Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Tech |
|

Bilanțuri: Topul agențiilor de publicitate digitală și marketing în anul 2017

Anul trecut, 56 de agenții de comunicare digitală, monitorizate de „Forbes România”, au realizat o cifră de afaceri de 54.049.950 euro și au raportat un profit total de 7.635.307, conform bilanțurilor de la Ministerul Finanțelor Publice, calculate la cursul mediu BNR de 4,56 lei/euro.
digital advertising

UPDATE 6: A fost completat topul cu agenția Kelermedia cu o cifră de afaceri de 37.734 euro și pierderi de 6.676 euro.

UPDATE 5: Agenția SEO Cupcake a înregistrat o cifră de afaceri de 862.879 euro și a raportat un profit net de 33.055 euro.

UPDATE 4: A fost completat topul cu agenția Hotspot Online, cu o cifră de afaceri de 126.068 euro și un profit net de 66.105 euro.

UPDATE 3: Agenția Mavericks a avut o cifră de afaceri de 85.379 euro și a raportat un profit net de 21.180 euro.

UPDATE 2: Agenția Started Digital a realizat o cifră de afaceri de 7.314 euro și un profit net de 6.833 euro.

UPDATE 1 – A fost adăugată agenția Upswing cu o cifră de afaceri de 1.491.529 euro și un profit net de 176.354 euro.

(articol inițial)

Cifra de afaceri realizată de 56 de agenții digitale este mai mare cu 4,2% față de cea de anul 2016. Profitul net a crescut cu 15,7%.

Agențiile monitorizate de „Forbes România” au avut în total 953 de angajați.

Doar cinci agenții au raportat pierderi la finele anului 2017. Cel mai mare profit net a fost raportat de agenția Hogarth Worldwide, care operează sub brandul H&O (Hogarth & Ogilvy): 1,96 milioane de euro.

Sunt 17 agenții care au avut cifre de afaceri mai mari de un milion de euro.

Cifra totală de afaceri a primelor 10 agenții reprezintă 59,4% din afacerile totale ale agențiilor monitorizate (54,09 milioane de euro).

În lista „Forbes România” nu sunt incluse agențiile deținute de grupul Publicis România, pentru că acestea sunt branduri care nu au personalitate juridică și care activează sub „umbrela” companiilor Lion Communication și Publicis Groupe Media Bucharest.

VEZI TOPUL AGENȚIILOR DE PR – ANUL 2017

Printre companiile care au înregistrat creșteri ale cifrele de afaceri față de anul precedent se numără: Hogarth Worldwide (29,6%), ZITEC (18.5%), 2Performant Network (17.6%), Kubis Interactive (2.5%), Digital Atelier Interactiv (38.7%), Prometheus Programmatic Agency (38,6%), Syscom Digital (16%), Kinecto International (10,2%), V8 Interactive (13,6%), Republika Interactive (27,7%) Webstyler (24,3%) și Grapefruit (27,7%).

VEZI TOPUL AGENȚIILOR DE PUBLICITATE – ANUL 2017

Agenții care au suferit scăderi ale cifrei de afaceri față de 2016: MRM Parteneri (-22,5%), Conversion Marketing (-38,1%), Infinit Solutions (-22,7%), Tribal Worldwide Digital Agency (-14,3%), OgilvyOne (-4,8%), Digital Star Marketing (-9,9%) și Kaleidoscope Proximity (-39%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii