Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Lidl a început în forță anul 2014 pe piața publicității TV

lidl.jpg
Lanțul de magazine de tip discount Lidl a fost cel mai activ client publicitar pe televiziune, în primele două luni ale acestui an. Rewe România a demarat timid campaniile de promovare în comparație cu anul trecut. Real Hypermarket a lăsat un mare gol în lupta de promovare pe TV prin preluarea sa de către Auchan care nu derulează campanii pe televiziune.

Reclamele comandate de lanțurile de supermarketuri și hipermarketuri, în perioada 1 ianuarie – 28 februarie 2014, au acumulat 10.037 puncte de audiență (Gross Rating Points – GRP’30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Volumul de audiență este la nivelul celui din aceeași perioadă a anului trecut (scădere de 0,8%). Pe baza punctelor de audiență (GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de publicitate de la televiziuni.

„Campionul” publicității TV pe această nișă a fost retailerul german Lidl, care a consumat 4.610 GRP’30 pe targetul comercial, cu 86,2% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut.

Compania Rewe România, care operează lanțurile de magazine Billa, Penny Market și XXL Mega Discount, și-a diminuat volumul de audiență cu 52,4%, ajungând la 2.502 GRP’30 pe targetul comercial.

Carrefour și-a menținut consumul de publicitate la nivelui anului trecut, cu 1.207 GRP’30 pe targetul comercial (scădere de 3,5%). Începând din acest an lipsește de pe această nișă Real Hypermarket, care a fost cumpărat de Auchan. Real era un client tradițional pentru televiziune spre deosebire de Auchan care nu are o politică de promovare pe televiziuni.

„Surpriza” nișei a fost Selgros Cash & Carry care și-a „dezmorțit” bugetul la începutul anului, când a consumat 1.075 puncte de audiență pe targetul comercial, spre deosebire de anul trecut, când compania n-a derulat campanii pe TV.

Alte companii care au avut expunere pe televiziune: Profi România – 483 GRP’30 target comercial, Metro Cash&Carry – 89, Mega Image – 68.

Vezi și consumul de publicitate al operatorilor telecom în 2014! 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii