Cautare




, Contributor

I'm a News Editor at Forbes Romania, with a focus on covering food industry, health industry, agriculture, tourism, FMCG and HoReCa. Have any news tip? Drop me an email at laura.cioba@forbes.ro

Afaceri |
|

Alina Sudriu, fondator GRACE COUTURE CAKES: „Am învățat că toate domeniile de activitate conexe HoReCa sunt într-un echilibru fragil, dependent în mare măsură de deciziile autorităților”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #lecțiipentru2021.
Alina Sudriu, fondator Grace Couture Cakes(1)

Evoluția companiei într-un cuvânt

Surprinzătoare! Pandemia a fost un șoc resimțit în mod general la nivelul Horeca. Cele 2 direcții de business (retail și evenimente) au evoluat diferit. Zona de evenimente s-a contractat cu aproximativ 40% la nivelul întregului an, însă cu evoluție de pana la -80% pe anumite perioade. În mod neașteptat, zona de retail a înregistrat o creștere de 10% față de 2019, iar shop-ul online www.gracecc.ro a adus aproximativ 20% din cifra totală de afaceri.

 

Cele mai importante lecții

Am învățat că toate domeniile de activitate conexe HoReCa sunt într-un echilibru fragil, dependent în mare măsură de deciziile autorităților (închiderea temporară a centrelor comerciale a fost o provocare pentru noi, a fost nevoie să gestionăm brusc întreaga logistică a firmei, în contextual creșterii rapide a comenzilor online cu livrare la domiciliu).  De asemenea, a trebuit să adaptăm rapid structura echipei, comunicarea, mesajele de marketing, etc.

 

Prestația autorităților

Sunt sigură că în prima fază, la nivel general, reacția de carantină totală a fost determinată de teama de necunoscut, și pot înțelege acest lucru. Ulterior însă, cred că domeniul Horeca (cel mai “afectat” dintre toate) ar fi trebuit ajutat mai mult decât prin plata șomajului tehnic (la nivel de maximum 75% din salariul mediu) și amânarea temporară a plății impozitelor.

 

Strategia de business pentru 2021

Investim în continuare în shop-ul online (promovare, logistică, etc.) pentru că se menține trendul ascendent al comenzilor cu livrare la domiciliu. De asemenea, lucrăm pentru ca și zona de evenimente să beneficieze de o înregistrare facilă, online, a comenzilor pentru torturi și dulciuri.

 

Provocări în 2021

Pandemia este încă departe de a fi încheiată, cred că și 2021 va fi un an al restricțiilor, nu cred că este cel în care ne întoarcem total la “normalitea” de care ne este atât de dor.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii