
UPDATE 2 – A fost adăugată în top agenția Marks, care a înregistrat o cifră de afaceri de 833.728 euro și a raportat un profit net de 148.663 euro.
UPDATE 1 – A fost adăugată în top agenția Pattern cu o cifră de afaceri de 376.425 euro și un profit net de 66.228 euro.
(articol inițial)
„Forbes România” a monitorizat 47 de firme care furnizează servicii de creație publicitară și strategii de marketing, unele dintre acestea având și componenta de media și comunicare digitală.
Pe baza bilanțurilor financiare apărute recent la Ministerul Finanțelor Publice, prelucrate de „Forbes România” la cursul mediu de 4,65 lei/euro, a rezultat o cifră de afaceri totală de 133,9 milioane de euro, în creștere cu 3,9% față de anului 2017.
Profitul net cumulat a fost de 9,05 milioane de euro, mai mare cu 29% față de anul precedent.
În topul celor 47 de companii monitorizate, doar patru au raportat pierderi la finalul anului 2018. De asemenea, multe agenții au înregistrat creșteri cu două cifre procentuale ale cifrelor de afaceri, o dovadă că business-ul în comunicare a crescut.
Firma Lion Communication Services S.A., deținută în România de rețeaua internațională Publicis Groupe, a raportat o cifră de afaceri de 30,7 milioane de euro, în creștere cu 2,1% față de anul 2017. Profitul net s-a ridicat la 1,01 milioane de euro, față de 1,25 milioane de euro în anul precedent.
Lion Communication Services S.A. operează mai multe entități din domeniul comunicării, care nu au personalitate juridică: Publicis, Leo Burnett, Saatchi&Saatchi+The Geeks, MSL The Practice (PR) și toate diviziile lor. Toate activitățile și raportările acestor divizii se fac pe firma Lion Communication Services S.A.
VEZI BILANȚURILE FINANCIARE ALE TELEVIZIUNILOR – ANUL 2018
În top nu a fost inclusă agenția full-service B.V. McCann-Erickson, aceasta figurând în topul agențiilor de media 2018, pentru că divizia de creație McCann/Creative Services (fără personalitate juridică) are o pondere mai redusă în cifra de afaceri decât divizia de media Universal McCann (fără personalitate juridică).
Agenția Centrade Integrated (cu un business de peste 70% în marketingul digital) va fi inclusă în topul agențiilor de comunicare digitală.
Printre companiile care au înregistrat creșteri ale cifrelor de afaceri față de anul 2017 se numără: Mercury 360 Communications (4,2%), Propaganda Creative Services (10,7%), Cohn&Jansen Advertising (28,2%), Godmother (76,3%), GAV (16,8%), Tonica Group (24,1%), Mullen Lowe (17,7%), Tempo Advertising (10,2%), Vitrina Advertising (18,7%), DDB Advertising (17,6%), Jazz Communication (39,2%), Brands Talk Communication (55%), Propaganda Marketing Resource (122,2%), Papaya Advertising (2,8%), 23 Communications Ideas (10,3%), Erka Synergy Communication (16,8%), AMM Design (21%), Pastel (4,2%) și The Mansion Advertising (39%).
TOPUL AGENȚIILOR DE MEDIA – ANUL 2018
Agenții care au suferit scăderi ale cifrelor de afaceri față de 2017: Geometry Global România (-11,4%), Ogilvy&Mather Advertising (-8%), FCB Bucharest (-9,2%), Friends TBWA (-5%), GMP Advertising (34,3%), Headvertising (26,6%), Hello Communication (-35,1%).