Cautare




, Contributor

SEO & Content Marketing Agency

Sănătate |
|

Somnul angajaților, un factor cheie de care trebuie să țină cont companiile

Calitatea somnului angajaților poate contribui la starea de bine și poate impulsiona productivitatea și creativitatea acestora, este concluzia la care au ajuns mai multe studii publicate în diverse reviste de specialitate.
shutterstock_1465594037

Mulți angajatori alocă resurse substanțiale pentru a impulsiona productivitatea, prin diverse metode, de la zile libere mai multe, la bonusuri financiare, însă mulți uită de un factor cheie mult mai la îndemână și care nici nu implică mari costuri: angajații trebuie să fie odihniți. Deși subiectul nu este unul nou, nu sunt multe companiile care iau în considerare acest factor.

Un studiu publicat recent de Universitatea Harvard, realizat în SUA, arată că firmele pierd, în medie, 2.280 de dolari de fiecare angajat, anual, din cauza privării de somn. Somnul de calitate ajută creierul să ia decizii mai bune, dar are și un rol asupra sănătății fizice, putând, printre altele, să grăbească refacerea vaselor sangvine, că contribuie la relaxarea organismului și să combată anxietatea. 

Iată câteva metode pentru a avea un somn de calitate: 

Află detalii despre calitatea somnului cu ajutorul unui smartwatch

Pe piață există mai multe companii deja celebre care au lansat ceasuri inteligente ce au integrată și funcția de monitorizare a somnului, aplicația fiind dezvoltată pe baza mai multor studii medicale în domeniu. Cu informații despre ritmul cardiac din timpul nopții și în repaus, momentele de agitație, treziri și stadiile somnului, precum cel profund sau REM (Rapid Eye Movement), un ceas inteligent te ajută să-ți faci o părere despre motivele pentru care nu te simți odihnit în timpul zilei, deși, poate, ai dormit nouă ore sau, dimpotrivă, de ce ai o stare de spirit excelentă după doar șase ore de somn.

Nu în ultimul rând, un astfel de dispozitiv este un bun  asistent pentru cei care practică diverse sporturi, monitorizând activitatea fizică și calculând, de exemplu, pașii făcuți zilnic.

De altfel, cine a urmărit în ultimii ani personalități precum Elon Musk, Jeff Bezos, Bill Gates, oameni de afaceri de succes a putut remarca faptul că, deși sunt miliardari, preferă să poarte un ceas inteligent, mult mai ieftin, decât un Rolex.

Evită lâncezeala și somnul neregulat

Lâncezeala și somnul neregulat dereglează ceasul biologic și forțează corpul să rămână treaz la ore care, în mod normal, sunt rezervate pentru odihnă. Specialiștii recomandă cel puțin șapte ore de somn pe noapte, dar multe persoane au nevoie de opt ore pentru a se odihni. Păstrează pe cât se poate aceeași oră de culcare. Dacă nu adormi în primele 20 de minute, ridică-te din pat, fă o activitate plăcută, relaxantă (de exemplu ascultă muzică), și mergi la culcare când ești obosit.

Ai grijă la dietă

Evită să mergi la culcare dacă ai stomacul prea gol sau prea plin. Nu consuma produse cu nicotină, cofeină, alcool, pentru că sunt neurostimulatoare și afectează calitatea somnului. Alcoolul, deși provoacă somnolență, poate întrerupe somnul.

Creează un mediu relaxant

Întuneric, temperatură mai scăzută, liniște. Evită, de asemenea, ecranele – televizoare, telefoane etc. – înainte de culcare. Optează pentru o baie caldă sau alte metode de relaxare, precum meditația.

 

Nu dormi prea mult în cursul zilei

Limitează somnul de după amiază la 30 de minute și evită să te culci foarte târziu. În caz contrar, somnul din timpul nopții va fi afectat. Dacă ești adeptul unui power nap, folosește inteligent această acțiune și dormi când simți că nu te mai poți concentra la ce ai de făcut. 

Fă sport

Activitățile fizice regulate contribuie la un somn mai bun, dar evită să faci sport înainte de culcare, potrivit specialiștilor clinicii Mayo din SUA. Mai ai în vedere faptul că seara sunt recomandate activități sportive de intensitate mică, pentru că mișcarea intensă energizează organismul.  

Evită gândurile negre

Încearcă să-ți rezolvi problemele înainte de culcare. Începe cu lucrurile de bază, precum metodele de organizare mai bune, stabilirea priorităților și delegarea sarcinilor. Când ai decis că este momentul să mergi la somn, lasă grijile și problemele la ușa dormitorului și încearcă să îți scoți din minte toate gândurile care nu-ți dau pace. 

Oricine poate avea din când în când o noapte albă, dar, dacă ai frecvent probleme de acest tip, cel mai bine este să contactezi un medic, pentru a identifica eventualele cauze și a rezolva eficient problemele.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii