Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Summer Plans 2021 |
|

Manuela Necula (Ogilvy): „Este momentul să facem o tranziție a comunicării de la a construi imagine la a produce impact”

Dacă în alte veri tema principală de discuții din comunitatea de business viza rutina și destinațiile de vacanță, de această dată, Forbes România i-a provocat pe cei mai cunoscuți jucători din mediul de afaceri local să răspundă unui scurt chestionar, într-un context special, în care vara lui 2021 ar trebui să reprezinte o așteptată revenire la (noua) normalitate.
Manuela Necula

Manuela Necula, CEO Ogilvy, Wunderman Thompson & Hogarth România

Forbes: Va intra afacerea dvs în vacanță în această perioadă? Sau nu mai este vremea de „vacanțe” după un an de pandemie?

Manuela Necula: Comunicarea este un business care nu ar trebui sa intre „în vacanță” niciodată. Oamenii din acest domeniu, însă, da. Pandemia a demonstrat, mai mult ca niciodată, importanța comunicării, de la comunicarea cu cei apropiați, la comunicarea internă, în echipe și companii, până la comunicarea din partea brandurilor.

Există deja foarte multe studii care documentează exact faptul că brandurile care au continuat să comunice și care și-au adaptat, atât discursul de brand, cât și acțiunile concrete, acestei perioade, au reușit să câștige market share într-un ritm mult accelerat, comparativ cu perioadele de normalitate.

Există și numeroase studii care certifică faptul că transparenta si calitatea comunicării interne în companii este un indicator extrem de important al leadership-ului, cu efecte directe asupra wellbeing-ului și loialității echipelor respective.

Ca urmare, noi, cei din Grupul Ogilvy, vom continua să fim consultanții de încredere ai clienților noștri, în toată perioada de vară, întrucât nevoia lor de comunicare nu intră în vacanță.

În mod evident, însă, membrii echipele noastre, care au lucrat la o intensitate foarte mare în toată perioada de pandemie, vor avea binemeritate vacanțe de vară, într-un mod planificat, organizat, care să asigure continuitatea business-ului.

 

Forbes: Unele dintre cele mai des întâlnite teme în discuțiile pe care redactorii Forbes România le-au avut de-a lungul ultimului an și jumătate au vizat absența certitudinilor și lipsa de predictibilitate. Au apărut certitudini în vara 2021 pentru afacerea pe care o conduceți? Au apărut elemente de predictibilitate? 

Manuela Necula: Într-o lume fără certitudini există, totuși, câteva repere: clienții au putut evalua exact impactul continuării comunicării în această perioadă, precum și consecințele „înghețării” acesteia. Ca urmare, au nevoie de parteneri de comunicare puternici și agili, capabili să îmbine creativitatea cu tehnologia într-un mod eficient, și care să îi susțină în atingerea obiectivelor lor.

La Ogilvy, avem aceste capabilități, ne-am extins și dezvoltat echipa, îmbinăm talentul și determinarea locală cu accesul la cele mai noi trenduri și instrumente internaționale, așa că privim cu optimism către viitor.

În privința predictibilității, însă, am învățat să operăm într-un mod agil, flexibil și să ne adaptam din mers la context și la provocările pe care acesta le poate aduce în orice moment.

 

Forbes: Ce anume vă îngrijorează în această vară, în domeniul/sectorul în care activați?

Manuela Necula: Nu știu dacă este cazul de îngrijorare sau dacă este noua normalitate,  dar am constatat o tendință care se manifestă tot mai mult, atât în industria de comunicare, cât și în cea de marketing: creșterea accelerată a turnover-ului în cadrul echipelor.

Cu siguranță, este unul dintre efectele pandemiei, a apariției senzației de „fatigue”, justificată sau nu, a dorinței de schimbare, a nevoii de a încerca un loc nou, în speranța că acesta va compensa pentru frustrările și suferințele aduse de această perioadă, la nivel uman, în general.

E mult mai greu să-ți reevaluezi întreaga existență și să o reașezi pe baze mai corecte și mai sustenabile, care să-ți aducă satisfacții mai profunde, decât să-ți schimbi locul de muncă, sperând că asta va rezolva toate celelalte probleme. Cred că rareori lucrurile se rezolvă atât de simplu.

 

Forbes: Cum arată planurile dvs. de business pentru finalul acestui an? Dar pentru 2022? 

Manuela Necula: Avem planuri extrem de ambițioase, atât pentru finalul acestui an, cât și pentru anul următor: ne propunem să devenim cel mai bun partener și platformă creativă pentru creștere, la nivel global. Considerăm că este momentul ca industria de comunicare să se redefinească și să se ancoreze în noua realitate cu asumare și curaj.

Este momentul să facem o tranziție a comunicării de la a construi imagine la a produce impact. Se intampla asta și în trecut, dar la o scară mult mai mică. Acum nu ne mai putem permite să facem nimic fără a considera impactul real, fără a ține cont de brand purpose și de responsabilitate susținută.  Planul nostru global de dezvoltare a business-ului este legat de acest mindset și toate acțiunile pe care le gândim converg în direcția aceasta. La Ogilvy, ne asumăm misiunea de a inspira brandurile și oamenii să aiba un impact pozitiv asupra lumii în care trăim.

 

Forbes: O întrebare personală: plecați în vacanță în această vară? De ce? (dacă răspunsul este afirmativ: Unde veți pleca în vacanță: în țară sau în străinătate?)

Manuela Necula: Da, voi pleca. În Grecia și în țară. Pentru ca îmi este foarte dor de ambele.

(20 iulie 2021)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii