Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Lideri |
|

Forbes TOP 500 Miliardari 2019 – Iulian Stanciu: De importanţă regională

Unul dintre cele mai valoroase branduri românești continuă să reconfigureze industria locală de e-commerce și nu numai.
13 Iulian Stanciu

                                                                                                 LOCUL 13

 

Iulian Stanciu este unul dintre cei mai importanți antreprenori din e-commerce-ul local. El este implicat în mai multe afaceri, cea mai cunoscută fiind eMAG, cel mai mare retailer online din România și un jucător regional important din această industrie.

La finalul anului trecut, eMAG, care are operațiuni și în Bulgaria, Ungaria și Polonia, atingea o evaluare de 1 miliard de dolari, devenind unicorn, după cum anunța Iulian Stanciu, CEO și acționar minoritar al companiei. Pachetul majoritar al eMAG este deținut, din 2012, de către fondul de investiții sud african Naspers, care mai deține în România şi procesatorul de plăţi PayU, precum și platformele de anunțuri OLX.ro şi Autovit.ro. Până acum, eMAG a atras investiții de 235 de milioane de lei de la Naspers, conform datelor prezentate de Iulian Stanciu.

eMAG, ajuns între timp unul dintre cele mai valoroase branduri românești, a înregistrat, în 2018, o cifră de afaceri de 4,2 miliarde de lei, față de 3,3 miliarde de lei în anul precedent, conform datelor furnizate de Termene.ro, în timp ce pierderile au ajuns la 44,7 milioane de lei. Grupul eMAG include eMAG România, eMAG Bulgaria, eMAG Ungaria, eMAG Polonia, Depanero, Sameday Courier Delivery Solutions, PC Garage, Vatera, Conversion, Zitec și Fashion Days.

Retailerul continuă să își dezvolte afacerile și să își consolideze prezența pe piețele pe care a intrat, implementând o serie de servicii care să transforme e-commerce-ul într-o opțiune facilă pentru cumpărători. Din ce în ce mai mulți români preferă să facă achiziții online, piața locală de e-commerce ajungând, anul trecut, la o valoare de 3,5 miliarde de euro, în creștere cu 30%.

„Ne-am planificat investiții de peste 150 de milioane de euro în următorii cinci ani în tehnologia eMAG”, spunea Iulian Stanciu, în primăvara acestui an.

El a adăugat că, la nivelul anului 2018, eMAG a investit 30 de milioane de euro în dezvoltarea tehnologică a companiei (dezvoltarea site-ului, marketplace, infrastructură IT, software).

eMAG este unul dintre pionierii organizării zilei de Black Friday pe plan local, ocazie care îi aduce, anual, vânzări record. Spre exemplu, ediția din 2018 a adus vânzări în valoare de 460 de milioane lei, în creștere de 28% raportată la ediția de anul precedent.

În toamna acestui an, eMAG anunța lansarea unei alianțe a marketplace-urilor europene, care cumulează aproximativ 30.000 de selleri online, între eMAG (România), Cdiscount (Franța), ePrice (Italia) și Real.de (Germania). International Marketplace Network (IMN) este o platformă prin intermediul căreia sellerii au acces la o piață de peste 230 de milioane de potențiali clienți și reprezintă o modalitate rapidă pentru ca aceștia să-și poată extinde afacerile în Europa, fără costuri suplimentare.

De asemenea, tot în această toamnă, eMAG a anunțat o nouă identitate vizuală, printr-o campanie de brand care marchează trecerea de la o comunicare centrată pe promoții la o abordare bazată pe serviciile pe care compania le dezvoltă pentru clienții săi.

„Învățăm permanent și dezvoltăm servicii și experiențe pentru clienții noștri. Ne propunem să vorbim mai mult despre lucrurile bune pe care le construim de mulți ani: cât mai puține bariere, varietate de alegeri, flexibilitate prin multiple modalități de plată și livrare, simplitate prin intermediul aplicației de mobil din care se poate comanda de oriunde, oricând. Prin tot ceea ce facem dorim să oferim clienților libertate în fiecare zi”, a spus Iulian Stanciu. El este unul dintre puținii oameni de afaceri români care a reușit să colaboreze cu multinaționalele. Alte afaceri importante în care este implicat antreprenorul în calitate de acționar majoritr sau minoritar  sunt Network One Distribution (NOD), Atelierele Pegas sau Berăria H din zona de nord a Capitalei.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii