FacebookTwitterLinkedIn

În intervalul 1 ianuarie – 30 iunie 2015, volum brut de publicitate investit în radio de firmele farmaceutice și de cele care prestează servicii de sănătate s-a ridicat la 23.788.805 euro (calculat la rate card), în creștere cu 8,7% față de aceeași perioadă a anului trecut.

De asemenea, a crescut și numărul de spoturi publicitare difuzate pentru acest sector cu 19,2%, ajungând la 69.304 clipuri radio, conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio (MIPR), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).

Cel mai mare investitor în publicitatea radio din domeniul farmaceutic&sănătate este firma Zdrovit România, cu un volum brut de 18,58 milioane euro și 53.926 de inserții publicitare. Volumul a fost calculat la tarifele-listă de publicitate ale radiourilor (rate card). (Nu au fost scăzute discounturile și gratuitățile.)

Zdrovit este o companie farmaceutică ce deține, printre altele, brandurile Anticârcel®, Bilomag FORTE, ColonProtect și SUPRAMAX®. Are în portofoliu circa 150 de produse și aproximativ 25 dintre acestea sunt branduri de sine stătătoare. Volumul brut (rate card) consumat de Zdrovit reprezintă 78,1% din consumul total de publicitate radio pe acest segment iar numărul de inserții comandate deține o cotă de 77,8% din bugetul total de spoturi difuzate.

Pe locul secund în topul investitorilor se află firma Fiterman Pharma, producător de medicamente şi suplimente nutritive. Portofoliul Fiterman Pharma cuprinde peste 100 de produse, printre care amintim: Uractiv Med, Propolis C Raceală & Gripă, Bien Dormir, Fleximobil și Alle gel. Fiterman Pharma a comandat 4.196 de spoturi radio în valoare de 1.486.470 euro (rate card).

Radiourile cu cele mai mari bugete de publicitate atrase din domeniul farmaceutic&sănătate au fost Kiss FM (5.614.236 euro – rate card), Europa FM (4.319.944 euro – rate card) și Magic FM (3.811.736 euro – rate card). De remarcat că Radio România Actualități a atras un volum brut de 2,84 milioane euro (rate card), mai mult decât radiourile comerciale Pro FM și Radio 21, dar acestea din urmă au un public mult mai tânăr decât cel al radioului public.

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).

Citește CUM S-AU MIȘCAT BANII BISERICII ROMÂNE ORTODOXE!