FacebookTwitterLinkedIn

Media ascultătorilor de radio în această măsurătoare este mai mică cu 11.800 persoane față de aceași perioadă din 2014. Spre deosebire de alte universuri măsurate (național, urban și București, populație peste 11 ani), targetul comercial  în Capitală (18 – 49 de ani) a suferit o erodare a audienței.

Doar șase stații din cele 18 cuprinse în studiul de măsurare au reușit să-și crească audiența pe targetul comercial din București: Radio ZU (creștere cu 16.400 de persoane), Europa FM (8.400), Gold FM (20.400), Itsy Bitsy (4.300), Smart FM (1.400) și București FM (4.200).

Radio ZU este lider și pe targetul comercial din București (după ce ocupă prima poziției și pe universul bucureștean de populație de peste 11 ani), cu o medie zilnică de 177.600 de persoane. Acest program deține și cea mai mare cotă de piață (timp de ascultare): 14,4%.

Pe următoarele locuri în topul acestui univers se plasează Kiss FM (123.600 ascultători/zi) și Magic FM (103.100).

Cea mai mare creștere a numărului de ascultători pe targetul comercial față de 2014 a înregistra-o Gold FM: 20.400.

Printre stațiile care au pierdut audiență comercială: Kiss FM (-7.500), Magic FM (-15.300), Rock FM (-4.100), Pro FM (- 12.100), Radio 21 (- 9.400), România Actualități (- 13.900), Romantic FM (- 15.800) și Vibe FM (-22.000).

Se constată pozițiile slabe pe acest target ale radiourilor deținute de Societatea Română de Radiodifuziune. România Actualități are un daily reach de 37.700 de ascultători pe zi, ocupând locul 9 în topul audienței. De asemenea, stațiile România Cultural, București FM și Antena Satelor cupă ultimele locuri în clasamentul audienței din București pe targetul comercial (18 – 49 de ani).

Studiul are la bază 905 de interviuri și are o marjă de eroare de +/- 3,3%.