FacebookTwitterLinkedIn

UPDATE 3 – A fost adăugată agenția Hogarth Worldwide SRL, parte a grupului Ogilvy România, cu o cifră de afaceri de 5.103.057 euro și 786.586 euro.

UPDATE 2 – A fost adăugată agenția Conversion Marketing (locul 1 în top), cu o cifră de afaceri de 5.945.116 euro în 2014 și un profit net de 535.345 euro.

UPDATE 1A fost adăugată agenția Possible Worldwide (locul 16 în top), cu o cifră de afaceri de 771.408 euro în 2014 și un profit net de 27.127 euro.

Profitul net cumulat al celor 36 de agenții de publicitate digitală a fost de 1.297.581 euro în anul 2014. Rata profitului pentru această piață a fost de 5,5%.

Topul agențiilor cu cele mai mari cifre de afaceri în 2014 arată că opt companii au avut business care a depășit pragul de un milion de euro. Kubis Interactive s-a plasat pe primul loc în acest top, cu o cifră de afaceri de 1.932.750 euro, în creștere cu 11,8% mai mare decât în anul precedent.

De altfel, în partea superioară a topului, majoritatea agențiilor au cunoscut creșteri ale cifrele de afaceri față de anul 2013: Syscom Digital (30,8%), MRM Parteneri (34,9%), Kinecto International (40,6%), Infinit Solutions (42,5%), Seniorhyper (43,5%). Sunt creșteri substanțiale în această „zonă de top”. Dintre „fruntași”, Kaleidoscope Proximity, agenția cu a doua cifră de afaceri ca mărime, a suferit o scădere a cifrei de 18,4% față de 2013. Webstyler și-a menținut cifra de afaceri la nivelul anului precedent (scădere de doar 1,1%).

Dintre cele 36 de agenții, numai 5 au declarat pierderi la sfârșitul anului 2014.

Cel mai mare profit net declarat l-a avut agenția Kinecto International: 419.460 euro (calculat la cursul mediu BNR de 4,44 lei/euro). Alte agenții cu profituri importante: MRM Parteneri (230.537 euro), Syscom Digital (214.437 euro), Digital Star Marketing (179.622 euro) și My Media Branded Content (168.706 euro).

Numărul mediu de angajați pe parcursul anului trecut pentru cele 36 de agenții digitale a fost de 433.