Cautare




, Contributor

SEO & Content Marketing Agency

Sănătate |
|

Viitorul muncii: când angajații valoroși simt nevoia unor beneficii reale

De la an la an, angajatorii români măresc bugetele destinate unor beneficii extrasalariale, cum ar fi tichetele de masă, tichetele cadou, tichetele de vacanță, pensiile private, asigurările de viață sau chiar abonamente la fitness.
beneficii extrasalariale_521208040

Cele din urmă fac parte dintr-o tendință tot mai accentuată, mai exact aceea de a pune accent pe wellness. Puse în operă într-o manieră inspirată și adaptată la context, programele de wellness devin un stimulent foarte valoros pentru angajați, atât sub forma unui suport social, cât și ca strategie de a menține un regim de viață sănătos. 

La prima vedere, cele mai multe companii care activează în domenii precum banking, telecomunicații, IT sau consultanță își fac datoria la acest capitol, iar angajații români au deprins obiceiul de a se raporta la un pachet dual, format din salariu și beneficii. Însă o aplecare mai atentă asupra problemei scoate la iveală o oarecare monotonie în piață. Tinerele talente caută în permanență surse de inspirație. Sfera beneficiilor îndreptate către lifestyle și wellness se va lărgi și va include reconfigurarea spațiului de lucru și munca în sine. 

Orar flexibil

Tinerii nu mai asociază competența cu numărul de ore petrecute efectiv la locul de muncă. Pentru acești angajați, dinamici și eficienți indiferent de mediul din care își livrează task-urile, orarul variabil este un veritabil beneficiu de wellness. Sentimentul de a-și fi recăpătat controlul asupra propriului timp cântărește mai mult decât orice facilitate de care s-ar putea bucura la job. Mai mult, team-leader-ii care au curajul de a-și asuma decizii cu un risc calculat vor fi din ce în ce mai dispuși să le acorde celor mai performanți și mai creativi dintre angajați chiar și o vacanță fără termen-limită.

Servicii de wellness livrate la job 

Poate că cei mai mulți dintre profesioniștii ce dinamizează departamentele companiilor mari din România sunt dispuși să își petreacă la birou o bună parte din zi, atât timp cât nu resimt dezavantaje mari. Pentru ca totul nu doar să pară, dar și să fie mai ușor, este nevoie de implicare în plus din partea departamentului de HR. La cererea acestuia, angajații pot beneficia de o largă paletă de servicii de wellness ce ar necesita timp liber fără ca măcar să părăsească sediul companiei. Nu ne referim aici doar la masaj, la pedichiură sau la frizerie, ci și la ședințe de terapie sau chiar la cursuri de aerobic, yoga și pilates. 

Sprijin pentru renunțarea la fumat

Cu toții știm cât de grea este lupta cu unul dintre viciile cele mai nocive pentru un stil de viață echilibrat. Companiile cu o abordare responsabilă aplică o viziune de termen lung și pun la socoteală impactul la care sunt supuse prin prisma prezenței unui număr mare de fumători în rândurile angajaților. Din punct de vedere etic, dar și economic, o forță de muncă sănătoasă ar trebuie să reprezinte unul dintre interesele cele mai mari ale departamentelor de conducere. Cu siguranță, obiceiul companiilor de peste Ocean, de a aduce printre angajați consilieri în renunțarea la fumat, precum și cel de a oferi tratamente de specialitate, va fi văzut drept un sprijin tot mai important. 

Grijă pentru proaspeții părinți

Momentul în care un angajat devine părinte nu este întotdeauna idilic. Noi provocări se răsfrâng asupra tinerilor părinți, iar paleta lor de preocupări se mărește exponențial. Acesta este un bun moment pentru ca o companie care pune preț pe resursa umană să facă un pas decisiv în favoarea ei, printr-o atitudine proactivă. Dacă mamele au parte de concediul de maternitate, precum și de cel de creștere a copilului, tații pot beneficia, mai des decât ceilalți angajați, de dreptul de a lucra de la domiciliu. Mai mult, plecarea temporară din colectiv a unui angajat ce tocmai a devenit părinte poate fi însoțită de un stimulent financiar. 

Evoluție de perspectivă în carieră

Este un fapt cunoscut acela că tinerii profesioniști, în special cei din generația Z, pun mai puțin accent pe recompensa financiară oferită de un job și sunt mai atenți la perspectivele de dezvoltare. Fie că țintesc o poziție bună în ierarhie, care să le confirme meritele, sau că vor să aibă cât mai multe atribuții pentru a-și dovedi calitățile, aceștia caută, totodată, un echilibru între viața personală și job. Managerii receptivi la acest trend vor avea o surpriză plăcută, venită din sentimentul de fidelitate al angajaților ce simt că au un impact în evoluția organizației lor. Pe termen lung, satisfacția înaltă la locul de muncă este un factor de echilibru mental și de creștere economică. 

Minăm talente zi de zi, dar nu trebuie să uităm că uneltele pe care trebuie să le folosim pentru a atrage valoarea în compania noastră se schimbă cu fiecare generație. Le avem, oare, pe cele potrivite?

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii