FacebookTwitterLinkedIn

UPDATE 11 – A fost adăugată firma 360Insights SRL, înființată în 2008, cu o cifră de afaceri de 1.262.136 euro și un profit net de 109.901 euro. Ocupă locul 9 în topul „Forbes”.

UPDATE 10 – A fost adăugată firma Go Beyond Data Research Center, înființată în mai 2014, cu o cifră de afaceri de 52.270 euro și un profit net de 28.839 euro. Ocupă locul 29 în topul „Forbes”.

UPDATE 9 – A fost adăugată firma Open-I Research & Consult, un shop de cercetare de piață inovativă și neuromarketing, care a avut o cifră de afaceri de 113.641 euro și un profit net de 11.166 euro. Ocupă locul 25 în topul „Forbes România”.

UPDATE 8 – Au fost adăugate firmele Unlock Consulting și Moderation Lab care, alături de Unlock Market Research, formează grupul Unlock. În 2014, Unlock Consulting, care derulează business local, a înregistrat o cifră de afaceri de 255.584 euro și a raportat un profit net de 18.297 euro. Ocupă locul 20 în topul „Forbes România”. La rândul său, Moderation Lab (market research consultancy) a avut o cifră de afaceri de 19.968 euro la un profit net de 18.995 euro.

UPDATE 7 – Firma Millward Brown, locul 4 în topul „Forbes”, este fosta companie Daedalus Millward Brown (Daedalus Consulting SRL). Pentru cine își mai amintește, Daedalus este unul dintre pionierii (din a doua promoție) a anilor ’90 pe piața de cercetare, fiind înființată în 1997. Anul trecut, cifra de afaceri a companiei Millward Brown a crescut cu 18,3% față de cea din 2013.

UPDATE 6 – La începutul anului 2014, firmele AD Consulting și Anamnesis au fuzionat și au format compania de cercetare de piață MAPPERS Consult. Aceasta a avut o cifră de afaceri de 375.560 euro și a raportat un profit net de 24.975 euro. În funcție de cifra de afaceri, MAPPERS Consult ocupă locul 14 în topul „Forbes”. Firma AD Consulting a fost scoasă din top.

UPDATE 5 – A fost adăugată compania Exact Cercetare și Consultanță cu o cifră de afaceri de 621.539 euro. A raportat pierderi de 101.712 euro la finele anului 2014. Ocupă locul 12 în topul Forbes, în funcție de cifra de afaceri.

UPDATE 4 – A fost adăugată firma iSense Solutions, cu o cifră de afaceri de 91.727 euro și un profit net de 34.374 euro. Ocupă locul 23 în topul „Forbes”, în funcție de cifra de afaceri.

UPDATE 3 – A fost adăugată firma IMS Health Technology Solutions România (fostul CEGEDIM), care a realizat o cifră de afaceri de 5.427.739 euro și a raportat un profit de 1.108.255 euro. Ocupă locul trei în topul „Forbes” în funcție de cifra de afaceri.

UPDATE 2 Circa 6 milioane de euro din cifra de afaceri a GfK România provine din hub-ul companiei care a furnizat servicii către clienții unor entități din rețeaua internațională GfK. Cifra de afaceri realizată de GfK numai din businessul din România a crescut cu 12% față de 2013.

UPDATE 1 Firma ISRA Center Marketing Research a avut o cifră de afaceri de 1,724,282 și a raportat un profit net de 73.259 euro. Ocupă locul 6 în topul Forbes.

(text articol)

Cele 23 de firme de sondare a opiniei publice și de cercetare de piață, monitorizate de „Forbes România”, au realizat o cifră de afaceri de 39.933.164 euro în 2014. La nivelul pieței, pierderile cumulate s-au ridicat la 180.277 euro.

Cinci companii au raportat pierderi la finele anului trecut: AC Nielsen România (1,46 milioane euro), IMAS-Marketing și Sondaje SA (23.849 euro), Gallup (141.120 euro), Institutul IRECSON (582.441 euro) și Compania de Cercetare Sociologică şi Branding Forum (CCSB), cu pierderi de 10.424 euro. Această din urmă firmă, la care sunt acționari Camelia Voiculescu, fiica lui Dan Voiculescu și președintele Intact Media Group, și Mirel Palada, consilier de stat al premierului Victor Ponta și fost purtător de cuvânt al guvernului Ponta, a avut o cifră de afaceri de doar 5.514 euro în anul 2014. Datoriile CCSB la finele anului 2014 se ridicau la 228.894 euro. A avut un singur angajat.

Piața „sondorilor” se împarte în companii care fac numai cercetare de piață, gen GfK România, AC Nielsen România, Millward Brown România, Synovate, adică orientate în exclusivitate către business, și firme care furnizează și sondaje de opiniei publică. În 2014, un an electoral foarte agitat, firmele de sondaje au mâncat „o pâine albă”, dar n-au atins nivelul de afaceri ale celor care fac studii de piață.

Dintre firmele care au prestat servicii partidelor politice în campania prezidențială, furnizând sondaje și exit-polluri, se numără: Sociopol, care nu are bilanțul pe site-ul Ministerului Finanțelor, INSCOP cu o cifră de afaceri de doar 65.000 euro, Avangarde, firma sociologului Marius Pieleanu, cu o cifră de afaceri de 284.404 euro, CURS (379.634 euro), IRSOP (198.910 euro), CSOP (1,34 milioane euro) și Metro Media Transilvania (315.302 euro).

Dar cele mai puternice companii din punct de vedere financiar sunt cele care se ocupă de cercetarea de piață, o activitate puternic afectată de criza economică din ultimii ani, pentru că mulți clienți au renunțat la cercetarea pieței.

De departe, GfK România domină piața cercetării, cu o cifră deafaceri de 16,16 milioane de euro, la un profit net raportat de 319.064 euro. Dar afacerile GfK au scăzut cu 16% față de cele din 2013. De asemenea, profitul net în 2014 a fost la jumătate din cel raportat în 2013.

VEZI TOPUL AGENȚIILOR DE PUBLICITATE ÎN 2014!

Pe locul secund în topul sondorilor s-a plasat AC Nielsen România, cu o cifră de afaceri de 7,2 milioane de euro, în scădere cu 1,1% față de 2013.

O firmă aparte în piața cercetării este Kantar Media Audiences, care realizează sondajele de audiență TV, aceastea fiind proprietatea Asociației Române pentru Măsurarea Audiențelor (ARMA). Kantar Media a avut o cifră de afaceri de 2,89 milioane de euro și un profit net de 182.605 euro.

La finele anului 2014, cele 24 de firme monitorizate de „Forbes România” aveau datorii totale în valoare de 12.837.486 euro și creanțe de 11.947.173 euro.

În 2014, numărul angajaților în cele 24 de companii a fost de 1.491. GfK România a raportat cel mai mare număr de angajați: 476.