FacebookTwitterLinkedIn

Context 

Piața serviciilor HR traversează o perioadă de transformare profundă în încercarea de a-si pastra relevantă, atât pentru angajatori, cât și pentru angajați. Această piață este supusă unor schimbări majore, impuse de evoluția continuă a cerințelor forței de muncă, de restricțiile legate de pandemie și de apariția unor tehnologii, pentru a enumera doar câțiva factori. 

În acest context, o echipă internațională de antreprenori și programatori își propune să valorifice oportunitatile oferite de piață și să ofere companiilor instrumentele de care au nevoie pentru a depăși aceste provocări. Așa a apărut Talent Retain, o societate înființată în Marea Britanie, care a dezvoltat o platformă on-line ce utilizează analiza Big Data pentru a gestiona provocările în creștere cu care se confruntă departamentele de HR.

Cine este Talent Retain?

În contextul în care companiile se confruntă cu cheltuieli generate de ratele ridicate de pierdere a talentului și cu costurile mari provocate de pierderea personalului cheie, funcția de HR devine crucială pentru a asigura succesul (și supraviețuirea) unei companii. În ciuda faptului că există numeroși factori care determină plecarea angajaților, respectiv modalități prin care să adreseze această problemă, companiile nu pot identifica din timp momentul în care aceste riscuri se materializează („flight-risk”) astfel încât să implementeze la timp soluția potrivită: strategii de retenție, de succesiune sau demararea procesului de recrutare.  

Propunându-și să ofere companiilor instrumentele de care au nevoie nevoie pentru a depăși aceste provocări, platforma on-line creată de Talent Retain furnizează următoarele funcționalități

  1. Recrutare: asistență în procesul de recrutare prin identificarea listelor scurte de candidați cu ajutorul tehnologiei AI și a analizei datelor; sunt astfel identificați candidații potriviți atunci când își doresc schimbare de carieră.
  2. Retenția angajaților: identifică și cuantifică din timp riscul de plecare a angajaților (flight-risk), facilitând luarea măsurilor de prevenție și remediere.
  3. Flux de talente în timp real: înțelegerea locului de unde concurenții recrutează și a tendințelor privind firmele spre care angajații proprii migrează.

Ce înseamnă parteneriatul Talent Retain – Ejobs.ro?

Cu o platformă impresionantă care oferă zeci de mii de joburi în România (și chiar în străinătate), Ejobs.ro (parte a grupului Ringier) pune la dispoziția companiilor posibilitatea de a găsi și recruta cei mai buni candidați pentru locurile de muncă existente. 

Prin utilizarea analizei Big Data pentru a face legătura între descrierile de joburi și skill-urile corespunzătoare ale persoanelor care intenționează să facă o schimbare în ceea ce privește jobul actual, se reduce substanțial durata și sporește eficacitatea procesului de recrutare.

Parteneriatul încheiat între start-up-ul Talent Retain și Ejobs.ro permite eficientizarea procesului de recrutare, precum și identificarea și atragerea talentului potrivit pentru companiile din România. De remarcat faptul că de acest parteneriat beneficiază atât companiile, cât și indivizii, întrucât sunt eliminate prejudecățile specifice recrutării.

Cum se prezintă industria HR în 2021?

Perioada pe care o traversăm a fost marcată de schimbări profunde, în contextul în care organizațiile din întreaga lume s-au grăbit să reacționeze la pandemie. Un lucru cert este faptul că firmele care nu au luat în considerare abordarea strategiei digitale au rămas în urma celor care au ales să-și digitalizeze afacerea din toate punctele de vedere. 

În departamentele de HR, pentru dezvoltarea proceselor și implementarea cu succes a proiectelor de digitalizare sunt necesare necesare următoarele componente:

  1. O cultură bazată pe creștere, adaptabilitate și retenție;
  2. Implementarea noilor tehnologii;
  3. Concentrare pe date astfel încât departamentul de resursele umane să identifice modalități de a îmbunătăți practicile și experiența angajaților;
  4. Actualizarea strategiei de HR, bazată pe perfecționarea, recalificarea și mobilitatea forței de muncă, prin alinierea strategiei de HR cu strategia și cerințele de business.

Tendințe privind digitalizarea în departamentele de HR

Analiza BigData pentru sprijinirea diferitelor aspecte ale afacerii (în securitatea cibernetică, experiența clienților sau gestionarea proceselor HR), ajută angajații din departamentul de HR să câștige timp pentru a se concentra pe sarcinile cele mai relevante.

2021 va fi anul în care resursele umane devin mai automatizate și centrate pe date. Algoritmii Talent Retain facilitează recrutarea candidaților și eficientizează fluxul de lucru, promovând selecția bazată pe merit, eliminând prejudecățile conștiente sau inconștiente și sprijinind astfel profesioniștii HR în aspecte cheie, cum ar fi:

– gestionarea întregului proces de recrutare, integrare și instruire a angajaților; 

– managementul performanței;

– administrarea datelor și raportare. 

Abordarea digitală va deveni și mai evidentă pe măsură ce companiile încearcă să se transforme în fața noilor provocări, valorificând oportunitățile și datele pentru: a îmbunătăți practicile, a oferi valoare și a crea un echilibru.