
Șerban Alexandrescu, Creative Director/ Managing Partner Headvertising
Forbes: Care au fost evenimentele importante din viața agenției/companiei dvs., în anul 2017?
Șerban Alexandrescu: Teoretic, ar trebui să zic aici de cele trei Effie-uri obținute de toate cele trei campanii înscrise de Headvertising, anul ăsta, la Effie.
Practic, fiecare sfârșit de lună este un eveniment important: el se numește „ziua de salarii“.
Însă și mai practic, un eveniment important este fiecare campanie „spălată“ pe care o fac cvasi-eroicii noștri angajați, striviți între răzgândiri în serie și deadline-uri neverosimile, îngropați sub un munte de briefuri și briefulețe. Și sunt multe evenimente din astea importante în fiecare săptămână.
Forbes: Cum caracterizați piața pe care activați, în anul 2017? (creșterea/scăderea bugetelor, concurența, pitch-uri, forța de muncă)
Șerban Alexandrescu: Piața e ca unul din râurile acelea din filmele de aventuri: pe un mal sunt bandiții, pe celălalt sunt canibalii.
Barca eroilor noștri plutește trasă de curent către cascada care are o cădere de 100 metri și care e plină de stânci ascuțite la bază. Eroilor noștri nu pare că le pasă, pentru că nu îi văd agitându-se. Sunt resemnați, mioritici. Unii bat mătănii, alții cântă o doină din fluier. Câțiva au organizat o conferință internațională. Barca are un motor, dar motorul merge cu bani. Deși, poate că s-ar putea salva astfel, nimeni nu se chinuiește să obțină mai mulți bani. Dimpotrivă, unii își dau jos și chiloții, și – nu se știe de ce – îi aruncă pe malul bandiților. Astfel, văzându-i în fundul gol, canibalilor li se face și mai multă poftă.
Forbes: În ce măsură, intențiile și deciziile Guvernului în domeniul fiscal și economic au influențat activitatea companiei dvs, în 2017?
Șerban Alexandrescu: Nu prea au influențat-o în 2017. Dar te rog mult să mă mai întrebi asta și la sfârșitul lui 2018. S-ar putea să fiu de cu totul și cu totul altă părere.
Forbes: Credeți că o nouă criză economică ar putea să apară în următorii doi-trei ani, în România?
Șerban Alexandrescu: Păi, de ce nu? Ce s-a schimbat fundamental în lume după criza trecută? Cine a fost pedepsit pentru ce a făcut? Ce măsuri preventive s-au luat? S-a mai „regularizat deregularizarea“? Și ce-am învățat noi din „economia duduindă“ din 2007?
Forbes: Care credeți că sunt sectoarele din economie care vor crește în anul 2018, conducând la majorarea investiților publicitare și comunicare?
Șerban Alexandrescu: Habar n-am. Ce, a văzut cineva venind „medicamentele“ acum 10 ani? Sau, mai aproape de zilele noastre, pariurile sportive?
Uite, ca să zic și eu ceva – să nu par prost – am să zic „rețelele private de sănătate“.
(20 noiembrie 2017 – București)