărie în transformarea situațiilor imposibile în realități posibile, vibrează cu și pentru oameni, iar în toate proiectele pe care le însuflețește mizează pe parteneriate solide pentru succes. Viziune, grijă pentru oameni, generozitate, parteneriat – sunt acele ingrediente pe care Tatian le consideră esențiale.  

 
Tatian Diaconu a absolvit Academia Trupelor de Uscat Nicolae Bălcescu din Sibiu. După o carieră de ofițer, a plecat în Franța, unde a urmat cursurile Universității din Le Havre, fiind licențiat cu un master în managementul organizațiilor. În 2002, s-a angajat la Decathlon, în Franța, unde a evoluat pas cu pas, până când, în 2006, i s-a oferit poziția de director de expansiune pentru Decathlon România. La începutul anului 2008 a fost numit în aceeași poziție în cadrul Bricostore, pentru piețele din România, Ungaria și Croația.

Road To A Better Future: Growth, Sustainability & Inclusion Panel Discussion

Julien Munch – CEO Carrefour România

Julien Munch s-a alăturat grupului Carrefour la începutul anului 2021. In calitate de CEO al Carrefour România, își folosește experiența bogată din mai multe domenii pentru a răspunde nevoilor clienților, consolidând poziția de top a Carrefour pe piața din România și dezvoltând profilul omnicanal al Carrefour.

Julien și-a început cariera în 2000 ca ofițer în cadrul Forțelor Aeriene Franceze, fiind activ în Franța, cu misiuni internaționale. De asemenea, are experiență în sectorul financiar public, lucrând la Inspectoratul General al Finanțelor din cadrul Ministerului Economiei și Finanțelor din Franța, între 2013 și 2017. În această perioadă, a colaborat și cu Fondul Monetar Internațional (FMI) și a fost membru în board-ul companiei Aeroportul Martinique. Julien a făcut mutarea către sectorul de retail în 2017, când s-a alăturat companiei Fnac-Darty Group în calitate de Director de Magazin în Montparnasse. După doar doi ani, a preluat rolul de Director Rețea Fnac Paris, iar mai târziu s-a alăturat Carrefour.

Gyula Fater – CEO OTP Bank România

Gyula Fatér are peste 30 de ani de experiență bancară internațională, conducând cu succes de la start-up-uri până la bănci din Europa Centrală și de Est. El a avut performanțe ridicate în domenii bancare diverse, cum sunt: retail banking, strategia de afaceri în gestionarea activelor, precum și în zona piețelor de capital.

Din iunie 2019 este Președintele Directoratului și Director General al OTP Bank România, iar pe parcursul celor peste 3 ani a dedicat timp și pasiune pentru a accelera creșterea băncii, contribuind astfel la consolidarea poziției grupului pe piața locală.

Clemens Petschnikar – CEO Square 7 Properties
Alessandro Martello – CEO & Founder NSSG

Alessandro Martello este CEO & Founder al North Star Support Group (NSSG), o firmă de management al riscului cu sediul în România, și cu birouri în Egipt și Arabia Saudită.

Cu peste 20 de ani de experiență în industria securității, Alessandro Martello a dezvoltat sisteme de gestionare a riscurilor în sprijinul proiectelor la scară largă, inclusiv dezvoltarea noului Canal Suez din Egipt între 2014 și 2015.

Alessandro Martello conduce acum o echipă multiculturală care operează la nivel global, dar cu un accent special pe zonele cu risc ridicat, asistând organizațiile în atenuarea riscurilor operaționale prin implementarea de strategii inovatoare de management al riscului.

Alessandro Martello este absolvent de „Managementul comunităților” și este un membru activ al ASIS International & Security Institute.

Alex Cernătescu – CEO, Co-Founder & Global Head of Strategy // Stefanini Infinit

Alex Cernătescu este specializat și cu experiență în crearea și conducerea echipelor agile, adaptate contextului actual de afaceri, stabilind împreună STRATEGIA, CREATIVITATEA, DATELE și TEHNOLOGIA pentru a ajuta brandurile și businessurile să se apropie de consumatorii și angajații lor, dar și să fie mai adaptabile la schimbare.

Alumni Forbes 30 sub 30 pentru inovație, digital și media.

Alex Cernătescu este pasionat și cu experiență în antreprenoriat, dezvoltare globală a afacerilor, management de nivel superior, transformare digitală, dezvoltare de produse, managementul schimbării și leadership în companii de publicitate digitală, publicitate, software și tehnologie.

Un CEO internațional experimentat, consultant, trainer și un strateg tradițional cu o experiență vastă în branduri importante, pe care le ajută să facă față provocărilor cu care se confruntă în era digitală.

În prezent, Alex Cernătescu este concentrat pe piețele din Statele Unite și EMEA.

Andrei Ursachi – CEO și Cofondator Stailer

Gyula Fatér are peste 30 de ani de experiență bancară internațională, conducând cu succes de la start-up-uri până la bănci din Europa Centrală și de Est. El a avut performanțe ridicate în domenii bancare diverse, cum sunt: retail banking, strategia de afaceri în gestionarea activelor, precum și în zona piețelor de capital.

Din iunie 2019 este Președintele Directoratului și Director General al OTP Bank România, iar pe parcursul celor peste 3 ani a dedicat timp și pasiune pentru a accelera creșterea băncii, contribuind astfel la consolidarea poziției grupului pe piața locală.

Paul-Dieter Cîrlănaru – CEO CITR

Paul este CEO al CITR, liderul pieței de insolvență și restructurare din România. Numirea sa în 2021 a avut loc după 8 ani de dezvoltare continuă în cadrul companiei, pornind de la gestionarea unor proiecte din punct de vedere juridic, continuând cu managementul companiei-mamă CITR Cluj și mai departe conducerea CITR la nivel național. 

Ca CEO al CITR, Paul și-a asumat misiunea de a dezvolta organizația construind pe pionieratul în insolvența și restructurarea din România și de a oferi mecanisme noi pentru reziliență, cu impact real pentru companii și întreaga economie românească. Implicarea lui Paul în proiecte notabile de restructurare și reorganizare a unor companii mari din diverse domenii cu impact major în economie (precum City Insurance, CFR Marfă, Certasig, RADET, Carpatica și Dafora) îi oferă o perspectivă dificil de egalat: viziune strategică asupra businessurilor și performanța acestora.

Lunch & Networking

Registration & Networking

Official Opening

E.S. Maciej Lang – Ambassador Extraordinary and Plenipotentiary of the Republic of Poland to Romania

Maciej Lang a absolvit Facultatea de Jurnalism și Științe Politice a Universității din Varșovia în 1993. În 2016, și-a obținut titlul de doctor la Facultatea de Studii Orientale a Universității din Varșovia.

În 1993-1997, a lucrat la Departamentul pentru Migrație și Refugiați din cadrul Ministerului de Interne. În 1997, s-a alăturat Ministerului Afacerilor Externe. A fost postat în calitate de consilier la Ambasada Poloniei din Almaty în perioada 1997-2003. După ce s-a întors în Polonia, a fost consilier al ministrului la Departamentul pentru Europa și la Departamentul de Politică de Est al MAE. În aprilie 2006, a fost numit însărcinat cu afaceri la Ambasada Poloniei în Grecia. În 2007-2009, a lucrat ca ambasador la Ashgabat, iar între august 2009 și iunie 2012 a fost responsabil de misiunea diplomatică poloneză la Kabul. În 2014-2015, a condus o echipă de teren a Misiunii Speciale de Monitorizare a OSCE în Ucraina. În august 2015, a fost numit ambasador polonez în Kazahstan, iar în noiembrie 2015 a fost nominalizat și ambasador în Kârgâzstan. Din octombrie 2016 până în noiembrie 2018, a fost ambasador polonez în Republica Turcia.

La 5 noiembrie 2018, a devenit subsecretar de stat în Ministerul Afacerilor Externe responsabil cu diplomația economică, cooperarea pentru dezvoltare, relațiile cu țările din Asia, Africa și Orientul Mijlociu. În iulie 2020, a fost numit ambasador în România.

În 2012, a fost distins cu Crucea de Ofițer a Ordinului Polonia Restitută. În 2022, a primit Crucea de Comandant a Ordinului Polonia Restituta pentru evacuarea cetățenilor polonezi și a străinilor din Republica Islamică Afganistan.

Itay Zehorai – Author, Editor and Head of Research Forbes Israel
Giorgi Isakadze – Editor in Chief Forbes Georgia
Mario Tanev – Editor Forbes Bulgaria
Klaus Fiala – Editor-in-Chief, Forbes DA (Deutschsprachige Ausgabe)
Leonidas Stregiou – Financial Editor Forbes Greece

The New Playbook Of Business Leaders Panel Discussion

Anca Damour – Board Member ELI Parks

Anca este CEO și Partener al DCraig Real Estate, fond de investiții axat pe sectorul imobiliar și logistic din România. În paralel, este administrator al companiei ELII – Element Logistic and Industrial Investment –  entitatea din spatele uneia dintre cele mai dinamice companii din sectorul românesc de parcuri industriale: ELI Parks. Anterior, Anca Damour a ocupat poziția de Executive Board Member la Carrefour România, fiind responsabilă de expansiune (dezvoltare imobiliară, leasing, fuziuni și achiziții) și reputație corporativă (afaceri corporative, juridic, CSR și comunicare). Ea a avut un rol cheie în negocierea celei mai mari fuziuni și achiziții realizate de Carrefour România (Artima în 2009, Billa în 2017).

În paralel, a fost implicată în zona de inovație, incluzând lansarea de noi tehnologii și modele de business. Din poziția de membru al Board-ului, a ajutat la dezvoltarea unor start-up-uri precum Bringo (liderul în e-commerce de produse alimentare din România). În același timp, Anca este unul dintre cei mai activi susținători ai producătorilor de eco-inovare: de la susținerea proiectelor de agricultură ecologică la cele de energie verde. De asemenea, este membru de Board al ONG-ului Hospice Casa Speranței, cea mai mare organizație de îngrijire paliativă din România.

Cristina Filip – Managing Partner Filip & Company

Cristina Filip este partener fondator al Filip & Company. Este cunoscută ca un profesionist de renume în sectorul energetic din România, fiind clasată pe primul loc în sectorul de Energie și Resurse Naturale și în aria de Corporate și M&A de către publicația internaționala Chambers Europe. De-a lungul timpului, Cristina a oferit consultanță vânzătorilor sau cumpărătorilor în cele mai importante tranzacții efectuate în domeniul energiei din România. Experienţa Cristinei include și asistenţă pe aspecte de drept societar, fuziuni şi achiziţii şi aspecte de reglementare în cadrul unora dintre cele mai complexe tranzacţii din România din ultimii ani.

Răzvan Butucaru – Partner, Financial Services & Advisory Leader MAZARS România

În calitate de Partener, Financial Services & Advisory Leader în cadrul Mazars România, Răzvan Butucaru, împreună cu echipa sa de profesioniști dedicați, le oferă clienților suport în momentele critice care definesc succesul afacerilor lor.

Răzvan conduce în prezent departamentul de servicii financiare și de consultanță din cadrul companiei, care oferă o varietate de servicii, precum asistență în fuziuni și achiziții, consultanță în implementarea diferitelor standarde contabile și de reglementare, consultanță IT, guvernanță corporativă și servicii de gestionare a riscurilor. Portofoliul său de clienți cuprinde companii din sectoare variate, cu un focus special pentru sectorul serviciilor financiare.

Un aspect important al activității sale este de a ține consiliile de administrație și conducerea executivă la curent cu ceea ce contează pentru investitori, autorități de reglementare și alte părți interesate cheie, pentru o mai bună gestionare a afacerilor lor.

Răzvan organizează frecvent sesiuni de thought leadership pentru aceștia, este lector la diferite evenimente economice și, de asemenea, este autorul a numeroase articole din presa de specialitate.

Înainte de a se alătura echipei Mazars, Răzvan și-a început cariera într-o companie internațională de audit și consultanță, iar ulterior a lucrat în sectorul bancar pentru un mare grup regional de servicii financiare.

