
În 2012, presa tipărită a atras 3.495 de machete publicitare din partea supermarketurilor și magazinelor, conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate pentru Presă Scrisă” (MIPPS), realizat de BRAT.
Această categorie ocupă locul patru în clasamentul domeniilor care au investit cele mai mari bugete de publicitate în print, după comunicații, automobile și cosmetice pentru femei. „Forbes România” estimează că bugetul net de publicitate cheltuit în print de către retaileri a fost de 1,4 milioane de dolari.
Cel mai mare consumator de reclame în print a fost IKEA, care a comandat 290 de inserții în valoare brută de 1,63 milioane de euro (calculat la rate card). Pe locul secund s-a plasat Carrefour, cu un volum brut de 1,2 milioane de euro (rate card) pentru 417 machete publicitare. Rețeaua de magazine Lidl și centrul comercial Băneasa Developments au avut 225, respectiv 178 de inserții. Plutonul „fruntașilor” este încheiat de Real Hypermarket, cu 271 de machete pentru un volum brut de 575.000 de euro (rate card).