Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bilanțuri: Topul companiilor de sondare și cercetare de piață în 2016

Deși 2016 a fost un an de creștere economică și un an electoral, piața companiilor de sondare a opiniei publice și cercetare de piață nu a înregistrat un salt important. A avut o creștere de doar 1%.
6.  Research analyst

În 2016, cele 32 de companii de cercetare a pieței, monitorizate de „Forbes România”, au avut afaceri cumulate de 49.824.968 euro, în creștere cu 1% față de anul.

Profitul total a fost 3.432.459 euro, în scădere cu 29,6% față de 2015.

Campaniile electorale (locale și generale), care ar fi direcționat comenzi pentru unele firme de cercetare (agreate și abonate la aceste afaceri de partid), nu s-au reflectat în această piață.

De asemenea, creșterea economică ce ar fi influențat încurajarea companiilor de a apela la serviciile de cercetare de piață nu s-a resimțit în acest sector.

Bilanțurile raportate la Ministerul Finanțelor Publice arată mai degrabă o piață încremenită și resemnată: cercetarea nu este la mare preț în România, mult mai bine se lucrează „după ureche”. Clienții fideli ai acestor servicii rămân în continuare companiile multinaționale.

Topul companiilor de cercetare pentru 2016 arată că piața este dominată de filialele multinaționalelor, unele dintre acestea lucrând ca hub-uri pentru clienți internaționali. Sunt 10 firme cu cifre de afaceri de peste 1 milion de euro, restul „zbătându-se” în afaceri de sub jumătate de milion de euro.

Dintre cele 10 firme, se detașează GfK România, cu o cifră de 17 milioane de euro și un profit de 1,27 milioane de euro. Afacerile au crescut cu 26,7% față de 2015, în timp ce profitul este mai mare cu 135,7% față de anul precedent. GfK România este un hub care furnizează servicii pentru clienții unor entități din rețeaua internațională a GfK.

Pe locul secund se află AC Nielsen România, cu o cifră de afaceri de 7,1 milioane de euro, în scădere cu 37,4% față de 2015. Firma a raportat pierderi la finele anului trecut în valoare de 39.900 euro, față de profitul de 1,34 milioane euro din 2015.

Pe locul 3 se află Kantar Millward Brown, care a avut afaceri în creștere cu 11,3% și a raportat un profit de 746.038 euro.

Dacă Donald Trump nu e în stare să citească acest articol, atunci nu-l rata de acestă dată și citește-l!

Alte firme au înregistrat următoarele variații ale cifrelor de afaceri: IPSOS (13%), Kantar Media Audiences (scădere de 7,2%), IMS Health Technology Solutions (-0,1%),  ISRA Center Marketing Research (9,5%), TNS CSOP (4%), 360 Insights (5,1%), Mercury Research (-1,2%), IRES (5,4%), IMAS-Marketing și Sondaje (-2,1%), Exact Cercetare și Consultanță (-30,3%), CCSCC (52,3%), iSense Solutions (110%), Mednet Research (10,6%) și Unlock Consulting (46,8%).

Anul trecut, cele 32 de firme de cercetare de piață au avut în total 2.085 de angajați, cu 551 mai mulți decât în 2015.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii