FacebookTwitterLinkedIn

Doina Vîlceanu, Business Development Manager, ContentSpeed

Forbes: Care au fost evenimentele importante din viața companiei dumneavoastră, în anul 2017?

Doina Vîlceanu: În 2017, ne-am concentrat pe dezvoltarea constantă de noi funcționalități pentru varianta ContentSpeed StartUp-software eCommerce de tip SaaS (închiriere platformă).

Deoarece avem peste 350 de clienți activi care închiriază platforma, ne-am dedicat creșterii echipei de Suport Tehnic pentru a putea ajuta cât mai mulți clienți cu răspunsuri promte și sfaturi pertinente pentru creșterea magazinelor online.

O altă direcție importantă de dezvoltare a companiei a fost dezvoltarea a trei nișe noi de business: farmacii online, Portaluri B2B și soluții omni-channel pentru retailerii tradiționali. Fiecare dintre aceste domenii de activitate vin cu nevoi foarte specifice atunci când își deschid și un canal de vânzări online.

Având experiență în dezvoltarea unor astfel de magazine online, venim în întâmpinarea antreprenorilor cu tot know-how-ul adunat de-a lungul anilor în implementarea de soluții dedicate pentru sute de clienți.

VEZI BILANȚUL 2017 CU DANA NAE POPA (PASTEL)

Forbes: Cum caracterizați piața pe care activați în anul 2017? (creșterea/scăderea bugetelor, concurența, pitch-uri, forța de muncă)

Doina Vîlceanu: IT-ul românesc este într-o continuă creștere. Conform cifrelor publicate de presa de profil, numărul companiilor din IT la nivel național a crescut în perioada 2011-2016 de la 9.823 la 14.339, previzionându-se că se va depăsi numărul de 17.000 la finalul anului 2017, conform Studiului Național al Pieței de IT, realizat de Clusterul de IT al ARIES Transilvania.

Practic, în cei șase ani de zile, s-au înregistrat cu aproape 50% mai multe firme cu profil informatic. Totodată, cifra de afaceri cumulată a firmelor de IT s-a dublat în ultimii șase ani, în contextul în care segmentul IT deține o pondere din ce în ce mai crescută în economia națională, depășind, împreună cu domeniul tehnologiilor comunicării, 6% din PIB.

Forța de muncă calificată pentru acest domeniu, din păcate, continuă trendul de „exod”. Sunt multe companii internaționale care își deschid sedii în România și recrutează sute de programatori. Însă, ne mândrim cu un program de resurse umane bine pus la punct pentru a putea atrage și menține atât angajații vechi, cât și tinerele talente.

Nu am sesizat modificări majore în bugetele alocate pentru proiectele online. Însă, cu siguranță, a crescut major numărul de solicitări.

Au existat și programe de finanțare precum StartUp Nation, Comerț și Servicii 2017, în care magazinele online au fost eligibile. Astfel de programe ajută din ce în ce mai mulți antreprenori să ia în considerare și deschiderea unui canal de vânzare online.

BILANȚUL 2017 CU ALEXANDRU CERNĂTESCU (INFINIT AGENCY)

Forbes: În ce măsură, intențiile și deciziile Guvernului în domeniul fiscal și economic au influențat activitatea companiei dvs, în 2017?

Doina Vîlceanu: Până în acest moment, nu am fost încă afectați.

ContentSpeed, ca și multe alte companii probabil, încă așteaptă forma finală a modificărilor aduse. Suntem pregătiți cu mai multe opțiuni de urmat pentru a ne putea păstra forța de muncă, dar și pentru a minimiza efectul negativ asupra cifrei de afaceri și profitului. Avem în vedere aceste lucruri fără a crește costul produselor și serviciilor oferite de ContentSpeed. Este o lovitură puternică care implică modificări pentru mai multe aspecte ale businessului.

BILANȚUL 2017 CU CĂTĂLIN RUSU (RUSU+BORȚUN)

Forbes: Credeți că o nouă criză economică ar putea să apară în următorii doi-trei ani, în România?

Doina Vîlceanu: Din păcate, auzim astfel de zvonuri din mai multe surse. Însă credem cu tărie că automatizarea care se produce odată cu implementarea de soluții software dedicate afacerilor (ERP, WMS, CRM, SFA și eCommerce) ajută enorm la scăderea costurilor operaționale dintr-o companie. Prin urmare, e foarte probabil ca din ce în ce mai multe companii să migreze către astfel de soluții în încercarea de a face față unei potențiale crize. Astfel, furnizorii consacrați de soluții software nu cred că vor fi afectați la fel de puternic ca alte domenii de activitate.

BILANȚUL 2017 CU MONA OPRAN (CENTRADE/CHEIL)

Forbes: Care credeți că sunt sectoarele din economie care vor crește în anul 2018, conducând la majorarea investiților publicitare și comunicare?

Doina Vîlceanu: Companiile de software, evident. Dar simțim și „mișcare” în producție. Au avut loc mai multe tranzacții și preluări de producători români, prin urmare ar avea sens să urmeze și investiții în comunicare, rebranding, strategie de promovare.

(19 decembrie 2017, București)