Volumul de publicitate consumat pe televiziuni de lanțurile de supermarketuri și hipermarketuri a fost de 45.884 puncte de audiență la nivel urban (Gros Rating Point – GRP’30), în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2013.
Publicitatea a înregistrat o creștere explozivă de 122,2% față de primul semestru al anului trecut. (Pe baza punctelor de audiență – GRP’30, companiile cumpărăspații de publicitate la televiziuni.)
Cel mai mare consumator de publicitate TV a fost operatorul Rewe, care deține lanțurile de magazine Billa, XXL Mega Discount şi Penny Market. Campaniile de promovare au acumulat un volum de 16.265 GRP’30 all urban, cu 1.110% mai mare decât în 2012. Cel mai promovat brand a fost Panny Market. De altfel, Rewe România ocupă locul 15 în topul general al investitorilor publicitari pe televiziune.
Campaniile de publicitate pentru ofertele supermarketului Lidl au strâns 12.187 GRP’30 all urban, cu 11,2% mai mult decât anul trecut.
Cel de-al treilea investitor major în publicitatea TV a fost Real Hypermarket România, cu 7.149 GRP’30 all urban, reprezentând o creștere de 652% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Ofertele hipermaketului Carrefour au consumat 4.626 GRP’30 all urban, cu 4,4% mai mult decât în 2012.
Alți investitori în publicitate TV au fost: Mega Image (1.733 GRP’30 all urban), Metro Cash&Carry (1.684), Selgros Cash&Carry (1.217) și Profi România (1.022).
Toți jucători de pe această nișă au înregistrat creșteri ale volumelor de audiență pe televiziune.