Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Radiourile cu cele mai mari audiențe la nivel urban

Rețelele private de radio Kiss FM, Radio ZU, Magic FM și Rock FM au înregistrat creșteri importante de audiență la nivel urban, în cel mai recent sondaj de audiență (31 august – 20 decembrie 2015). Pro FM și Radio 21 au suferit pierderi însemnate de ascultători. Canalul public România Actualități și-a conservat audiența, dar stațiile regionale au pierdut ascultători față de măsurătorile din 2014.
radio_3.jpg

Numărul de ascultători de radio în mediul urban a atins 7.111.200, cu 105.800 mai mult decât în 2014.

Sunt patru programe de radio cu peste un milion de ascultători pe zi în mediul urban (populație peste 11 ani), arată sondajul de audiență realizat de IMAS și GfK România, sub egida Asociației pentru Radio Audiență (ARA). Acestea sunt: Kiss FM, România Actualități, Radio ZU și Europa FM.

Față de valul anterior de măsurători (1 septembrie – 21 decembrie 2014), numărul de ascultători ai programelor Radio ZU a crescut în recentul sondaj cu 80.000 de orășeni. Este cea mai mare creștere de pe piața radio.

Kiss FM și-a majorat numărul de ascultători cu 44.900, având cel mai mare daily reach din urban: 1.337.500 de persoane.

Audiența Europa FM a crescut cu 6.700 de ascultători, radioul având o cotă de piață (timp de ascultare) de 9,3%, cea mai mare dintre posturile comerciale.

Canalul public România Actualităţi și-a menținut audiența din urmă cu un an, mulțumindu-se cu o cotă de piață de 14,7%, cea mai mare din piața radio. Această cotă de piață se datorează publicului ascultător cu vârste ridicate ce rămâne un timp mai îndelungat pe frecvențele acestui radio față de publicul tânăr de pe stațiile comerciale.

VEZI AUDIENȚA RADIO LA NIVEL NAȚIONAL!

Rețeaua Pro FM a coborât la o medie de 894.700 de ascultători pe zi, mai mică cu 73.400 de persoane față de valul din 2014. Este cea mai mare pierdere de pe piața radio. A doua mare pierdere se înregistrează la Radio 21: 69.200. Cele două radiouri, Pro FM și Radio 21, traversează o perioadă de criză și de repoziționare.

Rock FM a câștigat 30.100 de ascultători în urban, în timp ce Magic FM, 18.900.

Dintre radiourile Societății Române de Radiodifuziune (SRR), doar Antena Satelor (7.000 ascultători), București FM (7.500) și Radio Constanța (8.500) au câștigat audiență.

Radiourile SRR care au pierdut audiență sunt: Radio Oltenia Craiova (-6.000), România Cultural (-25.400), Radio Iași (-2.000), Radio Reșița (-5.400), Radio Timișoara (-10.200), Radio Târgu-Mureș (-1.300) și Radio Cluj (-9.000).

Numărul de persoane care au ascultat un radio ce nu figurează în măsurătorile ARA a fost de 1.856.800, cu 182.800 mai mare decât în valul corespunzător perioadei de toamnă din 2014.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii