Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Reinventarea României |
|

Sînziana Maioreanu, CEO Aegon România: “Criza COVID-19 ne-a demonstrat că existența noastră este într-un echilibru iluzoriu”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #reinventarearomaniei.
 aboneaza-te
Sînziana Maioreanu

Sînziana Maioreanu, CEO Aegon România

Oportunitatea pentru România  

Sînziana Maioreanu: Orice moment de cumpănă este o șansă de a învăța, de a corecta și de a reporni. Pandemia ne-a obligat să fim solidari, să fim creativi, să nu ne lăsăm învinși, să acționam toți ca unul pentru un obiectiv comun. Sper să învățăm de aici că așa trebuie să fim și să ne comportăm nu doar în momentele dificile, ci tot timpul. Obiectivele noastre comune trebuie să fie dezvoltarea sănătoasă pe termen lung a acestei țări și responsabilitatea pentru generațiile de acum și cele care vor urma.

Deci, da, cred că ar putea fi o oportunitate să ne redescoperim valorile și demnitatea ca națiune, să ne punem cu toții pe treabă cinstit și responsabil și să recuperăm timpul pierdut.

Cred că vom trece printr-o schimbare profundă din punct de vedere socio-economic, comparativ cu ce se întâmpla înainte de declanșarea pandemiei. Perioada în care activitatea a fost diminuată sau chiar sistată, în anumite sectoare ale industriei, își va pune cu siguranță amprenta în lunile următoare și poate chiar în anii următori care vor urma relaxării măsurilor.

Pe de altă parte, perioada de carantină dar și de muncă de acasă și-a pus puternic amprenta asupra modului în care muncim, ne relaxăm, interacționăm, achiziționăm mărfuri și servicii. Companiile au trecut printr-un proces intens de digitalizare, astfel încât vânzările să continue online, acolo unde a trecut și majoritatea activității. Sunt convinsă că o bună parte dintre noile obiceiuri vor fi menținute și după ieșirea din carantină. Oamenii vor continua să cumpere mai mult online, pentru că, dincolo de faptul că evită deplasările inutile, câștigă și timp pentru ei și pentru cei dragi. În plus, cred că românii nu doar că vor cumpăra mai mult online, ci o vor face și mai diversificat. Adică vor trece de la achiziționarea de mâncare, îmbrăcăminte, produse care le asigură minimum necesar supraviețuirii, la asigurări, cursuri de pregătire etc.

De asemenea, consider că, în momentul de față, criza care se prefigurează este în primul rând una de încredere, pentru că oamenii se tem în special pentru sănătatea lor, iar apoi pentru veniturile lor, așadar vor fi foarte cumpătați în următoarea perioadă, vor fi mai selectivi, vor conta mai mult calitatea și valoarea adăugată. Criza COVID-19 ne-a demonstrat că existența noastră este într-un echilibru iluzoriu și că, oricând, lucrurile se pot modifica radical. Aceasta este o oportunitate pentru industria asigurărilor de viață și a celor medicale, pentru că acum am devenit cu toții mai conștienți de riscuri și de necesitatea de a ne pregăti pe cât posibil pentru diverse scenarii negative, pe care nu ni le dorim, desigur, dar care se pot întâmpla oricui. De aceea, consider că trebuie să le fim alături clienților noștri, acum mai mult decât oricând.

Domenii ce trebuie reformate

Sînziana Maioreanu: Încă dinainte de această situație generată de pandemia COVID-19, România avea destule domenii de activitate în care avea nevoie de reforme adânci: în administrația publică, în sistemul sanitar, dar și în sistemul de educație, acestea fiind doar câteva exemple. Dacă, înainte de actuala criză, aceste reforme erau privite doar ca dezirabile, sper ca provocările prin care am trecut în această perioadă să ne arate, încă o dată, cât de necesare si urgente sunt. Am convingerea că toate țările vor analiza cât de bine pregătite sunt să facă față unei situații precum cea de acum. La fel ca în asigurări, este important să fii bine pregătit pentru situațiile neprevăzute, dar să ai și o viziune pe termen lung, precum și un plan solid de creștere. Pentru asta e foarte important să investim constant și consistent în sănătate, educație, infrastructură, protecție, industrie, agricultură, în cercetare științifică și noi tehnologii, să formăm și să atragem specialiști și investitori ca să putem avansa cât mai rapid.

Măsuri urgente pentru relansare  

Sînziana Maioreanu: Autoritățile au luat deja un set de măsuri prin care sunt oferite scutiri de la plata creditelor, chiriilor și altor tipuri de taxe pentru persoane juridice sau fizice care au fost deja foarte puternic afectate financiar de încetinirea sau sistarea activității. De asemenea, s-au adoptat măsuri și pentru intrarea în șomaj tehnic acolo unde a fost necesar, cum a fost cazul industriei producătorilor auto. Aceste tipuri de măsuri au fost luate în foarte multe țări din Europa și nu numai, cu scopul de a ușura tranziția prin momentele cele mai dificile, în care protejarea populației a primat. Toate aceste măsuri au fost utile, dar au pus o presiune uriașă pe bugetul statului și au lăsat deoparte mulți jucători economici care au fost și sunt sever afectați de scăderea masivă a vânzărilor și deci a veniturilor, care și-au păstrat integral forța de muncă, au continuat să-și plătească la timp taxele și contribuțiile și au continuat să-și deservească clienții. Cred că guvernul trebuie acum să se concentreze masiv pe investiții în infrastructură, agricultură, industrie, sănătate, să creeze astfel noi locuri de muncă, să acorde facilități mediului privat care contribuie la Produsul Intern Brut și să profesionalizeze și să optimizeze la maximum aparatul bugetar, devenind astfel mai eficient din punctul de vedere al costurilor și al serviciilor către populație.

Revenirea domeniului  

Sînziana Maioreanu: Credem într-o revenire, dar este imposibil să facem estimări referitoare la cât de rapidă va fi aceasta. Ce pot să afirm cu certitudine este că, pe termen scurt, pandemia va avea efecte negative, cum este faptul că numărul asigurărilor nu va mai crește în acest an. Acest lucru va fi cauzat de mai mulți factori. Veniturile populației au scăzut sau sunt incerte, iar companiile sunt supuse multor presiuni financiare. Trecem printr-o perioadă marcată de regândirea modului în care ne cheltuim banii atât la nivel individual, cât și de organizații. Semnalele din mediul economic sunt legate de restrângerea cheltuielilor, cu scopul de a limita concedierile viitoare și de a supraviețui acestei perioade. La nivel individual, suntem mai precauți, mai cumpătați. O serie de activități care influențau segmentul de asigurări cum ar fi vacanțele, achizițiile de autoturisme și folosirea intensă a acestora suferă o contracție semnificativă. Pe de altă parte, cercetările noastre arată o creștere a interesului față de asigurările de viață care e posibil să se materializeze în lunile următoare.

Această pandemie poate avea și efecte benefice, pentru că ne arată cât de important este să fim pregătiți să facem față unor situații dificile. Asigurările noastre din sfera de sănătate sunt simple, practice, vin cu beneficii imediate exact pentru momentul în care cineva se îmbolnăvește și are nevoie de bani la dispoziție. De asemenea, asigurările de viață pe care le avem în portofoliu sunt gândite tocmai pentru a ne determina să economisim pe termen lung pentru obiective importante cum ar fi educația copilului, momentul pensionării sau pur și simplu pentru a ne ajuta să atingem o anumită stabilitate financiară, astfel încât să putem trecem mai ușor peste situațiile neprevăzute. Perioada pe care o traversăm acum ne-a demonstrat cât de important este să avem economii și un plan de rezervă, ca să putem face față unor luni sau poate chiar mai mult de atât, în care veniturile ne scad semnificativ, există posibilitatea de a ne pierde locul de muncă sau de a ajunge în situația de a ne închide afacerea de familie. Toate aceste scenarii sunt posibile oricând, iar noi ar trebui să încercăm să ne asigurăm un viitor financiar stabil.

La fel de important este ca atât noi, cât și toți ceilalți jucători importanți de pe piață să ne regândim produsele și serviciile, astfel încât să răspundem noilor nevoi reale ale clienților noștri, în ceea ce privește beneficiile oferite, precum și modul și locul din care le pot achiziționa. Mediul online a câștigat teren, deci prezența acolo este absolut necesară. Pe de altă parte, cu siguranță vor continua să fie români care preferă să ia decizia de cumpărare după o discuție cu un specialist, fie față în față, fie printr-o interacțiune video sau audio.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii