Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Topul agențiilor de publicitate digitală și marketing în anul 2018

Cifra de afaceri cumulată a 65 de agenții de comunicare digitală, monitorizate de „Forbes România”, s-a ridicat la 61,1 milioane de euro în 2018, în creștere cu 6,5% față de anul precedent.
online advertising

UPDATE 5 –  A fost adăugată agenția Oblyo Digital Agency, cu o cifră de afaceri de 119.708 euro și un profit net de 49.040 euro.

UPDATE 4 – Topul a fost completat cu agenția Search Ads Interactive, cu o cifră de afaceri de 714.900 euro și un profit net de 199.229 euro.

UPDATE 3 – A fost inclusă în top agenția Fruit Creative, cu o cifră de afaceri de 35.735 euro și un profit net de 24.678 euro.

UPDATE 2 – A fost adăugată agenția Centrade Integrated, cu o cifră de afaceri de 7.197.325 euro și un profit net de 179.455 euro. Este agenție full service, dar afacerile digitale generează aproape 70% din cifra de afaceri a companiei. Bilanțul este comunicat de companie.

UPDATE 1 – A fost inclusă în top agenția Geskimo, cu o cifră de afaceri de 454.597 euro și un profit net de 23.643 euro.

(articolul inițial)

Cele 65 de agenții de publicitate digitală și marketing au avut afaceri totale de 61,1 milioane de euro, cu o creștere de 6,5%, și un profit net cumulat de 8.288.944 euro, cu 2,8% mai mare decât în 2017.

Numărul de angajați a crescut de la 953 în 2017 la 1.138 în 2018, potrivit datelor de bilanț depuse la Ministerul Finanțelor Publice.

Sunt 8 agenții digitale care au raportat pierderi la sfârșitul anului 2018.

Agenția Hogarth Worldwide, care operează sub brandul H&O (Hogarth & Ogilvy), a raportat cel mai mare profit net: 2,07 milioane de euro.

Alte companii cu profituri importante: Digital Atelier Interactiv (796.158 euro), Conversion Marketing (709.822 euro) și Syscom Digital (626.434 euro).

Rata profitului pe piața celor 56 de agenții a fost de 13,5%.

În 2018, au fost 16 firme cu cifre de afaceri mai mari de un milion de euro.

Primele 10 agenții din top dețin o cotă de piață de 60% din cifra totală de 61,1 milioane de euro.

TOPUL AGENȚIILOR DE PUBLICITATE – ANUL 2018

În topul digital „Forbes România” nu sunt incluse agențiile deținute de grupul Publicis România, pentru că acestea sunt divizii fără personalitate juridică și care activează sub „umbrela” companiilor Lion Communication și Publicis Groupe Media Bucharest.

Compania Integrated nu are datele de bilanț publicate pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice, până la ora redactării acestui articol.

Agențiile Social Lions (Outside the Box Consulting) și InboxTarget nu au actualizate bilanțurile pe 2018 la Ministerul Finanțelor Publice.

TOPUL AGENȚIILOR DE MEDIA – ANUL 2018

Se constată că majoritatea agențiilor digitale din partea superioară a topului au înregistrat creșteri ale cifrelor de afaceri de două cifre procentuale față de 2017: Hogarth Worldwide (13,6%), ZITEC (14,8%), MRM Parteneri (36,2%), Kubis Interactive (17%), Digital Atelier Interactiv (14,1%), Infinit Solutions (61,7%), Upswing (61%), Tribal Worldwide Digital Agency (23,5%), Republika Interactive (26%), V8 Interactive (2,1%), Interactions (22,6%) și Mullen Lowe Profero.

Agenții care au avut scăderi ale cifrelor de afaceri față de anul precedent: 2Performant Network (-3%), Conversion Marketing (-10,8%), Syscom Digital (-10,9%), Kinecto International (-38,8%), Webstyler (-16,8%) și Prometheus Programmatic Agency (-57,5%).

Cifrele de bilanț au fost calculate de „Forbes România” la cursul mediu BNR 2018 de 4,65 lei/euro.

BILANȚURILE FINANCIARE ALE TELEVIZIUNILOR – ANUL 2018

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii