Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bilanțuri: Topul companiilor de sondare și cercetare de piață în anul 2017

Cele 32 de companii de cercetare și sondare a pieței, monitorizate de „Forbes România”, au înregistrat în 2017 o cifră totală de afaceri de 109,4 milioane de euro, în creștere cu 5,5% față de anul precedent.
cercetare birou studiu

UPDATE 3 Topul a fost completat cu Exact Business Solutions, care a realizat o cifră de afaceri de 376.710 euro și un profit net de 171.250 euro.

UPDATE 2 A intrat în top Brennan Group, cu o cifră de afaceri de 286.853 euro și un profit net de 97.098 euro.

UPDATE 1 A fost adăugată firma iSense Solutions International Research, cu o cifră de afaceri de 139.958 euro și un profit net de 111.225 euro

(textul inițial)

Anul trecut, cifra totală de afaceri pentru 32 de companii care furnizează servicii de cercetare și sondare a pieței, s-a ridicat la 109.482.513 euro, conform datelor de la Ministerul Finanțelor Publice, prelucrate de „Forbes România” la cursul mediu BNR de 4,56 lei/euro.

Dar jumătate din această cifră a fost generată de compania Ipsos Interactive Services, care este un hub internațional și centru de excelenţă în colectare online de date al întregului grup internațional Ipsos. Astfel, Ipsos Interactive Services a realizat în 2017 o cifră de afaceri de 55,4 milioane de euro, în creștere cu 2,7% față de anul precedent, și a raportat un profit net de 19,1 milioane de euro. Compania, înființată în 2001, are peste 1.000 de angajați în România (București și Brașov) și peste 1.700 la nivel mondial (peste 20 de țări). Ipsos Interactive Services furnizează servicii de scripting, quality control, media processing, data processing, coding şi data visualization. 

„Forbes România” a introdus în top compania Ipsos Interactive Services pentru că este înregistrată în România, în ciuda faptului că prestează servicii globale. Astfel spus, are „originile” în România, dar „joacă în străinătate”. O altă firmă din același grup, Ipsos (România), este poziționată către piața autohtonă, cu afaceri de 3,09 milioane de euro, având o creștere de 3,6% față de 2016. Ipsos (România) reprezintă serviciile Ipsos Interactive Services în relaţia cu piaţa locală.

Dacă excludem Ipsos Interactive Services, atunci cifra totală de afaceri a celor 31 de companii care concurează pe piața autohtonă se ridică la 54,05 milioane de euro, cu 8,5% mai mare decât în 2016.

Profitul net al celor 31 de firme este de 3,08 milioane de euro.

Un alt mare jucător pe această piață este GfK România, cu o cifră de afaceri de 21,3 milioane de euro, mai mare cu 25,5% față de anul precedent. GfK este un hub care prestează servicii atât pentru clienții autohtoni cât și pentru clienții unor entități din rețeaua internațională a GfK. A avut cea mai mare creștere procentuală a cifrei de afaceri din top 10 companii. De asemenea, a raportat cel mai mare profit net din top (excluzând Ipsos Interactive Services), în valoare 1,3 milioane de euro.

Și AC Nielsen România a înregistrat o creștere importantă a cifrei de afaceri: 14,4%, ajungând la 8,12 milioane de euro, cu un profit net de 186.971 euro.

În fapt, creșterea cifrelor de afaceri ale aceste două companii – GfK România și AC Nielsen România – au condus la creșterea de 8,5% a pieței formată din 31 de firme. Pentru că, afacerile a peste jumătate din firmele de cercetare au scăzut în 2017 față de anul precedent. Nu mai puțin de 18 companii au suferit scăderi ale cifrelor de afaceri.

Printre acestea se numără: Kantar Millward Brown (-6,6%), IMS Health Technology Solutions (-4,7%), ISRA Center Marketing Research (-10,7%), TNS CSOP (-7,8%), 360 Insights (-12,5%), IRES (-24,8%), IMAS-Marketing și Sondaje (-10%), Mednet Research (-13,1%), Exact Cercetare și Consultanță (-31,1%), MAPPERS Consult (-8,8%), GSSC Avangarde (27%), CURS (-65,5%) și Metro Media Transilvania (-14,3%).

Alte companii care au obținut creșteri ale cifrelor de afaceri: Mercury Research (8,5%), Unlock Market Research (162%), CCSCC (31%), GALLUP (20,6%), MIA Marketing Institute (196,3%) și D&D Research (27,3%).

Anul trecut, cele 31 de institute de cercetare 1.859 de angajați, conform datelor de la Ministerul Finanțelor Publice.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii