FacebookTwitterLinkedIn

Realizatorul de televiziune Mihai Tatulici, prezent la dezbatere, a spus că el crede că „modificarea legii audiovizualului se face și cu ajutorul nostru între ghilimele”.

„Nu știu de ce ne mai prefacem, care este rostul formalizării acestei prefăcătorii? Legea audiovizualului se va modifica în bine? Nu. CNA-ul este politic, televiziunile sunt călcate în picioare de patronii lor. Asistăm aici doar la discuția simandicoasă a unui sfert de măsură. Liviu Mihaiu are dreptate, vreau și eu reguli severe dar care există în legea actuală, ele trebuie doar aplicate”, a spus printre altele Mihai Tatulici.

Sanda Nicola, reprezentant Digi 24, a spus că întâlnirea organizată de CNA pare a fi „o ședință de terapie psihologică de grup de care avem nevoie”. Potrivit ei, problema pleacă de la ce-ți propui să faci cu un program de știri. „Dacă vrem audiențe, greșim. Nu trebuie să concurăm cu Suleyman Magnificul… Dacă ne propunem să oferim publicului ceea ce-l va șoca, avem o problemă. Sunt practici pe care Digi24 încearcă să le înlăture”.

Radu Moraru, realizator la Nașul TV, a spus printre altele că patronii nu îi obligă pe ziariști să facă anumite subiecte, dar datul afară, situația economică proastă a făcut ca tânărul să se alinieze de bună voie la direcțiile patronului. „Mogulii cu interese economice sau politice dau direcția prin declarații publice, interviuri. Cauze și soluții nu găsim până nu trecem la aplicarea legii audiovizualului, aici e nevoie să sprijinim și noi CNA, dacă nu are forță CNA legea nu este respectată”.

Radu Moraru a criticat și cabliștii, despre care a spus că „decid ce conținut editorial intră în casele oamenilor”. Pe de altă parte, Radu Moraru a cerut un alt eșantion pentru măsurarea audiențelor. „RCS și UPC și Romtelecom au sisteme de evaluare a audiențelor, ar trebui să colaboreze cu Kantar. Distribuția digitalului a ajuns foarte mare.”

„Trebuie să fim mai atenți unde introducem peoplemeterele. Oamenii de bună condiție nu au peoplemetere în casă. Dacă sistemul de măsurare nu primește răspuns de la suficiente aparate, datele sunt invalidate. În sistemul actual largi categorii de români nu sunt reprezentate în panelul respectiv. Trebuie să propunem agenției (care măsoară audiențele, Kantar Media, n.red.) să se consulte cu 3-4 mari societăți de cablu, acestea pot măsura life audiența, se pot face corecții cu Kantar Media astfel încât să fie mai corectă măsurarea”, a mai spus Moraru, citat de Media Expres.

La dezbaterea organizată de CNA au mai vorbit, printre alții, pe parcursul dimineții de 1 martie, Claudiu Săftoiu, președintele director general al TVR, Liviu Mihaiu, realizator de radio la Radio Guerrilla, Sanda Nicola, șefa știrilor de la Digi24, Oana Stancu și Adrian Ursu realizatori și prezentatori la Antena3, Florian Bichir de la Realitatea TV, Corina Dragotescu de la RTV, Lucian Romașcanu, executive manager al televiziunii Kanal D, Ciprian Olinici – reprezentantul trustului de presă confesională Trinitas, Amalia Enache și Cristian Leonte – prezentatori de știri la Pro TV și Cristina Liberis, „news manager” la Kanal D.