Răzvan este absolvent al Facultăţii de Finanţe, Asigurări, Bănci şi Burse de Valori din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti, specializarea Bănci și Burse de Valori. De asemenea, acesta deține o diplomă de Master în sectorul serviciilor financiare, specializarea Audit Intern, oferită de aceeași universitate. Răzvan este auditor financiar autorizat, membru al Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR) și membru  ACCA (Association of Chartered Certified Accountants). Totodată, acesta este certificat CIA (Certified Internal Auditor) și CISA (Certified Information Security Auditor).

Dinu Bumbăcea – Country Managing Partner PwC România

Dinu Bumbăcea este Country Managing Partner PwC România, unde conduce o echipă de peste 800 de profesioniști, pe trei linii de servicii – Assurance, Advisory și Tax & Legal. De asemenea, este Advisory Leader PwC România. Dinu este absolvent al Facultății de Electronică și Telecomunicații a Universității Politehnica București, deține un master în inginerie electrică la Georgia Institute of Technology US și o diplomă de specializare în prelucrarea digitală a imaginii de la Supélec Franța. Este membru al Asociației Contabililor Autorizați (ACCA UK) și al Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR).

Pe parcursul carierei sale, Dinu a coordonat o gamă largă de proiecte de consultanță în România și Europa Centrală și de Est, în diverse industrii, inclusiv servicii financiare, energie, telecomunicații, sănătate, sectorul public și private equity și are o vastă experiență în servicii de consultanță în management.

SEPTIMIU VALASUTEAN – Board Member, Deputy CEO, Adviser to President Company for Strategic Partnerships GreenPoint Management, Green PC Ambalaje

Este responsabil cu coordonarea departamentelor financiar, tehnic si productie, inclusiv dezvoltarea, proiectele de investitii, achizițiile strategice și parteneriate.

A absolvit Universitatea Tehnică din Cluj Napoca, specializarea Tehnologia Construcțiilor de Mașini, și și-a finalizat pregătirea academică cu o diplomă în Finanțe Internaționale la International University of Japan.

În cariera sa, a îndeplinit cu succes mandate de management în managementul și reciclarea deșeurilor, servicii bancare, consultanță financiară, management financiar și de investiții, industria siderurgică, dezvoltare și imobiliare etc.

A gestionat o gamă largă de servicii financiare și proiecte bancare ( de la corporate banking, finanțare structurată, finanțare de investiții, consultanță, M&A). Pe parcursul diferitelor proiecte în care a fost implicat, el și-a dezvoltat expertiza pe întreaga durată a etapelor de viață a afacerii, de la start-up-uri, afaceri cu creștere rapidă, consolidare (organică și achiziții), restructurare, parteneriate, alianțe și JV.

Coffee Break

People Empowered By Technology & Innovation Panel Discussion

Willy Dicu – CEO Teilor

Din luna octombrie 2020, a preluat conducerea operativă a companiei TEILOR, unicul retailer din România specializat exclusiv pe bijuterii din aur, diamante și pietre prețioase. Are o experiența de 15 ani în industria bunurilor de consum si si-a desfasurat activitatea in America, Rusia, Canada si Africa de Vest pentru companii precum British American Tobacca si Molson Coors.

NICOLAE DAMU – VP tbi bank

Foarte motivat, cu mai mulți ani de experiență în sectorul bancar și al serviciilor financiare, Nicolae Damu este pasionat de dezvoltarea propriei echipe și de a-i ajuta să-și atingă potențialul maxim. Totodată este dedicat, concentrat pe obținerea de rezultate prin crearea de relații semnificative cu clienții, care durează și întotdeauna pregătit pentru noi provocări, atât profesionale, cât și personale. Nicolae Damu crede în învățarea continuă și dezvoltarea cunoștințelor și abilităților mele prin cursuri de educație regulate.

Cristian Mateescu – CTO enfineo

Absolvent al Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică – Academia de Studii Economice București (ASE), a lucrat în ultimii 15 ani în domeniul consultanței IT.

