FacebookTwitterLinkedIn

Viitorul sediu al Renault, care este amplasat în zona Preciziei, din vestul Capitalei, va cuprinde două clădiri de Clasa A care vor fi conectate, astfel încât vor părea un singur imobil. Ansamblul va avea o suprafaţă construită de 47.000 de metri pătrați, distribuiți pe șapte niveluri – 40.000 de metri pătrați în prima clădire şi 7.000 de metri pătrați, în cea de-a doua clădire. Proiectul va fi finalizat în primul semestru al anului 2019.

Centrul de design de la Titu va fi transferat în noul sediu

În noul sediu vor lucra angajații grupului Renault România care în prezent își au biroul în cinci clădiri din București. La aceștia se pot adăuga colegii din țară. Renault, care a preluat Dacia în 1999, deține în România două uzine şi un hub logistic la Mioveni (județul Argeș), precum și un centru tehnic pentru testări de autovehicule, inaugurat în 2010, la Titu (județul Dâmbovița).

Pentru activităţile de la Bucureşti, vom avea Renault Bucharest Connected: 3.000 de posturi de lucru, la Bucureşti, într-un sediu unic. Renault Bucharest Connected este mai mult decât un proiect imobiliar, este un proiect de management care contribuie la îmbunătăţirea condiţiilor de muncă ale angajaților noştri şi la eficienţa noastră, a spus Yves Caracatzanis, Managing Director al Groupe Renault România. El a preluat conducerea grupului în țara noastră în aprilie 2016. 

Yves Caracatzanis, noul director general al Dacia

Pe lângă spațiile de lucru, proiectul RBC va cuprinde un showroom pentru vehiculele Groupe Renault, un amfiteatru cu o capacitate de 350 de locuri, destinat evenimentelor interne şi externe, un centru de design (care va fi mutat de la Titu), un restaurant, un cabinet medical și o infrastructură informatică. Sediul Renault va avea amenajate 1.000 de locuri de parcare și stații de încărcare a mașinilor electrice.

În noul spațiu, se vor desfășura activitățile de vânzări & marketing, design, inginerie, suport, achiziții și business services. Este pentru prima oară de la venirea Groupe Renault în România când compania reuneşte toate activităţile situate la Bucureşti (design, inginerie, servicii de business, comerț și alte funcții suport) într-un singur spaţiu.

RBC va fi dezvoltat de către Elgan Office

RBC va fi dezvoltat de către Elgan Office, o companie deţinută în mod egal de Globalworth şi Elgan Group (reprezentată de Simon Roth), care anul trecut au câștigat o licitație organizată de Renault.

Pentru noul sediu, grupul Renault a organizat o licitație care a fost câștigată de Globalworth și de Elgan Group, deoarece cei doi dezvoltatori aveau deja terenul pe care puteau construi. Dezvoltatorii au preluat un teren cu o suprafață de 57.000 de metri pătrați de la Coca-Cola, în spatele metroului de la Preciziei.

Acest teren a fost special cumpărat pentru acest proiect. Am participat la licitația organizată de grupul Renault cu acest tren, a punctat Dimitris Raptis, Deputy Chief Executive Officer și Chief Investment Officer al Globalworth. El nu exclude ca, în viitor, Globalworth să preia și partea din investiție deținută de Elgan Group.

Gabriel Mutu, primarul Sectorului 6 din București, a precizat că primele discuții despre noul proiect le-a avut cu Simon Roth, acum opt – nouă luni.

Le-am cerut colegilor mei să fie atenți cu tot ceea ce înseamnă investiții mari în Sectorul 6, și nu numai, pentru că există și investiții mici la fel de importante. În ultimul an, Sectorul 6 a intrat pe un trend ascendent din punct de vedere al dezvoltării pe segmentul imobiliar, atât pe rezidențial, cât și pe partea de birouri”, a adăugat Mutu.

Renault va fi chiriaș cel puțin 11 ani

Raptis a precizat că noua clădire va fi închiriată pentru o perioadă de minimum 11 ani și se așteaptă ca această perioadă să se prelungească.

Relocarea sediului Groupe Renault România este cea mai mare tranzacție de leasing de pe piața de clădiri de birouri din România și prima investiție pe care Globalworth o face în vestul Bucureștiului”, a adăugat Dimitris Raptis.

Prin această închiriere, Groupe Renault devine cel mai mare chiriaș al Globalworth.

Proiectul Renault este una dintre prioritățile Globalworth alături de dezvoltarea Campusului.

Cu toate acestea, Raptis a mai spus că nu crede că este o nouă tendință printre companiile mari de a-și „comanda” viitoarele sedii, deoarece această practică era deja folosită de acestea. El a dat exemplu sediului Unicredit de pe Bulevardul Expoziției și a sediului Vodafone de pe Bulevardul Barbu Văcărescu.

Constructorul sediului Renault este Bog‘Art, iar printre subcontractori se află Apolodor.

Grupul Renault a avut anul trecut o cifră de afaceri de 5,1 miliarde de euro în România, dintre care cea mai mare parte, 4,6 miliarde de euro a fost obținută de către Dacia. De când a preluat Dacia, 1999, grupul Renault a investit în România peste 2,5 miliarde de euro.