Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Topul companiilor de sondare și cercetare de piață în 2015

Cele 32 de companii de sondare a opiniei publice și cercetare de piață, monitorizate de „Forbes România”, au înregistrat în 2015 afaceri cumulate de 49,26 milioane de euro, valoare care se situează la nivelul anului precedent.
4. Analist de cercetare

UPDATE 1

A fost adăugată în top firma MKOR Consultanță cu o cifră de afaceri de 43.810 euro și un profit net de 23.384 euro. Ocupă locul 31 în top.

TEXT INIȚIAL

Piața companiilor de cercetare din România „a bătut pasul” pe loc în anul 2015. De altfel, nici nu au fost motive și situații favorabile pentru o creștere generală în acest domeniu. Anul 2015 nu a fost un an electoral, care să agite firmele-abonate în furnizarea de sondajele pentru partidele politice. Așa încât, bugetele de cercetare pentru care au luptat aceste companii au provenit în exclusivitate de la companiile multinaționale care operezează atât în România cât și în străinătate.

Piața „sondorilor” se bazează numai pe aceste bugete alocate de multinaționale pentru cercetările de piață. Firmele românești nu au nici resursele financiare și nici obișnuința de a apela de serviciile de cercetare a pieței (merge și-așa, fără studii de piață!).

Anul trecut, 32 de companii de cercetare au realizat o cifră totală de afaceri de 49.267.977 euro, la nivel anului precedent. Există o scădere nesemnificativă față de 2014 de doar 1%. (Calculul a fost făcut la cursul mediu BNR de 4,44 lei/euro.)

Dacă cifra de afaceri a rămas aceeași, în schimb profitul total a suferit o creștere substanțială, majorându-se de la 1.105.75 euro în 2014 la 4.851.936 euro în anul trecut. Această creștere a fost influențată de raportările a două firme, AC Nielsen România și Gallup, care au avut profituri nete de 1,34 milioane euro, respectiv 1,11 milioane euro.

Numărul total de angajați ai celor 32 de firme a fost de 1.534, în scădere cu 167 față de anul precedent.

VEZI BILANȚURILE FINANCIARE ALE EDITURILOR DIN ROMÂNIA ÎN 2015

Demn de remarcat este faptul că doar cinci companii de cercetare au raportat pierderi la finele anului 2015, o dovadă că această piață este profitabilă, dar cu marje de profit mai mici decât în industria de publicitate, de exemplu.

Pe primul loc în topul cifrelor de afaceri se află GfK România, companiei în cadrul căreia funcționează și un hub ce furnizează servicii pentru clienții unor entități din rețeaua internațională. GfK România a avut o cifră de afaceri de 13,44 milioane de euro, în scădere cu 20,2% față de anul precedent.

AC Nielsen România, având drept acționar unic AC Nielsen Cipru, este cea de-a doua companie a cărei cifră de afaceri a depășit pragul de 10 milioane de euro: 11,34 milioane de euro. A avut o creștere a cifrei de afaceri de 57,6%, cea mai mare din TOP 10.

Alte firme de cercetare care au cunoscut creșteri ale cifrelor de afaceri în 2015: IPSOS (9,7%), ISRA Center Marketing Research (21,7%), CSOP (26,1%), 360 Insights (10,1%), Mercury Research (8,8%), Exact Cercetare și Consultanță (28,9%), Mednet Research (70,8%), CCSCC (Centrul de Cercetări şi Studii Calitative şi Cantitative – 49,5%), GALLUP (14%) și Unlock Consulting (21,2%).

Companii care au suferit scăderi ale cifrelor de afaceri: Millward Brown (-2,2%), IMS Health Technology Solutions (-52%), IRES (-20,8%), IMAS-Marketing si Sondaje SA (-40,3%), MAPPERS Consult (-1,9%).

Firmele Unlock Consulting, Moderation Lab și Unlock Market Research formează grupul Unlock, cu o cifră cumulată de afaceri de 556.000 euro.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii