FacebookTwitterLinkedIn

Într-o lună în care sporturile de iarnă sunt la putere, televiziunile românești de sport, care nu sunt amatoare de aceste programe, „au tras sania pe trotuar”. Doar canalele pan-europene Eurosport 1 și Eurosport 2 au difuzat întreceri sportive specifice anotimpului rece.

Fotbalul autohton, care este motorul de rating pentru televiziunile DigiSport 1, DigiSport 2 și Dolce Sport, a fost în vacanța de iarnă, cu numeroase cantonamente în Antalya. Așa încât, în mod firesc, audiențele acestor televiziuni au scăzut drastic, conform sezonalității. DigiSport 1 a pierdut față de decembrie 2005, circa 14.000 de persoane la nivel național, în timp ce Dolce Sport, 13.000. Nici Sport.ro, primul comentator și „bătător în piuă” a fotbalul românesc, n-a avut ce să comenteze. A pierdut 11.000 de persoane față decembrie 2015, ajungând în ianuarie la un rating mediu de 27.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media.

Totuși, audiențele de la DigiSport și Dolce Sport au fost salvate de fotbalul din campionatele de fotbal externe: Spania, Italia, Franța și Anglia.

Eurosport 1 „s-a salvat” cu Australian Open, chiar dacă transmisiunile live au avut loc la ore din noapte pentru România. Și reluările din timpul zilei au fost urmărite. Eurosport 1 a câștigat 15.000 de telespectatori la nivel național, ajungând la o medie națională de 25.000 de persoane pe minut (toată ziua). Eurosport 1 a mizat și pe meciurile din Premier League, având prima opțiunea de difuzare. Cea de-a doua o are Dolce Sport, canalul cu cea mai bogată ofertă de fotbal extern.

Televiziunile de sport vor respira „aerul înalt al audiențelor” abia în martie. Primăvara este aproape.