FacebookTwitterLinkedIn

„Forbes România” estimează că bugetul net de publicitate investitit în 2013 de operatorii principalelor rețelelor de supermarketuri și hipermarketuri s-a ridicat la 7,3 milioane de euro. Calculul s-a bazat pe punctele de audiență pe targetul comercial obținut de reclamele comandate de companiile care dețin aceste rețele. Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP), clienții publicitari cumpără timpi de publicitate la televiziuni.

În 2013, liderul promovării pe televiziune a fost Lidl, care a acumulat pentru reclamele comandate un volum de 21.943 GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Bugetul este mai mare cu 10% față anul precent. De altfel, Lidl ocupă locul 18 în topul general al celor mai mari investitori în publicitatea TV din România.

Pe locul secund s-a plasat Rewe România, care operează lanțurile de magazine Penny Market, Billa, și Penny Market XXL. Dar grosul campaniilor s-au derulat pentru Penny Market. Rewe România a obținut 20.913 21.943 GRP’30 pe targetul comercial. Creșterea față de 2012 a fost explozivă: 357.4%.

Nivelul audienței reclamelor pentru Carrefour s-a menținut la nivelul anului 2012, cu o creștere de doar 1%. Reclamele Carrefour au acumulat 7.031 GRP’30 pe targetul comercial.

Real Hypermarket, care în cursul anului 2013 s-a rebranduit în Auchan, a consumat 6.059 puncte de audiență pe publicul comercial, cu 128,5% mai mult decât în anul precedent.

Alți operatori care au investit în publicitatea TV: Mega Image – 4.417 GRP’30 pe targetul comercial (creștere de 85,6%), Metro Cash&Carry – 3.675 GRP’30 (creștere de 124,6%), Selgros Cash&Carry – 2.967 GRP’30 și Profi România – 1.777 GRP’30 (13,8%).

Lanțurile de hipermarketuri Cora și Auchan nu au derulat campanii de promovare pe televiziune.

Vezi AICI care au fost băncile care au consumat cele mai mari bugete de publicitate TV în 2013!