FacebookTwitterLinkedIn

Pandemia din 2020 a dat peste cap lumea sportului și, în mod direct, socotelile televiziunilor de sport care dețineau drepturile TV pentru diverse competiții sportive. Impactul major se vede și în volumele de audiență pe care aceste televiziuni le-au livrat clienților publicitari.

Pe nișa de sport (11 televiziuni) scăderea volumului de publicitate a fost de 20%. Cifra nu pare să fie îngrijorătoare, dar fiecare televiziune a suferit pierderi grele față de anul precedent: DigiSport 1 (-17,3%), DigiSport 2 (-43,8%), Eurosport 1 (-24%), Telekom Sport 1 (-20%), DigiSport 3 (-12,6%), Eurosport 2 (-50%), DigiSport 4 (-23%), Look Sport+ (-12%) și Telekom Sport 3 (-15%).

Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.

Cele mai afectate televiziuni au fost cele deținute de grupul DIGI. Audiența livrată de cele patru canale, 42.862 GRP’30 target comercial, a fost mai mică cu 21,4% față de cea din 2019. Totuși, în 2020, cele patru televiziuni ale grupului DIGI au avut o cotă de piață de 65,6% din audiența livrată de nișa de sport TV.

Singurul canal care s-a menținut „pe linia de plutire” a fost Pro X, deținut de grupul Pro TV, dar acesta difuzează și filme, seriale și emisiuni de divertisment pe lângă programe sportive. Pro X a înregistrat o creștere de 4,7% a volumului de audiență pentru reclamele difuzate.

Audiența furnizată de nișa de sport a fost de 65.308 GRP’30 target comercial, reprezintă 2,9% din volumul total de audiență publicitară livrată de piața TV în 2020. În anul 2019, cota de piață a fost de 3,7%.