Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Topul agențiilor de publicitate digitală și marketing în anul 2019

Anul trecut, cifra de afaceri cumulată a 69 de agenții de comunicare digitală, monitorizate de „Forbes România”, s-a ridicat la 85,98 milioane de euro, mai mare cu 25,6% față de anul 2018, conform datelor de bilanț de la Ministerul Finanțelor Publice.
 aboneaza-te
online_advertising_561382849 [Converted]

UPDATE 3: Topul a fost completat cu agenția Ideologiq, cu o cifră de afaceri de 958.991 euro și un profit net de 48.343 euro.

UPDATE 2 – A fost adăugată în top agenția Sunshine Digital, cu o cifră de afaceri de 517.269 euro și un profit net de 51.351 euro.

UPDATE 1 – Agenția GreenPixel a declarat o cifră de afaceri din activități de digital marketing de 1,68 milioane de euro.

(Articol inițial)

În 2019, cele 69 de agenții de publicitate digitală și marketing au avut afaceri totale de 85,98 milioane de euro, în creștere cu 25,6%, și un profit net cumulat de 11.675.883 euro. (Au fost comparate aceleași 69 de companii din 2018.)

În topul digital „Forbes România” nu sunt incluse agențiile deținute de grupul Publicis România, pentru că acestea sunt divizii fără personalitate juridică și care activează sub „umbrela” companiilor Lion Communication și Publicis Groupe Media Bucharest.

 

Stefanini Infinit, joint venture realizat în 2019 între Stefanini și Infinit Solutions Agency, nu are datele publicate la Ministerul Finanațelor Publice, bilanțul fiind comunicat de conducerea agenției.

 

Din top lipsește Kinecto International, care a devenit ISOBAR și a fuzionat cu Dentsu Aegis Network România.

Numărul de angajați ai celor 69 de companii a crescut de la 1.138 în 2018 la 1.257 în 2019, potrivit datelor de bilanț depuse la Ministerul Finanțelor Publice.

Sunt 6 agenții care au raportat pierderi la sfârșitul anului 2019, fapt care dovedește că piața de marketing și comunicare digitală din România a avut un an foarte bun.

Agenția Hogarth Worldwide, care operează sub brandul H&O (Hogarth & Ogilvy), a raportat cel mai mare profit net: 2,17 milioane de euro.

Alte companii cu profituri importante: MRM Parteneri (929.347 euro), Conversion Marketing (584.877 euro), Digital Atelier Interactiv (582.820 euro), Syscom Digital (524.214 euro) și Centrade Integrated (444.766 euro), companie ale cărei afaceri provin din business-ul digital în proporție de 80%.

Rata profitului pe piața celor 69 de agenții a fost de 13,6%.

Anul trecut, au fost 19 agenții cu cifre de afaceri mai mari de un milion de euro, față de 16 în 2018.

Primele 10 agenții din top dețin o cotă de piață de 61,1% din cifra totală de 85,8 milioane de euro.

Majoritatea agențiilor digitale din partea superioară a topului au înregistrat creșteri ale cifrelor de afaceri de două cifre procentuale față de 2018: Hogarth Worldwide (13%), ZITEC (34%), MRM Parteneri (80,7%), Stefanini Infinit (Infinit Agency, 116%), Kubis (24,4%), Digital Atelier Interactiv (4%), Upswing (12,2%), Tribal Worldwide Digital (42,8%), Conversion Marketing (3,4%), V8 Interactive (47,6%), Republika Interactive (4,2%), Grapefruit (35,2%), DWF – Genuine SEO Agency (54,7%), Canopy (Meraki Solutions, 75,5%), Digital Star Marketing (21,7%), Tuio Social Media (39,4%), Search Ads Interactive (27,8%) și ContentSpeed (27,1%).

Printre agențiile care au avut scăderi ale cifrelor de afaceri față de anul precedent se numără: Syscom Digital (-16,8%), Mullen Lowe Profero (-3%) și Interactions (-8,3%).

Centrade Integrated și-a conservat cifra de afaceri din 2018.

Cifrele de bilanț au fost calculate de „Forbes România” la cursul mediu BNR 2019 de 4,74 lei/euro.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii