FacebookTwitterLinkedIn

Camera de Comerț Americană din România (AmCham), organizație condusă de 18 ani de Anca Harasim, numără peste 400 de companii care au investit peste 20 de miliarde de dolari în România, începând din 1993. Anca Harasim mai este și membru în Consiliul Director al Fundaţiei Romanian Business Leaders, vicepreşedinte al Fundaţiei Principesa Margareta a României și vicepreşedinte al Clubului Harvard România-Moldova. Sub conducerea sa executivă, AmCham a devenit una dintre cele mai influente organizații de business din România.

Vezi aici lista completă a celor mai influente 50 de femei, ediția 2018

În ultimul an, activitatea AmCham a fost bogată, mai cu seamă în relația cu autoritățile guvernamentale, care au fost preocupate să modifice legislația fiscală. Conducerea AmCham este foarte atentă la deciziile guvernului care pot influența mediul de business, de la fiscalitate până la justiție. Șefii săi au puterea să deschidă „uși grele” ale unor înalți demnitari. De exemplu, în noiembrie 2017, Jaak Mikkel, preşedinte AmCham și managerul general al Coca-Cola HBC România, a avut o întâlnire cu premierul de atunci Mihai Tudose, în cursul căreia au fost discutate aspecte referitoare la impactul transferului contribuţiilor sociale de la angajatori la angajați. A fost o întâlnire protocolară, în care noul președintele al AmCham a dorit să-l cunoască pe șeful executivului de la București. Dar în decursul ultimului an, prezența organizației condusă de Anca Harasim s-a resimțit prin diverse comunicate de presă sau luări de poziție față de corupție, modificările asupra legilor justiției, taxa clawback din industria farmaceutică ce descurajează investițiile sau combaterea evaziunii fiscale. În toate aceste cazuri, AmCham a transmis mesaje clare în spațiul public, urmărind o însănătoșire a mediului de afaceri. Este un fapt ce dovedește flexibilitatea și disponibilitatea la dialog a conducerii acestei organizații.