FacebookTwitterLinkedIn

Adrian Ichim și Adrian Apostol, Fondatori Ideologiq

Oportunitatea pentru România

Adrian Ichim și Adrian Apostol: Credem cu tărie că următorii ani vor fi ani buni pentru România. Comparativ cu restul țărilor din regiune și din Uniune, ne aflăm într-o poziție foarte bună, cu sectoare care vor crește masiv în următoarea perioadă. Ne referim la sectoare care încă nu și-au atins potențialul maxim, precum IT-ul, industria auto și agricultura, dar și sectoare noi pentru care România poate oferi forță de muncă de calitate.

Domenii ce trebuie reformate

Adrian Ichim și Adrian Apostol: Suntem de părere că ar trebui să ne concentrăm atenția pe ceea ce știm să facem, să ne uităm la avantajele noastre și apoi să ne dezvoltăm în consecință. Restructurarea unor sectoare nu ne ajută în acest moment, însă dezvoltarea unor zone precum IT-ul/Digitalul, industria auto sau agricultura ar trebui să reprezinte principalele puncte de interes. Totodată, în privința restructurării ar trebui să lăsăm piața să decidă acest aspect și nicidecum autoritățile.

În același timp, un capitol către care România ar trebui să își întoarcă atențiaeste educația. Acesta este domeniul care are nevoie urgentă de atenție și investiții pe termen lung.

Măsuri urgente pentru relansare

Adrian Ichim și Adrian Apostol: Într-o lume ideală autoritățile pot face multe, realitatea însă ne contrazice. Credem că cel mai bun lucru pe care îl pot face autoritățile în acest moment este să lase piața să funcționeze, să relaxeze măsurile fiscale, și să digitalizeze cât mai mult din fluxurile de informații între cetățeni-afaceri-stat. Totodată, să nu intervină la capitolul bani. Istoria ne-a învățat că atunci când guvernele intervin agresiv în fluxurile economice, rezultatele nu pot fi decât negative. Economia nu a murit, ea merge în continuare și se va adapta în funcție de context. Dacă o putem ajuta cu atât mai bine.

Revenirea domeniului

Adrian Ichim și Adrian Apostol: Regulile se vor schimba cu siguranță, dar acesta nu este un lucru nou. Obiceiurile de consum se schimbă permanent, iar noi suntem nevoiți să ne adaptăm la noile realități cât mai rapid și cât mai eficient. Uneori este necesar să provoci schimbarea, să provoci status-qou-ul iar  ulterior pot răsări și afacerile de succes. Piața digitală în România va crește cu siguranță. Suntem de părere că vom vedea tot mai multe proiecte și afaceri care aduc valoare adăugată în piață.  De asemenea, credem că vom putea echilibra mai mult balanța între “vânzarea orelor de programare” și “crearea de soluții cu valoare adăugată mare”.