Magazinele – termen ce include supermarketurile, hipermarketurile și alte unități de retail – au comandat 43.300 reclame pe opt stații de radio, în primele șapte luni ale acestui an, potrivit studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea Radio” (MIPR), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). Cifra este la nivelul anului 2012.
Bugetul brut investit pe cele opt radiouri a fost de 12,41 milioane de euro (calculat la rate), cu 5,8% mai mare decât în primele șapte luni ale anului trecut. Creșterea se datorează în principal consumului de reclame pe stația Radio România Actualități, care intrat din acest an în atenția supermarketurilor.
Cel mai mare investitor a fost Rewe România, operatorul rețelelor Penny Market și Billa, care a comandat 8.587 spoturi, în valoare brută de 2,91 milioane de euro (rate card). „Vizibilitatea” pe radio a fost explozivă: creștere de 268% în cazul numărul de spoturi, respectiv de 204% pentru volumul brut.
Carrefour și-a menținut investiția pe radio la nivelul anului 2012: 9.538 spoturi (scădere de 5,6%), reprezentând 2,57 milioane de euro (rate card).
Rețeaua Lidl și-a promovat ofertele prin 7.279 spoturi, în valoare brută de 2,13 milioane de euro (rate card). Volumul de clipuri a scăzut cu 4,7%, iar investiția brută s-a redus cu 10,3% față de primele șapte luni 2012.
Metro Group și-a mărit investițiile de promovare pe cele opt radiouri monitorizate de BRAT: 32% în cazul numărului de reclame și 43% pentru volum brut. Metro Group a comandat 2.722 reclame, în valoare brută de 971.000 euro.
Real Hypermarket și-a redus drastic promovarea pe radio față de anul trecut: cu 75% mai puține spoturi și un buget redus cu 67%. În schimb, magazinul IKEA a intensificat „bombardamentul” radio: creștere cu 53,7% a numărului de clipuri, respectiv cu 59% a bugetului brut.
Alte magazine cu investiții importante: Mega Image (429.233 euro – rate card), Diverta (298.030 euro – rate card), Kika (223.631 euro – rate card) și Cocor (220.735 euro).