Reclamele comandate de lanțurile de supermarketuri și hipermarketuri, în perioada 1 ianuarie – 28 februarie 2014, au acumulat 10.037 puncte de audiență (Gross Rating Points – GRP’30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Volumul de audiență este la nivelul celui din aceeași perioadă a anului trecut (scădere de 0,8%). Pe baza punctelor de audiență (GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de publicitate de la televiziuni.
„Campionul” publicității TV pe această nișă a fost retailerul german Lidl, care a consumat 4.610 GRP’30 pe targetul comercial, cu 86,2% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut.
Compania Rewe România, care operează lanțurile de magazine Billa, Penny Market și XXL Mega Discount, și-a diminuat volumul de audiență cu 52,4%, ajungând la 2.502 GRP’30 pe targetul comercial.
Carrefour și-a menținut consumul de publicitate la nivelui anului trecut, cu 1.207 GRP’30 pe targetul comercial (scădere de 3,5%). Începând din acest an lipsește de pe această nișă Real Hypermarket, care a fost cumpărat de Auchan. Real era un client tradițional pentru televiziune spre deosebire de Auchan care nu are o politică de promovare pe televiziuni.
„Surpriza” nișei a fost Selgros Cash & Carry care și-a „dezmorțit” bugetul la începutul anului, când a consumat 1.075 puncte de audiență pe targetul comercial, spre deosebire de anul trecut, când compania n-a derulat campanii pe TV.
Alte companii care au avut expunere pe televiziune: Profi România – 483 GRP’30 target comercial, Metro Cash&Carry – 89, Mega Image – 68.
Vezi și consumul de publicitate al operatorilor telecom în 2014!