În 2006, și-a înființat propria companie de consultanță IT, C&C Solutions Incorporated, prin intermediul căreia a oferit soluții hardware și software pentru companii în plină expansiune pe piața românească. În același timp, a lucrat ca IT Manager la fabrica din România a celebrei companii italiene de biciclete Campagnolo.

Experiența sa include dezvoltare web, web design, windows server și soluții software ERP. În 2018, drumul său a căpătat o turnură importantă spre piața cripto, devenind în scurt timp un trader expert, dar și un consilier de renume, făcând parte din cel mai mare VC din Europa de Est. În prezent este cofondator și Chief Technolgy Officer (CTO) al startup-ului Degethal, unul din cele mai inovative și ambițioase proiecte de fintech fondat pe piața locală, care își propune să simplifice modul în care ne administrăm viața financiară, prin servicii de banking tradițional și neobanking oferite printr-o singură platformă.

Ligia Ardelean – Global Delivery Center Lead, Atos Romania & Operations Head for Data Center Hosting,
Atos Global.

Absolventă de Relații Internaționale cu 14 ani de experiență în strategie de clienți și vânzări și peste 8 ani experiență în IT Service Management, Ligia Ardelean conduce în prezent un Centru Global de Operațiuni cu 2.600 de specialiști în cadrul Atos. Cu o vechime de peste 8 ani în grupul francez de servicii IT și consultanță, Ligia Ardelean supervizează, printre altele, managementul proceselor critice în operațiuni, finanțe și resurse umane, asigurând îndeplinirea obiectivelor și atingerea indicatorilor de performanță. O prioritate la fel de mare o are grija asigurării bunăstării angajaților aflați în responsabilitatea ei, prezenți în birourile Atos din București, Brașov, Iași și Timișoara, sau care lucrează în regim de telemuncă de pe tot teritoriul țării.

Irina Munteanu – Director General Adjunct Apa Nova și CFO Veolia România

Irina Munteanu și-a început cariera în cadrul unei echipe puternice de audit și s-a alăturat Apa Nova în 2008, gata să facă față noilor provocări. Datorită abilităților sale de conducere înnăscute și a expertizei sale incontestabile în domeniu, ea a avansat rapid de la controlor financiar în cadrul Apa Nova București, la CFO pentru Veolia România în iulie 2013, poziție pe care o deține și astăzi, cu succes.

În martie 2021, Irina a preluat o nouă funcție, cea de Director General Adjunct Apa Nova, ocupându-se de toate activitățile legate de finanțe, achiziții, resurse umane, IT și transformarea afacerilor.

Irina Munteanu este un manager cu experiență, cu o istorie extinsă în industria utilităților, având competențe profesionale remarcabile în standardele internaționale de raportare financiară, contabilitate financiară și audituri financiare.

Pe baza perspectivelor sale inovatoare – indispensabile pentru orice echipă din care a făcut parte sau pe care a condus-o – a fost numită și coordonator al „One Veolia Project România”, cel mai mare efort de transformare organizațională care a implicat toate entitățile Veolia din România.

Performanțele profesionale ale managementului Irinei Munteanu au fost recunoscute de industrie în numeroase ocazii, primind multe premii pentru activitatea sa.

Freddie Velmaat – CTO Centric

Freddie este Chief Technology Officer al Centric. În calitate de CTO, el este responsabil de toate evoluțiile tehnice din cadrul companiei. De asemenea, este responsabil pentru Centric România și Lituania, huburile lor de dezvoltare.

Bogdan Patriniche – CEO & Fondator Credit Sky

Bogdan Patriniche este CEO și fondator al Invoice Cash IFN SA , furnizorul de factoring online și Credit Sky SA furnizor de servicii de analiză a datelor, învățare automată și IA. Interesul său puternic pentru matematică, tehnologie și finanțe a fost îmbinat în aceste start-up-uri inovatoare.

Până în 2019, Bogdan a fost consultant senior la Duet Private Equity Ltd. Duet Group a gestionat capitaluri proprii de 5,1 miliarde USD în trei domenii de activitate: Hedge/Long-Only Funds, Private Equity și Real Estate. Duet Group are peste 75 de profesioniști angajați în birourile din Londra, New York, Dubai și Delhi. Bogdan a trecut cu vederea toate oportunitățile de dificultăți de capital privat și situații speciale din Europa.

