Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Lifestyle |
|

Work Life Balance – Andreea Dinescu (Profero): „Calea către o integrare sănătoasă dintre viața profesională și viața personală pornește de la alegerea unui job care îți place foarte mult”

Andreea Dinescu, Managing Director Profero
„Forbes România” i-a invitat pe antreprenorii și managerii din România să răspundă unor întrebări despre echilibrul dintre viața personală și cea profesională.

Andreea Dinescu, Managing Director, Profero

Forbes: Una dintre problemele ridicate tot mai des în ultimii ani vizează echilibrul între viața personală și cea profesională. Credeți că un angajator se poate implica eficient în viața echilibrată a angajatului? Dacă da, cum ar putea să o facă?

Andreea Dinescu: Conceptul de work/life balance migrează, în ultimul an, către o altă perspectivă, cea de work/life integration, care oferă un mindset ușor diferit și poate chiar mai sănătos.

Work/life integration se concentrează pe integrarea multiplelor roluri din viața noastră astfel încât ele să fie coerente și să meargă în aceeași direcție. Iar aplicarea acestui principiu poate lua forme diferite de-a lungul timpului și va fi constant ghidată de rolul din viața personală. De exemplu, un tânăr necăsătorit va fi mai tentat să muncească mai multe ore, să călătorească mai mult și să-și construiască o viață socială strâns legată de mediul profesional. Pe când, în momentul în care ai o familie, integrarea vieții personale cu cea profesională se va manifesta total diferit, prin a ajunge mai devreme acasă și a petrece cât mai mult timp cu familia. Așadar, în funcție de momentul vieții, această integrare poate arăta total diferit.

Un angajator care este atent la această integrare va căuta să ofere oamenilor oportunități relevante pentru modul de viață al acestora. De aceea, e important să cunoști oamenii cu care lucrezi și să afli ce își doresc și ce îi motivează. Acesta este primul și poate cel mai important pas pe care îl poate face un angajator pentru a se putea implica eficient. Iar acest lucru este important să aibă loc încă din etapa de recrutare, unde angajatorul are și responsabilitatea de a ghida candidatul către cel mai potrivit rol profesional din acel moment.

Calea către o integrare sănătoasă dintre viața profesională și viața personală pornește de la alegerea unui job la care te pricepi și îți place foarte mult.

MONA OPRAN (CENTRADE CHEIL) – WORK, LIFE, BALANCE

Forbes: Cum reușiți să găsiți, personal și instituțional, la nivelul companiei pe care o reprezentați, acest echilibru?

Andreea Dinescu: De exemplu, angajații Profero nu își fac griji cu privire la program. Cei matinali pot veni dis-de-dimineață, iar ceilalți pot să doarmă o oră-două în plus dimineața și să ajungă mai târziu la birou. Pot lucra remote și au mai multe zile de concediu pe an pentru a-și satisface nevoia de libertate. Ba mai mult, își pot lua un concediu de tip sabatic o dată la câțiva ani, dacă vor să călătorească timp de 3 luni, de exemplu.

Pe timpul verii, vinerea este scurtă pentru a evita aglomerația dacă vor să ajungă primii la mare sau la munte. De asemenea, tot vinerea, cei care au animale de companie le pot aduce cu ei la birou.

La nivel personal, cred foarte tare în planificarea flexibilă, un concept care se pliază pe cele de mai sus. Încerc să am o planificare foarte bună a lucrurilor pe care le fac, atât la birou, cât și acasă, dar să asigur și o anumită flexibilitate astfel încât să ne bucurăm cât se poate de mult de tot acest parcurs.

ROBERT UZUNA (URSUS) – WORK, LIFE, BALANCE

Forbes: Care sunt cărțile pe care aveți în plan să le citiți în următoarea perioadă?

Andreea Dinescu: Sunt, în general, un cititor spontan, nu-mi fac planuri de lectură și merg de multe ori pe inspirația pe care mi-o dă o frază bine scrisă, când răsfoiesc o carte, sau pe o recenzie care îmi stârnește curiozitatea.

Totuși, am două titluri în minte la care abia aștept să ajung: „Shantaram” de Gregory David Roberts, pentru că mă fascinează mereu incursiunile în alte culturi, cu cât mai diferite și mai exotice, cu atât mai pline de revelații. Iar al doilea titlu ar fi „The Art of Living” de Thich Nhat Hanh, exact pentru răspunsurile pe care le caut despre găsirea unui echilibru în devenirea noastră ca oameni.

ALINA STEPAN (IPSOS) – WORK, LIFE, BALANCE

Forbes: Care sunt cele cinci cărți pe care le considerați esențiale pentru o bibliotecă de afaceri?

Andreea Dinescu: Nu știu dacă există un astfel de clasament al cărților esențiale și nici nu cred că sunt eu în măsură să-l decantez până la un top 5.

Cred însă că inspirația în zona de business poate veni din locuri neașteptate, din idei și povești care creează asocieri și legături care devin utile într-un anumit moment sau pentru o anumită decizie.

În acest sens mi-au rămas în minte titluri precum „What Would Google Do?” de Jeff Jarvis pentru colecția de aha-moments, „Blue Ocean Strategy” de W. Chan Kim și „Renée Mauborgne” de la INSEAD pentru claritatea și transparența structurii propuse, „David and Goliath: Underdogs, Misfits, and the Art of Battling Giants” de Malcolm Gladwell pentru puterea inspirațională sau „Sprint” de Jake Knapp pentru abordarea inovatoare a proceselor de lucru.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii