Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

BILANȚ: Topul agențiilor de publicitate în anul 2015

Anul trecut, 40 de agenții de publicitate (creație, strategie și consultanță) au realizat o cifră cumulată de afaceri de 109.901.970 euro, conform datelor de bilanț înregistrate la Ministerul Finanțelor Publice. Afacerile agențiilor au crescut cu 7% față de anul precedent, dar profitul total este în scădere.
advertising

UPDATE 3

Topul a fost completat cu agenția Rusu+Borțun Brand Growers (locul 23) cu o cifră de afaceri de 1.359.268 euro și un profit net de 47.230 euro.

UPDATE 2

A fost inclusă în top agenția Arsenoaiei & Mătășel (locul 13), cu o cifră de afaceri de 2.870.556 euro și un profit net de 234.815 euro.

UPDATE 1

A fost adăugată agenția The AD Store Publicitate (locul 36), cu o cifră de afaceri de 481.709 euro și un profit net de 25.591 euro.

TEXTUL INIȚIAL

Cele 40 de agenții de publicitate monitorizate de „Forbes România” au realizat un profit net total de 3,97 milioane de euro, în scădere cu 15,5% față de anul 2014. Asta în ciuda faptului că cifra totală de afaceri a atins 109.901.970 euro, în creștere cu 7% față de anul precedent. (Calculul s-a făcut la cursul mediu BNR de 4,44 lei/euro pentru anul 2015.)

Marja de profit pentru piața agențiilor de publicitate a fost de 3,6%, mai mică cu 0,7 puncte procentuale față de cea din anul precedent.

Numărul total de angajați raportat de cele 40 de agenții a fost de 1.281. Cel mai mare număr de angajați l-a raportat agenția Mercury 360 Communications: 294.

Lion Communication Services S.A., firma care ocupă primul loc în top, cu o cifră de afaceri de 19,95 milioane de euro, este entitatea juridică ce reunește brandurile de publicitate Leo Burnett România, Publicis România și Saatchi & Saatchi + The Geeks, dar și firma MSLGROUP The Practice (PR) și agențiile digitale din grupul Publicis Groupe România. Toate aceste agenții nu mai funcționează ca entități juridice (nu au date de bilanț pe 2015), dar raportează de anul trecut sub umbrela firmei Lion Communication Services S.A care, alături de Publicis Groupe Media Bucharest SA, derulează operațiunile în România ale Publicis Groupe. Drept urmare a acestei reorganizări, cifra de afaceri a Lion Communication Services S.A a crescut cu 46,8% față de anul 2014.

Agenția full-service B.V. McCann-Erickson București, care cuprinde două divizii – Universal McCann (media) și McCann Creative Services (creație) – a avut o cifră de afaceri de 28,13 milioane de euro. Pentru că o pondere importantă din acest business (mai mult de 60%) a fost realizată de divizia de media, „Forbes România” a decis să includă B.V. McCann-Erickson București în topul agențiilor de media, care poate fi văzut AICI!

Pe de altă parte, mai trebuie precizat că agențiile Propaganda Consult, Green Cell și Propaganda Creative Services fac parte din grupul Propaganda.

Bilanțurile financiare cuprinse în ediția topului Forbes 2015 relevă ofensiva agențiilor independente (mici și mijlocii) în dauna agențiilor care fac parte din rețelele internaționale. Este o tendință bună pentru antreprenorii autohtoni care au câștigat încrederea și bugetele investitorilor publicitari.

VEZI BILANȚURILE FINANCIARE ALE AGENȚIILOR DE PUBLIC RELATIONS ÎN 2015!

Astfel, se constată creșteri importante ale cifrelor de afaceri în cazul următoarelor agenții: Mercury 360 Communications (18,1%), Godmother (118,2%), Cohn&Jansen Advertising (37,5%), Propaganda Creative Services (37,5%), Friends Advertising (87%), Hello Communication (123%), 23 Communications Ideas (21,8%) și Bridge Communication (145,2%).

În cazul agențiilor membre ale rețelelor internaționale, este demn de remarcat creșterile de business ale firmelor Geometry Global România (9,4%), Ogilvy&Mather Advertising (54,2%) și DDB România (49%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii