Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bilanț 2017 – Șerban Alexandrescu (Headvertising): „Fiecare sfârșit de lună este un eveniment important: el se numește «ziua de salarii»“

„Forbes România“ trage linia anului 2017 în industria de comunicare. Am invitat pentru acest bilanț oameni din agențiile de publicitate, digitale, PR și media. Cine are ceva de spus (relevant) despre anul 2017 să spună acum, până nu-i prea târziu!
Serban Alexandrescu._doijpg

Șerban Alexandrescu, Creative Director/ Managing Partner Headvertising

Forbes: Care au fost evenimentele importante din viața agenției/companiei dvs., în anul 2017?

Șerban Alexandrescu: Teoretic, ar trebui să zic aici de cele trei Effie-uri obținute de toate cele trei campanii înscrise de Headvertising, anul ăsta, la Effie.

Practic, fiecare sfârșit de lună este un eveniment important: el se numește „ziua de salarii“.

Însă și mai practic, un eveniment important este fiecare campanie „spălată“ pe care o fac cvasi-eroicii noștri angajați, striviți între răzgândiri în serie și deadline-uri neverosimile, îngropați sub un munte de briefuri și briefulețe. Și sunt multe evenimente din astea importante în fiecare săptămână.

 

Forbes: Cum caracterizați piața pe care activați, în anul 2017? (creșterea/scăderea bugetelor, concurența, pitch-uri, forța de muncă)

Șerban Alexandrescu: Piața e ca unul din râurile acelea din filmele de aventuri: pe un mal sunt bandiții, pe celălalt sunt canibalii.

Barca eroilor noștri plutește trasă de curent către cascada care are o cădere de 100 metri și care e plină de stânci ascuțite la bază. Eroilor noștri nu pare că le pasă, pentru că nu îi văd agitându-se. Sunt resemnați, mioritici. Unii bat mătănii, alții cântă o doină din fluier. Câțiva au organizat o conferință internațională. Barca are un motor, dar motorul merge cu bani. Deși, poate că s-ar putea salva astfel, nimeni nu se chinuiește să obțină mai mulți bani. Dimpotrivă, unii își dau jos și chiloții, și – nu se știe de ce – îi aruncă pe malul bandiților. Astfel, văzându-i în fundul gol, canibalilor li se face și mai multă poftă.

 

Forbes: În ce măsură, intențiile și deciziile Guvernului în domeniul fiscal și economic au influențat activitatea companiei dvs, în 2017?

Șerban Alexandrescu: Nu prea au influențat-o în 2017. Dar te rog mult să mă mai întrebi asta și la sfârșitul lui 2018. S-ar putea să fiu de cu totul și cu totul altă părere.

 

Forbes: Credeți că o nouă criză economică ar putea să apară în următorii doi-trei ani, în România?

Șerban Alexandrescu: Păi, de ce nu? Ce s-a schimbat fundamental în lume după criza trecută? Cine a fost pedepsit pentru ce a făcut? Ce măsuri preventive s-au luat? S-a mai „regularizat deregularizarea“? Și ce-am învățat noi din „economia duduindă“ din 2007?

 

Forbes: Care credeți că sunt sectoarele din economie care vor crește în anul 2018, conducând la majorarea investiților publicitare și comunicare?

Șerban Alexandrescu: Habar n-am. Ce, a văzut cineva venind „medicamentele“ acum 10 ani? Sau, mai aproape de zilele noastre, pariurile sportive?

Uite, ca să zic și eu ceva – să nu par prost – am să zic „rețelele private de sănătate“.

(20 noiembrie 2017 – București)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii