FacebookTwitterLinkedIn

UPDATE 5

Topul a fost actualizat cu agenția Sunshine Digital Communication (locul 30), care a înregistrat o cifră de afaceri de 291.156 euro și un profit net de 3.926 euro.

UPDATE 4

Pe locul 23 în top a fost adăugată agenția Evonomix, cu o cifră de afaceri de 397.771 euro și un profit net de 10.556 euro.

UPDATE 3

Este adăugată în top agenția Digital Atelier Interactiv (locul 10) cu o cifră de afaceri de 1.216.216 euro și un profit net de 220.102 euro.

UPDATE 2

Agenția The MasterPlan Agency (Flow Media SRL) a fost introdusă în top pe poziția 24. A înregistrat o cifră de afaceri de 353.492 euro și un profit net de 32.894 euro. The MasterPlan Agency  face parte din grupul Infinit.

UPDATE 1

A fost adăugată agenția Twenty Media (locul 28), cu o cifră de afaceri de 259.905 euro și un profit net de 30.854 euro. Twenty Media și Strategad fac parte din același grup cu o cifră cumulată de afaceri de 550.889 euro. 

Articolul inițial

Bilanțurile financiare ale agențiilor de publicitate digitală și marketing pentru anul 2015 confirmă estimările specialiștilor referitoare la dezvoltarea continuă a acestui segment al pieței de comunicare din România și, în același timp, developează o „fotografie” cu jucători aflați într-o concurență acerbă.

Din capul locului trebuie semnalat faptul că primele opt companii din topul realizat de „Forbes România”, pe baza datelor de la Ministerul Finanțelor Publice (curs mediu BNR de 4,44 lei/euro), au înregistrate creșteri importante ale cifrelor de afaceri în cursul anului trecut. În fapt, acestea sunt „locomotivele” care trag piața digitală. Nu-i mai puțin adevărat că nici ceilalți competitori nu se mulțumesc cu statului de „vagoane în garnitura digitală”, înregistrând creșteri ale cifrelor de afaceri.

Cele 37 de agenții monittorizate de „Forbes România” au realizat o cifră de afaceri de 41.293.548 euro, cu 17,3% mai mare decât cea din 2014. Profitul net total a fost de 3.603.178 euro. Cele două cifre sunt superioare pieței agențiilor de Public Relations.

Rata profitului pentru industria de comunicare digitală a fost de 8,7%. Agențiile au raportat un număr total de 564 de angajați, cu 71 mai mulți decât în 2014.

Cifra de afaceri a companiei Conversion Marketing, deținută de Dante International (eMAG) și Marius Pahomi, a crescut cu 77,3% față de 2014, atingând 10,5 milioane de euro la un profit net de jumătate de milion de euro.

Pe locul secund în top se află Hogarth Worldwide, care operează sub brandul H&O (Hogarth & Ogilvy), cu afaceri de 5,58 milioane de euro și cu un profit net de 1,17 milioane de euro. Este cel mai mare profit raportat în România de o agenție de comunicare (media, advertising, PR și digital.)

CITEȘTE: BILANȚURILE AGENȚIILOR DE PUBLICITATE ÎN 2015

MRM Parteneri, companie a grupului McCann-Erickson România, a înregistrat cea mai mare creștere procentuală a cifrei de afaceri din top 10 companii: 98%! A raportat un profit net de 382.797 euro. Astfel, MRM Parteneri a devenit un jucător important pe această piață față de statutul pe care-l avea în anii precedenți.

O creștere semnificativă a cifrei de afaceri a avut și Tribal Worldwide Digital Agency, parte a holdingului The Group: 60,6%, ajungând la 1,33 milioane de euro.

Alte agenții care au înregistrat creșteri importante ale businessului în 2015: Kubis Interactive (20,5%), Kaleidoscope Proximity (16,6%), Infinit Solutions (14,5%), Kinecto International (7,8%), Digital Star Marketing (14,2%), Republika Interactive (20,2%), Interactions (65,2%) și V8 Interactive (72,5%).

CITEȘTE: TOPUL VÂNZĂRILOR MELE