FacebookTwitterLinkedIn

Adina Duțu, Managing Partner, SmartPoint

Forbes: Una dintre problemele ridicate tot mai des în ultimii ani vizează echilibrul între viața personală și cea profesională. Credeți că un angajator se poate implica eficient în viața echilibrată a angajatului? Dacă da, cum ar putea să o facă?

Adina Duțu: Industria comunicării este încă tânără, bazele domeniului fiind puse acum mai puțin de 30 de ani. În SmartPoint, 90% dintre colegi sunt millennials și câțiva chiar din generația Z. Tema echilibrului este prezentă constant pe agenda noastră de la momentul angajării primului coleg, acum aproape 14 ani. Echilibrul fiecărui individ depinde de nevoile pe care le are la un moment dat în viață, iar o implicare eficientă din partea angajatorului înseamnă să pună în armonie nevoile indivizilor cu nevoile companiei.

Oamenii au nevoie să înțeleagă cât mai bine care sunt așteptările de la ei, au nevoie de feedback și de recunoașterea performanței iar pentru asta noi lucrăm într-un sistem de obiective care transparentizează așteptările și rezultatele.

Specificul activității cere un grad mare de flexibilitate de la oamenii care lucrează în domeniu și oferim la rândul nostru un grad mare de flexibilitate în raport cu nevoile colegilor.

Lucrăm cu oameni care își doresc să participe în inițiative care pot avea impact și produc schimbări pozitive în societate. În 2017, ne-am implicat cu peste 500 de ore și un buget de peste 20.000 euro în 10 proiecte de CSR și charity.

Colegii mei circulă folosind Uber și Taxify, folosesc aplicații de car sharing, GetPony, sau bike sharing, Ape Rider, comandă mâncare cu Uber Eats și mai nou, comandă orice cu Glovo, optimizează trasee cu Waze, folosesc mobile banking și mulți dintre ei au deja Revolut, cumpără online și sunt activi în cel puțin două rețele sociale, comunică folosind whatsapp în proiecte sau în grupuri care iau naștere din pasiuni comune.

Investim la nivel de agenție pentru a descoperi și dezvolta aplicații care să optimizeze procesele și să reducă timpul alocat activităților recurente, și în aplicații care ajută lucrul în echipă, pentru că lucrăm cu oameni care au o mare deschidere de a folosi aplicații în lucrul de zi cu zi.

Foarte important este că ne alegem colegi talentați, pasionați de ceea ce presupune munca lor și responsabili, pentru că o parte importantă a acestui echilibru este dată de atitudine, de modul în care oamenii se raportează la ceea ce fac.

VEZI AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR ÎN MEDIUL URBAN – IULIE 2018

Forbes: Cum reușiți să găsiți personal și instituțional, la nivelul companiei pe care o reprezentați, acest echilibru?

Adina Duțu: SmartPoint este o organizație antreprenorială, cu o structură plată și open source. Colegii care vor să schimbe ceva au un partener de discuție de la manager la fondator, iar aceasta este o temă pe care o abordăm începând cu interviul de angajare. Oportunitățile sunt pentru oamenii pasionați, proactivi și interesați de o experiență regională, având în vedere că avem birouri în București, Sofia, Belgrad și începând din anul acesta, Zagreb.

Barometrul meu personal în a aprecia atmosfera în agenție măsoară calitatea conversațiilor, cât de des râdem zgomotos, câte inițiative se nasc din pasiunile colegilor și cât de deschis și reciproc este feedback-ul.

Forbes: Care sunt cărțile pe care aveți în plan să le citiți în următoarea perioadă?

Adina Duțu: Tetralogia Napolitană scrisă de Elena Ferrante: „Prietena mea genială”, „Povestea noului nume”, „Cei care pleacă și cei care rămân” și „Povestea fetiței dispărute”;

„Sutton”, J.R. Moehringer;

„Homo Deus. Scurta istorie a viitorului”, Yuval Noah Harari;

„O lume ieșită din minți”, Ken Robinson.

VEZI AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR PE NAȚIONAL – IULIE 2018

Forbes: Care sunt cele cinci cărți pe care le considerați esențiale pentru o bibliotecă de afaceri?

Adina Duțu: Esențial este să ne facem timp să citim! M-au inspirat câteva cărți de afaceri, însă alegerile mele sunt subiective și nu pot asuma că sunt esențiale într-o bibliotecă de afaceri. Am citit cu plăcere „Pierderea Virginității”, „Steve Jobs” scrisă de Walter Isaacson, și „Bulgărele de zăpadă”.

Am reținut câteva idei bune din „Never eat alone” de Keith Ferrazzi, „Întreabă-te DE CE” de Simon Sinek, „Atitudinea este totul” de Jeff Keller și „Natiunea Start-up. Povestea miracolului economic israelian” de Dan Senor și Saul Singer.