FacebookTwitterLinkedIn

Eșecul digitalizării în radio este previzibil în condițiile în care se va baza pe cumpărarea de către populație a unor noi aparate de recepție – o cheltuială inutilă în condițiile folosirii dispozitivelor mobile conectate – inclusiv pentru recepția programelor de radio.

Declarațiile au fost făcute de către reprezentanții companiei AG Radio, care deține licențele pentru Kiss FM, Magic FM și One FM în cadrul primei zile a audierilor pentru frecvențele de radio scoase la concurs de Consiliul Național al Audiovizualului, conform Media Expres.

“Digitalizarea în radio în tehnologia DAB sau HD Radio nu se va realiza deoarece digitalizarea s-a realizat deja pe dispozitivele mobile. Mai ales populția sub 25 de ani consideră televizioarele și aparatele de radio niște dispozitive perimate, care fac parte din istorie și nici măcar nu le mai iau în considerare”, a spusDaniel Klinger, directorul tehnic Kiss FM, în fața CNA.

Acesta a mai explicat că tehnologia HD Radio implementată de AG Radio în mai multe orașe din țară provine din SUA dar, din păcate, introducerea a fost făcută prea târziu și în prezent există doar câteva zeci de receptoare digitale de radio (lansarea emisiei HD Radio în București s-a făcut în anul 2012, n.red. Media Expres).

Klinger a vorbit despre intenția ANCOM de a da licențe de radio în sistemul digital DAB programată pentru finalul acestui an ca folosind o “tehnologie moartă”.

“Licitația este prea târzie, dacă va veni cineva la ea va fi o investiție inutilă tot așa cum Radiocomul a făcut o investiție inutilă în digital terestru într-o piață de distribuție TV acoperită integral prin cablu și satelit”.

Kiss FM este radioul cu cea mai mare audiență la nivel național, de peste 2,3 milioane de ascultători pe zi în primele patru luni ale anului 2018, potrivit ultimului studiu de audiențe realizat de Asociația pentru Radio Audiență.

Audierile CNA se derulează între 4 și 7 iunie cu 22 de frecvențe scoase la concurs pe care și le dispută 44 de companii.