Bogdan și-a început cariera în BERD în ianuarie 1993 în cadrul grupului Infrastructură și Energie; a avut funcții de conducere în cadrul Trezoreriei Grupului de Lucent Technologies și Ericsson și a fost Global Head of TMT pentru National Australia Bank și Regional Head of CEE Markets pentru National Bank of Greece International, Standard Bank și Calyon. Din 2010, Bogdan se uită la dificultăți și oportunități de redresare corporativă în toată Europa, lucrând alături de Macquarie, GSO Blackstone, Lone Star și Willis. Fondator al Romanian Education Trust din 2003, o organizație de caritate din Anglia și Țara Galilor, guvernator laic al Universității din East London între 2005-2013, Bogdan este Alumnus al London Business School (MiF – LBS), Ecole Nationale D’Administration ( ENA), Franța și Universitatea Politehnica București (MSc, BSc.), România.

what do you need to become a world class hero panel discussion

Andrei Diaconescu – Co-Founder & co-CEO One United Properties

Andrei Diaconescu este antreprenor și investitor, iar alături de Victor Căpitanu a fondat One United Properties, principalul dezvoltator imobiliar de proiecte sustenabile rezidențiale, de birouri și mixte de ultimă generație din România.

De profesie bancher, Andrei Diaconescu s-a numărat printre fondatorii Capital Partners, iar încă din anul 2000 a început să investească în sectorul imobiliar. De la un prim proiect rezidențial dezvoltat în 2006, brandul One a crescut de la an la an, concretizând astfel o afacere cu un ritm rapid de creștere. Dezvoltările imobiliare de referință, calitatea, designul, elementul cultural și sustenabilitatea reprezintă aspectele esențiale ale strategiei One United Properties, compania fiind recunoscută atât local, cât și internațional, cu multiple premii în aceste domenii. Astăzi, One United Properties este cel mai mare dezvoltator imobiliar listat la Bursa de Valori București (BVB).

Andrei Diaconescu deține un EMBA de la ASEBUSS și o diplomă în Drept Internațional din partea Universității Macedonia din Thessaloniki

Omer Tetik – CEO Banca Transilvania

Ömer Tetik este CEO al Băncii Transilvania din 2013. Sub coordonarea sa, BT a ajuns cea mai mare bancă din România și din Sud-Estul Europei. Este membru al Consiliului de Administrație al BT Capital Partners și membru al Comitetului Reprezentanților la Fondul Proprietatea. Este un susținător puternic al dezvoltării pieței de capital din România. Are peste 20 de ani de experiență în banking, în România, Rusia și Turcia.

Şi-a început cariera la ATA Securities, în Turcia (Izmir), iar un an mai târziu a plecat la Istanbul pentru a face parte din echipa trezorerie a Finansbank. În 1997 s-a mutat în Rusia pentru poziția de coordonator al Departamentului Trezorerie și Piața de Capital din cadrul Finansbank Moscova. Pasul spre România l-a facut în 2000, când aceeași bancă i-a acordat o noua misiune, și anume funcția de vicepreședinte adjunct. După zece ani a devenit vicepreședinte și, ulterior, președinte al Credit Europe Bank, fosta Finansbank.

S-a născut în Hamburg, în Germania, într-o familie din diaspora turcă. A studiat în Turcia și a absolvit profilul economic la Universitatea Tehnică Middle East

Este cetățean român, căsătorit și are trei copii. Îi place să petreacă timpul cu familia, să se joace Lego cu copiii, să citească și să cânte la instrumente de percuție. Este pasionat de motociclete,  de orice e legat de vară și de sporturile nautice.

Ӧmer Tetik se numără printre Forbes Business Heroes 2020.

Dan Ștefan – Cofondator Autonom, non executive board member, profesor de management

Dan Ștefan este un antreprenor pasionat de dezvoltarea oamenilor și a organizațiilor sustenabile, axate pe învățare. 

După studii de management la București, Orleans și Sorbona, a fost consultant în management la un cabinet de consultanță din Paris, unde a instrumentat programe de eficientizare în mari grupuri industriale globale. 

