Cautare




, Contributor

Forbes Staff

Tech |
|

Flanco Retail a înregistrat vânzări de 1,21 mld. lei în 2019, în creştere cu 13,1% faţă de anul anterior

Flanco Retail, compania românească prezentă pe piața autohtonă din 1994, a înregistrat vânzări de 1,21 miliarde de lei în 2019, în creştere cu 13,1% faţă de anul precedent.
 aboneaza-te
Flanco_Unirii.jpg

În 2019 compania şi-a extins numărul de magazine din rețeaua naţională, concentrându-se în continuare pe prezența din orașele mici și medii. La finalul lui 2019, rețeaua de magazine Flanco număra 156 de unități deschise în 115 orașe. Acest număr a fost atins în urma a 30 de deschideri de magazine și a 7 închideri, desfășurate pe parcursul anului, completate cu reamenajarea a 4 magazine potrivit conceptului lansat în 2018, și anume Simplu-Ușor-Sigur.

„2019 a fost anul în care am împlinit un sfert de secol de activitate, dar și anul în care ne-am reconfirmat strategia de creştere în condiţii de eficienţă. Ceea ce părea, iniţial, o decizie foarte riscantă sau, eufemistic vorbind, curajoasă, anume retragerea din mari centre comerciale şi reorientarea către oraşele medii şi mici din ţară, a fost, în fapt, o mutare foarte bună, şi la propriu, şi la figurat. Magazinele de dimensiuni mai reduse, cu vaduri bune, în oraşe în care retailul modern de tip electro-IT încă nu ajunsese, au dat şi dau rezultate foarte bune, reflectate în rata noastră curentă de profitabilitate”, spune Dragoș Sîrbu, CEO Flanco Retail.

În paralel cu rețeaua offline, oferta online a Flanco a crescut şi ea – retailerul urmărind să mențină un echilibru între vânzările online şi cele offline, în ideea acoperirii optime a cerinţelor pieţei. Site-ul flanco.ro a pus la dispoziţia clienţilor o gamă de servicii financiare care până acumc ceva timp erau rezervate numai mediului offline, un exemplu ar fi creditul cu aprobare imediată.

Pe segmentul online, vânzările Flanco au înregistrat o creștere de 24,9%. Peste 75% din trafic este generat de pe telefoane şi alte dispozitive mobile, iar peste 60% din valoarea vânzărilor este generată, şi ea, tot de pe dispozitivele mobile. Aproximativ 25% din tranzacții sunt plătite cu cardul, însă peste 30% din clienți aleg să își rezerve produsul online și să îl ridice personal din magazine.

„Ne-am axat de ceva vreme pe acordarea de servicii financiare care să susţină achiziţiile bunurilor de folosinţă îndelungată – credite şi facilităţi financiare – atât direct, cât şi prin intermediul partenerilor bancari şi non bancari. Astfel, cu ajutorul FintechOS, am lansat o platformă de creditare de tip marketplace, prin care solicitările de finanțare ale clienților noștri se trimit concomitent la mai mulți parteneri finanțatori. Beneficiile sunt importante, pe lângă economia mare de timp, clientul poate să-și aleagă soluția de creditare optimă, în câteva minute”, explică Dragoş Sîrbu.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii