FacebookTwitterLinkedIn

Deși putem afirma că se bucură de consumatori loiali, marea provocare a pieței parfumurilor de lux rămâne în continuare dificultatea în ceea ce privește comercializarea acestui produs.

„Este greu să vinzi luxul în ziua de azi”, susține Izabela Juncu, fondatoarea clubului exclusivit ce organizează evenimente, într-o atmosferă de lux, pentru iubitorii de parfumuri, produse de înfrumusețare și bunăstare, „Notorious Stories”.

Și nu o spune din cărți. Colaborator la o revistă prestigioasă din Paris pe această nișă, Izabela Juncu consideră că pasul cel mai important în dezvoltarea industriei autohtone a parfumurilor este ca piața să scape de eticheta delimitării între scump și calitativ.  

„În Franța nu există așa ceva. Se știe clar că un preț normal al unui parfum bun este sub 100 de euro. Într-un astfel de context, consumatorul român trebuie să fie mult mai atent la cât de mult pune accentul pe preț versus brand”, explică Izabela Juncu.

Potrivit acesteia, pentru consumatorul român de parfumuri încă primează prețul atunci când dorește să achiziționeze un astfel de produs. Iar o strategie bună în a economisi din bugetul destinat accesoriilor de beauty este însăși achiziția a 2-3 sticluțe de parfum. De ce? „Deoarece în momentul în care le folosești concomitent, adică într-o zi alegi să-l utilizezi pe unul, în cealaltă pe altul, le vei păstra pentru mai mult timp”. În plus, precizează Izabela Juncu, această tactică te ferește și de plictis, așa încât nu vei ajunge să renunți la una dintre aromele pe care tocmai le-ai cumpărat.

Specialiștii în domeniu susțin că parfumurile înregistrează una dintre cele mai mari marje de profit din orice industrie globală. Conform unui studiu realizat de către grupul NPD, pentru sticla medie de parfum de 100 de dolari vândută astăzi, uleiurile utilizate în crearea parfumului sunt evaluate la 2 dolari sau chiar mai puțin.

„În ultima perioadă s-a resimțit o creștere semnificativă a industriei de parfum și beauty. Un exemplu concret în acest sens este faptul că numărul cărucioarelor cu alimente din avion destinate pasagerilor au fost înlocuite cu cele ce conțin parfumuri și produse de beauty. Așadar, vorbim astăzi de un număr care a crescut de patru ori”, completează Izabela Juncu.

Cu 28% din vânzările anuale globale ale industriei parfumurilor, Europa de Vest este catalogată de Asociația Internațională a parfumurilor din America de Nord ca fiind cea mai puternică piață pentru această nișă.

Conform Bloomberg, în fiecare an în această industrie cheltuielile de marketing se ridică la aproximativ un miliard de dolari.