Din 2006 a ales calea antreprenoriatului: a fondat și conduce, alături de fratele său, Grupul Autonom, leaderul pieței de mobilitate din România.

Autonom este una dintre cele mai „premiate” companii antreprenoriale românești, fiind considerată Best Employer cinci ani la rând, în studiul global realizat de Aon Hewitt.

Dan Stefan este membru independent al board-urilor mai multor organizații: companii, asociații de business și ONG-uri.

Este profesor de management la MBA-ul Romano-Canadian din cadrul Bucharest Business School și la BISM (ex Maastricht School of Management Romania).  Crede într-un management incluziv, bazat pe autonomie și pe valori. 

Jean Valvis – General Manager Valvis Holding

Jean Valvis este un om de afaceri cu cetățenie greacă și elvețiană, cunoscut antreprenor din mediul de business.

După ce termină școala primară și gimnaziul la Geneva, își începe studiile liceale la Atena. Termina studiile universitare la National Technical University of Athens Metsovio Polytehnion, cu o diplomă de inginer-arhitect.

Urmează cursurile Universității Sorbona din Paris, pe care le va absolvi cu o diplomă de studii aprofundate în Estetica Arhitecturală. În urma unei burse de studii de cercetare a Fundației Aristotelis Onassis, redactează teza de doctorat la aceeași Universitate Sorbona, lucrare ce poartă titlul “Teoria Modelelor în Procesul Designului Arhitectural.” În anul 1994, fondează Valvis Holding, este creatorul unor branduri puternice în domeniul bunurilor de larg consum precum Aqua Carpatica, LaDorna sau Dorna.

Mihnea Crăciun – Managing Director Endeavor Romania

Mihnea Crăciun conduce, din ianuarie 2021, Endeavor România.

Înainte de aceasta, Mihnea a avut o carieră de 20 ani în industria bancară, în ING și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), în domenii precum finanțările structurate și investment banking. În ultimii 15 ani, Mihnea a lucrat pentru BERD, în primii 8 ani ca bancher specialist în energie, iar între 2015-2022, ca director adjunct al BERD România. În ultima sa poziție, Mihnea a condus activitatea locală a băncii în sectoare precum industrie, comerț și agribusiness, energie și resurse naturale, infrastructură, real estate și instituții financiare. În același timp, în ultima perioadă, Mihnea a contribuit la extinderea activității BERD în direcția susținerii sectorului antreprenorial, a industriei locale de venture capital și în promovarea guvernantei corporative în instituții publice și private.

În cadrul Endeavor, Mihnea continuă să susțină dezvoltarea antreprenorilor români în efortul lor de scalare internațională. Endeavor este o organizație globală de suport antreprenorial, furnizând local servicii de mentorat, educație, peer-to-peer networking și acces la finanțare. Endeavor integrează peste 2,000 de antreprenori din 40 de țări, o rețea de peste 3,000 de mentori și peste 100 de fonduri de investiții, toate acesta dedicate susținerii eco-sistemelor locale de dezvoltare a antreprenorilor.

Lunch & Networking

Bilete/Tickets

First Day Ticket

€148

  • This ticket allows you general access on the first day of the event – 21.09.2022
  • Networking + Coffee & Lunch

Second Day Ticket

€148

  • This ticket allows you general access on the first day of the event – 22.09.2022
  • Networking + Coffee & Lunch

Full Pass

€249

  • This ticket allows you general access during the event – 21.09.2022 – 22.09.2022
  • Networking + Coffee & Lunch

5 People Group

€750

  • This ticket allows you general access during the event – 21.09.2022 – 22.09.2022
  • Networking + Coffee & Lunch

Strategic Partners

Official Coffee

Platinum Partners

Preferred Partner

Gold Partner

Industry Partners

Tech Innovation Partner

Partners


Contact

For Sponsorship Inquiries and Speaking Opportunities

Email: sales@forbes.ro

For General Conference Inquiries and Registration

Email: events@forbes.ro

LOCATION

Grand Hotel Bucharest
Bv. Nicolae Bălcescu, Nr. 4, București