FacebookTwitterLinkedIn

UPDATE 6 – Agenția independentă Godmother a înregistrat o cifră de afaceri de 1,838,413 euro și a raportat un profit net de 77,562 euro. Ocupă locul 20 în top.  

UPDATE 5 – A fost adăugată agenția The Mansion Advertising, cu o cifră de afaceri de 549.364 euro și un profit net de 80.072 euro. Ocupă locul 32 în top.

UPDATE 4 – Evoluția agenției Geometry Global România din anul 2014 este datorată, în parte, și faptului că agenția Ogilvy Action, parte a grupului Ogilvy România, a fost transferată  către G2 (cu clienți, echipe și bilanțuri financiare), lansându-se la sfârșitul lui septembrie 2013 noua companie de activare de brand Geometry Global.

UPDATE 3 – B.V. McCann-Erickson București este o agenție full-service, care cuprinde și divizia de media Universal McCann, cu o pondere consistentă în cifra de afaceri a agenție. Din acest motiv, am considerat mai potrivită prezența agenției în Top agenții de media. În 2014, B.V. McCann-Erickson București a realizat o cifră de afaceri de 25,9 milioane de euro și a raportat un profit net de 467.232 euro.

UPDATE 2 – Agenția Armada Marketing a raportat o cifră de afaceri de 530.898 euro. Ocupă locul 31 în top.

UPDATE 1 – Agenția Propaganda Consult a înregistrat o cifră de afaceri de 714.038 euro. Ocupă locul 28 în top. Agenția Green Cell are o cifră de afaceri de 294.628. Ambele agenții alături de Propaganda Creative Services fac parte din grupul Propaganda.

Profitul net total al celor 35 de agenții de publicitate s-a ridicat la 4.388.534 euro. Asta înseamnă o marjă de profit pentru piața de advertising de 4,4%. Cifra de afaceri totală a fost de 99.801.204 euro. (Agenția B.V. McCann-Erickson București figurează la TOP agenții de media.)

Numărul mediul de angajați în cele 35 de firme a fost de 1.070, conform datelor de la Ministerul Finanțelor. (Din care, agenția Mercury a raportat 268 de angajați.) Se constată, în fiecare agenție, o scădere accentuată a numărului de angajați comparativ cu anii precedenți. În același timp, pe fondul crizei prin care trec agențiile, a crescut numărul de freelanceri de pe piață.

Agenția Publicis (Lion Communication Services S.A., înregistrată la Registrul Comerțului) a derulat afaceri de 13,59 milioane de euro, în creștere cu 6,6% față de anul precedent. În cursul anului 2014, această agenție și mai multe firme din grupul Leo Burnett România au început un proces de consolidare a afacerilor într-o singură entitate, controlată de grupul internațional Publicis Groupe. Astfel, din Publicis Groupe România fac parte următoarele agenții: Publicis (Lion Communication Services), Leo Burnett & Target, The Practice, iLeo, The Geeks, Starcom Mediavest Group și Optimedia. În acest sens, în decembrie 2014, a fost înregistrată firma Publicis Groupe Media Bucharest.

Tot în cursul anul trecut s-a anunțat preluarea brandului Saatchi&Saatchi de către același Publicis Groupe. Astfel, de le 1 ianuarie 2015, fostele agenții Saatchi&Saatchi și Saatchi&Saatchi x Publicitate au devenit Centrade Integrated, respectiv Centrade Direct, iar noua agenției Saatchi&Saatchi România face parte din Publicis Groupe.

Pe locul secund în topul agențiilor de publicitate se află Mercury 360 Communications, cu o cifră de afaceri de 8.673.032 euro, în scădere cu 11,5 puncte procentuale față de 2013. Este agenția cu cel mai mare număr de angajați declarați, în cursul anului 2014: 268. Asta din cauza numărului mare de promoteri.

De remarcat prezența pe locul trei a agenției de activare de brand Geometry Global România, care a raportat o cifră de afaceri de 8,15 milioane euro și un profit net de 985.595 euro. Este cel mai mare profit de pe această piață. Față de 2013, afacerile au crescut cu 62%.

Printre agențiile care au raportat cele mai mari profituri la finele anului 2014 se numără: Publicis (749.259 euro), Pastel (455.679 euro), GAV (357.088 euro) și GMP Advertising (292.869 euro). Doar opt agenții din cele 35 monitorizate au raportat pierderi în 2014.