Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Topul agențiilor de media din România – anul 2018

Cele 18 agenții de media, monitorizate de „Forbes România”, au înregistrat în 2018 o cifră totală de afaceri de 450 milioane de euro, conform bilanțurilor financiare raportate la Ministerul Finanțelor Publice. Grupul Publicis, prezent în top cu firmele MMS Comunications și Publicis Groupe Media, deține 25,8% din afacerile de media din România.
Photoland_Corbis_42-21105825.jpg

Afacerile agențiilor de media au crescut și în 2018, o dovadă că bugetele pentru achiziția spațiilor de publicitate (TV, online, radio, outdoor) s-au majorat, încurajate de creșterea consumului populației.

Astfel, cifra totală de afaceri a celor mai importante 18 agenții de media din România s-a situat, în 2018, la 450.026.442 euro, în creștere cu 14% față de anul 2017. (În 2017, creșterea a fost de 13,1%.)

Profitul net total al agențiilor monitorizate a fost de 12,35 milioane de euro. O singură agenție a raportat pierderi (Media Today), celelalte 17 firme au avut profituri.

în 2018, numărul angajaților celor 18 companii a fost de 661, față de 632 în anul 2017.

VEZI BILANȚURILE FINANCIARE ALE RADIOURILOR – ANUL 2018

Din cele 18 agenții de media prezente în top, doar trei au suferit scăderi ale cifrele de afaceri față de 2017, iar o firmă, Media Investment, și-a menținut afacerile la nivelul anului precedent (-1%).

Agenția de media MMS Comunications – noul nume al firmei Zenith Media Communications – a înregistrat o cifră de afaceri de 58,7 milioane de euro, în creștere cu 7,7% față de anul 2017. MMS Comunications, parte a grupului internațional Publicis în România, a avut cea mai mare cifră de afaceri în 2018. Profitul net al companiei a fost de 1,01 milioane de euro.

Cifrele au fost calculate la cursul mediu 2018 BNR de 4,65 lei/euro.

Pe locul secund s-a plasat firma Publicis Groupe Media, parte a aceluiași grup Publicis, cu o cifră de afaceri de 57,5 milioane euro, în creștere cu 10,4% față de 2017. Publicis Groupe Media reunește agențiile Starcom, Spark Foundry și toate diviziile lor, inclusiv cea de performance. Acestea nu sunt entități juridice, ci divizii în cadrul structurii organizatorice a grupului Publicis în România.

Publicis Groupe Media a raportat un profit net de 2,3 milioane de euro, cel mai mare de pe piața agențiilor de media.

De remarcat că MMS Comunications și Publicis Groupe Media, deținute de grupul internațional Publicis, au avut o cifră cumulată de 116,3 milioane de euro, reprezentând o cotă de piață de 25,8%.

Pe locul 3 în top a urcat agenția B.V. McCann-Erickson, care deține o divizie puternică de media, Universal McCann, cu o cifră de afaceri de 50,1 milioane de euro (creștere de 11,7%).

McCann-Erickson a depășit în 2018 agenția Media Investment (scădere de 1%), aceasta din urmă fiind liderul acestui top în anii precedenți, înante de reorganizarea și ofensiva grupului Publicis în România.

BILANȚURILE FINANCIARE ALE TELEVIZIUNILOR – ANULU 2018

O altă surpriză este ascensiunea agenției MediaCom, parte a GroupM, care a urcat pe locul 5, înaintea agenției Initiative. MediaCom a raportat afaceri de 38,06 milioane de euro, în creștere cu 14,4%.

Initiative, parte a grupului grupul de comunicare Lowe România, a avut o cifră de afaceri de 37,8 milioane de euro, mai mare cu 3% față de 2017, și un profit net de 1,01 milioane de euro.

Agenții care și-au crescut cifra de afaceri față de 2017: OMD (9%), Wavemaker România (30%), Mindshare Media (44,6%), United Media Services (33,2%), Dentsu Aegis Network România (137%), Havas Media (22%), House of Media (31%), Omnicom Media Group (11%) și Straton Media (20,3%).

Se constată că aproape toate agențiile de media (cu o excepție – OMD) au înregistrat creșteri ale afacerilor de două cifre procentuale. Dentsu Aegis Network a avut cea mai mare creștere a cifrei de afaceri de pe piață: 137%.

Agențiile care și-au diminuat cifrele de afaceri: Carat România (-3%), BPN România (-41,2%) și Media Today (-84,7%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii