Cautare




, Contributor

I'm a News Editor at Forbes Romania, with a focus on covering food industry, health industry, agriculture, tourism, FMCG and HoReCa. Have any news tip? Drop me an email at laura.cioba@forbes.ro

Bunuri de consum |
|

Mihai Cristian Dărmănescu, Director General și fondator Alfredo Seafood și director general BistroMar: „Sănătatea afacerii ar trebui să fie o preocupare constantă”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #lecțiipentru2021.
Mihai Darmanescu

Evoluția companiei într-un cuvânt

Sinuoasă! A fost un an dificil și atipic. Imediat după decretarea stării de urgență și impunerea restricțiilor, consumul a scăzut cu 20%, la nivelul pieței. Apoi, în a doua jumătate a anului, piața a început treptat să-și revină, astfel că, în acest moment, estimez că pentru 2020 creșterea a fost de 5%. Cred că revirimentul se datorează și interesului în creștere pentru o alimentație sănătoasă și faptului că românii au devenit mai bine informați și știu în număr mai mare că peștele are beneficii dovedite științific în imunizarea organismului.

În ceea ce privește Bistromar, care este un concept hibrid de restaurant-pescărie, zona de restaurant, pe bază de specialități din pește și fructe de mare, a înregistrat un rulaj cu 50% mai mic față de aceeași perioadă din 2019. Din fericire, am recuperat pe zona de vânzare a peștelui crud, proaspăt și congelat. Alfredo Seafood a funcționat mulțumitor, per ansamblu, având cerere din partea segmentului de retail, pentru că în special în martie, aprilie și prima jumătate din mai, consumul a fost mai mult casnic. Nu pot spune că avem obiective pe care nu le-am îndeplinit, pentru că, deși era imposibil să anticipăm ceea ce va urma, am intrat în 2020 cu precauție. În 2019, industria peștelui și a fructelor de mare a fost într-o etapă de stagnare, atât la nivel local, cât și european. Apetența pentru consum manifestată în 2017 și 2018 s-a diminuat, astfel că încheierea acestui an dificil cu o creștere de 5% cred că este un lucru bun. De asemenea, după toate calculele de până acum, business-ul Alfredo Seafood a finalizat 2020 cu o cifră de afaceri de peste 80 milioane de lei, într-o ușoară creștere față de anul precedent.

 

Cele mai importante lecții

La nivel de business, o lecție importantă a fost faptul că sănătatea afacerii ar trebui să fie o preocupare constantă. La fel cum este necesar ca noi, oamenii, să avem mereu grijă de ceea ce mâncăm, de igienă, de stilul de viață pe care îl avem, în același mod și business-ul pe care îl administrezi are nevoie de investiții continue, pentru a putea traversa cu bine și vremurile de restriște. Cei care au avut un fond de siguranță pus deoparte, cei care au investit în automatizare și robotizare au o bază mult mai solidă și șanse mari de a face față acestei perioade. Este vorba și despre adresarea către mai multe tipuri de consumatori, astfel că atunci când o categorie intră în declin, cum este exemplul HoReCa, să nu fii în situația de a nu putea continua afacerea.

 

Prestația autorităților

Consider că statul român a ajutat mai puțin decât a promis, dar nu trebuie să ignorăm măsurile de susținere a personalului în șomaj tehnic cu 75% din salariul de bază. De asemenea, amânarea la plată a taxelor pentru 6-9 luni a fost benefică; dar măsurile de susținere financiară a companiilor în dificultate, cu capital de lucru sau investiții de reconversie, au fost foarte timide și inconsistente, dar bine marketate.

 

Strategia de business pentru 2021

În primul rând, revenirea în HoReCa, deoarece consider că acest segment mult încercat în 2020 își va reveni rapid, după ridicarea restricțiilor, în 2021. Al doilea punct este reprezentat de investițiile în automatizare și în creșterea capacității de procesare, iar apoi concentrarea pe exportul produselor pe care le procesăm in-house.

 

Provocări în 2021

Antreprenorul din mine crede că revenirea de după pandemie va fi relativ rapidă și că anul acesta vom avea o creștere economică de aproximativ 3%, însă recuperarea pierderilor din 2020 se va finaliza abia în 2022.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii