FacebookTwitterLinkedIn

                                                                                                 LOCUL 14

Compania fondată în urmă cu aproape trei decenii de către omul de afaceri Ioan Popa prosperă anual, fiind în top 10 al celor mai profitabile afaceri deținute de către antreprenori locali. Inclusiv în perioada crizei economice Transavia a reușit să-și mențină creșterea.

„În fiecare an de la înființare am crescut business-ul câte un pic, fără excepție. La noi, anii aceia de criză nu au fost așa. Noi ne-am dezvoltat, iar dacă faci lucrurile cum trebuie, n-ai nicio problemă cu crizele. Crizele au loc în special în sectoarele și în zonele care nu sunt conduse cum trebuie. Când te șubrezești într-un loc, te șubrezești exact acolo unde nu ai fost atent. Toate au plecat de la bani, pentru că nu a fost criză directă nici pentru acela care a făcut mâncare și nici pentru acela care a făcut petrol… Banii care sunt mai puțin munciți se investesc sau se cheltuie mai ușor”, spunea pentru Forbes România în vara acestui an Ioana Popa, care recunoaște că s-a implicat de-a lungul timpului în orice componentă directă sau indirectă a activității business-ului său.

Grupul Transavia include divizii de agricultură, ferme de reproducție, incubație, ferme de creștere, fabrică de nutrețuri, abatoare, fabrică de procesare a cărnii, dar și distribuție, realizată cu propria flotă auto. Transavia este o afacere de familie, Theodora Popa, fiica lui Ioan Popa, fiind cea care în prezent ocupă poziția de vicepreședinte în cadrul grupului.

Cifra de afaceri înregistrată de Grupul Transavia a fost de 158 de milioane de euro, în timp ce profitul brut raportat a ajuns la 25 de milioane de euro.

Compania exportă 15% din producția anuală pe piețe precum Marea Britanie, Irlanda, Franţa, Olanda, Ungaria, Grecia, Slovacia, Bulgaria, Italia, Spania și Croația. Transavia are acum peste 2.000 de angajați, 400 hale în 28 de ferme de creștere a păsărilor și patru ferme de producție vegetală, două fabrici de nutrețuri combinate, trei abatoare și o fabrică de procesare a cărnii. Fermele Transavia sunt localizate în 8 județe din România –  în Alba, Cluj, Sibiu, Brașov, Timiș, Mureș, Harghita și Caraș Severin, iar principalele branduri sub care sunt comercializate produsele în cadrul celor mai multe dintre lanțurile de retail modern sunt Fragedo și Papane.

Planurile lui Ioan Popa sunt să producă jumătatea din carnea de pui din România.

„Asta este o dorință, nu un obiectiv (…) Eu mi-am propus ca obiectiv, în urmă cu patru ani, ca anul viitor să am 100.000 de tone de carne și sunt convins că se va realiza. Dacă se întâmplau anumite lucruri, era posibil să le producem de anul aceasta. Dar voi fi aici și peste 5 ani și peste 10 ani. Mi-am propus să trăiesc cât bunica mea, 92 de ani. Nu vreau să nu am activitate, că nu pot să stau fără activitate. Nu m-aș vedea fără ocupație, cu niște milioane multe în conturi. Ce să fac cu ele? Eu nu voi vinde niciodată compania, poate doar Theo dacă va vrea”, adaugă Popa.

Fiica sa este cea care dă și numele singurei investiții de anvergură făcută de Ioan Popa în afara domeniului de activitate al Transavia: Theodora Golf Club, cel mai mare resort de golf din România, deschis în toamna anului 2017 în urma unei investiții de circa 15 milioane de euro. „E o investiție făcută pentru a satisface acest hobby al meu și nu mă aștept ca banii să se întoarcă la fel de repede ca în cazul unui abator sau al unei unități de producție. Dacă într-o primă fază se va susține singur, va fi foarte bine”, afirma, la deschiderea resortului, Ioan Popa. Theodora Golf Club are o suprafață de 56 de hectare și include unicul teren de golf de 18 cupe din România, construit la standarde internaționale, în lungime totală de 6.518 m și numără 4 parcursuri par 3, 10 parcursuri par 4, 3 parcursuri par 5 și 1 parcurs par 6 – cel mai lung din Europa – 735 de metri.