
În 2013, rețeaua Kiss FM a difuzat 75.275 clipuri publicitare, în valoare brută de 29,2 milioane de euro (rate card), conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio” (MIPR), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).
Numărul de spoturi s-a menținut la nivelul anului 2012 , iar volumul brut a crescut cu 9,3 procente. În decembrie, rețeua Kiss FM a fost vândută de compania P7S1 Radio Holding (SBS Broadcasting Media) către trustul de presă elen Antenna Group, alături de Kiss TV, Magic FM, One FM şi Rock FM.
Rețeaua Radio ZU, aparținând grupului Intact, a vândut publicitate în valoare de 25,3 milioane de euro (rate card). Creșterea a fost de 16%. Numărul de spoturi s-a ridicat la 77.437, cu 18,2% mai mare decât în 2012. Radio ZU a difuzat cel mai mare număr de clipuri publicitare din cele opt rețele monitorizate de BRAT.
Pro FM a încheiat anul 2013 pe locul trei în topul publicității radio, cu un buget de 19,5 milioane de euro (rate card), conform studiului BRAT. Creșterea a fost de 71,1%. Volumul de spoturi a fost de 70.097 (creștere de 51%).
Europa FM a difuzat 67.001 reclame, cu 50% mai mult decât în 2012. Volum brut vândut s-a ridicat la 18,9 milioane euro (rate card), mai mare cu 64,6% decât în 2012.
Magic FM, care a fost vândut grecilor de la Antenna Group, a înregistrat o creștere de 72,6% a bugetului de publicitate, semn că tarifele-listă de publicitate au crescut substanțial și pentru acest radio. Astfel, volumul a ajuns la 12,4 milioane de euro (rate card). În schimb, numărul de difuzări a crescut doar cu 15,5%, ajungând la 39.318 spoturi.
Cel mai mare „dezgheț” s-a produs la Radio România Actualități, care a difuzat 22.194 reclame, mai mult cu 111% decât în 2012. Volumul brut s-a ridicat la 7,23 milioane euro (creștere de 101,7%).
Și rețeaua Radio 21 a cunoscut creșteri substanțiale: 87,1% pentru spoturi, respectiv 95,4% pentru bugetul brut. Numărul de clipuri s-a ridicat la 25.092, iar volumul brut a atins 3,03 milioane euro (rate card).
Rock FM a difuzat publicitate în valoare de 1,67 milioane euro (rate card), cu 14,1% mai mult decât în 2012. Minotorizarea BRAT arată că Rock FM a difuzat 10.602 de clipuri (creștere de 8,3%).
Rezultatele celor opt radiouri arată că advertiserii și-au recăpătat încrederea în acest suport de promovare, eficient și ieftin. Cei mai mari investitori în publicitatea radio au fost magazinele de tip supermarket și hipermarket și companiile de telecomunicații.
Află AICI care au fost cei mai mari clienți publicitari pe piața de radio în 2013!