FacebookTwitterLinkedIn

UPDATE 1: A fost adăugată agenția Straton Media, cu o cifră de afaceri de 235.860 euro și un profit net de 16.227 euro.

(text inițial)

A fost al doilea an consecutiv de creștere pentru agențiile care administrează bugetele de media ale investitorilor în publicitate. Dar nu se poate compara cu anul 2016, când creșterea a fost de 86%, fiind primul an când piața de media a activat eliberată de chingile sinistrei „Ordonanțe Voiculescu”, o lovitură care a traumatizat lumea publicității.

Creșterea de 13,1% din 2017 reflectă dezghețul investițiilor în publicitatea din România, mai cu seamă banii care sunt alocați pentru achizițiile de spații publicitare.

Profitul net raportat de cele 17 agenții a fost de 10.004.962 euro, mai mare cu 20,2% față de anul 2016.

Toate cele 17 agenții au raportat profituri și 14 dintre acestea au încheiat anul 2017 cu creșteri ale cifrelor de afaceri.

Agenția Zenith Media Communications, deținută de rețeaua internațională Publicis, a înregistrat cea mai mare cifră de afaceri de pe piață: 54,5 milioane de euro, în creștere cu 24,3% față de anul 2016. Este cea mai mare creștere procentuală a afacerilor din TOP 5 agenții.

Pe locul secund în top se află Publicis Groupe Media Bucharest, entitate juridică aparținând, de asemenea, rețelei Publicis. Publicis Groupe Media operează brandurile Starcom, Blue 449 (fosta Optimedia) și Spark Foundry (fosta Mediavest). Acestea nu sunt entități juridice, ci sunt divizii în cadrul structurii organizatorice a grupului, derulându-și operațiunile financiare prin Publicis Groupe Media Bucharest SA.

Publicis Groupe Media Bucharest a realizat o cifră de afaceri de 52,1 milioane de euro, în creștere cu 19,5%, și a raportat un profit net de 1,28 milioane de euro, al doilea ca mărime de pe piață.

De remarcat este faptul că cele două firme din fruntea topului, Zenith Media Communications și Publicis Groupe Media Bucharest, aparțin grupului Publicis.

BILANȚURILE FINANCIARE ALE TLEVIZIUNILOR – ANUL 2017

Media Investment, agenția deținută de holdingul autohton de comunicare The Group, a avut afaceri de 44,5 milioane de euro, înregistrând o creștere de doar 3,2%. Profitul declarat a fost de 306.733 euro.

În acest top a fost inclusă B.V. McCann-Erickson, agenție care deține o divizie puternică de media, Universal McCann. McCann-Erickson a raportat cel mai mare profit net de pe piață: 1,55 milioane de euro. Cifra de afaceri a crescut cu 17% față de 2016.

Top 5 agenții este încheiat de Initiative România, cu o cifră de afaceri de 36,7 milioane de euro, în creștere cu 13,5% față de anul precedent.

Se constată că ierarhia primelor 5 agenții din top s-a păstrat la fel ca în 2016.

Pe locul 6 a urcat OMD, cu o cifră de afaceri 34,05 milioane de euro, în creștere cu 10,3%.

Agențiile ale căror cifre de afaceri au crescut în 2017 față de anul anterior: MediaCom România (7,7%), Wavemaker România (3%), Mindshare Media (4,3%), United Media Services (33,3%), Carat România (23,5%), Havas Media (14,6%), Dentsu Aegis Network România (37,4%) și Omnicom Media Group (60,8%).

Agenții care au suferit scăderi ale cifrele de afaceri: House of Media (-18,6%), Media Today (-30,9%) și BPN România (-17,7%).

Bilanțurile apărute la Ministerul Finanțelor Publice arată că numărul mediu al angajaților în cele 17 agenții s-a ridicat la 632. Altfel spus, 632 de specialiști în publicitate au furnizat o cifră de afaceri de 395,02 milioane de euro.